Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 04.11.2013, 15:23:34
-
Elikkäs haudi!
Niin se vaan kävi että käyttöautoksi valikoitui tuollainen -98 940 turbo farkku, b230ft koneella ja automaatilla... Nytpä sitten seuraavaan kysymykseen: Onko näissä yleisin laatikko AW71 tai AW71-L? (reilun satasen vauhdissa vielä tippuu hieman kierrokset joten lukko taitaa löytyä eli AW71/L olis kyseessä?) Ohjekirjasta en löytänyt mainintaa laatikosta ja tähän palaan en montulle pääse... Ja jos kyseessä tuo jompikumpi 71:stä niin oliko niin että ATF220:nen käy vallan mainiosti laatikkoon? ..vaiko 320:nen...
-
Ota VIN decoderi esiin ja katso valmistenumerosta mikä laatikko siellä pitäis olla.
Mahdollisuuksia on:
AW71
AW71L
ZF HP22....
Kahdessa viimeisessä on turbiinilukko
http://www.volvoclub.org.uk/vin_900.shtml (http://www.volvoclub.org.uk/vin_900.shtml)
Tosta vin decoderi
-
Lukkohan siinä on kun kerran kierrokset tipahtaa viel 100 pintaan :)
eli aw71-l
Omaan vaihdettiin kesällä Atf-220 öljyt laatikkoon
-
Elikkäs haudi!
Niin se vaan kävi että käyttöautoksi valikoitui tuollainen -98 940 turbo farkku, b230ft koneella ja automaatilla... Nytpä sitten seuraavaan kysymykseen: Onko näissä yleisin laatikko AW71 tai AW71-L? (reilun satasen vauhdissa vielä tippuu hieman kierrokset joten lukko taitaa löytyä eli AW71/L olis kyseessä?) Ohjekirjasta en löytänyt mainintaa laatikosta ja tähän palaan en montulle pääse... Ja jos kyseessä tuo jompikumpi 71:stä niin oliko niin että ATF220:nen käy vallan mainiosti laatikkoon? ..vaiko 320:nen...
Autossasi on joko AW71L tai 72L, luultavimmin 71L. Tietääkseni ZF löytyy vain dieselin jatkona.
Ölpäksi siihen käy oikein hyvin ATF220 tai 320.
-
Autossasi on joko AW71L tai 72L, luultavimmin 71L. Tietääkseni ZF löytyy vain dieselin jatkona.
Ölpäksi siihen käy oikein hyvin ATF220 tai 320.
Sen verran tutkin että tuo ZF on tosiaan dieselissä.. ja 71:sen ja 72:sen erot tais olla välityksissä.., ainaki..
Tuossa 760:ssa mulla tuo 71:nen ja siihen vaihdettiin tuo 220:nen..
Täytyypä kyllä sanoa että tuossa "uutukaisessa" laatikko pelaa kyllä aika hienosti vaikkakin öljyt on huomattavasti tummuneet eli öljynvaihto on vääjäämättömästi edessä... Kuitti pinkkaa selattuani huomasin että jossakin vaiheessa on vain tiputettu ropusta öljyt pois ja saman verran tilalle eli kierrättäminen ei taida olla pahaksi..
-
Autossasi on joko AW71L tai 72L, luultavimmin 71L. Tietääkseni ZF löytyy vain dieselin jatkona.
Ölpäksi siihen käy oikein hyvin ATF220 tai 320.
ZF:ää ollut myös alkupään vapaastihengittävissä bensakoneissa sekä ahdetuissa 7xx sarjalaisissa. Mm, juuri 760 turbot monesti varusteltu ZF:llä.
AW72(l) monesti taas GLT (16V) jatkona.
-
ZF:ää ollut myös alkupään vapaastihengittävissä bensakoneissa sekä ahdetuissa 7xx sarjalaisissa. Mm, juuri 760 turbot monesti varusteltu ZF:llä.
AW72(l) monesti taas GLT (16V) jatkona.
Juu, noissa alkupään seiskoissa voi olla ZF, muttei enää -98:ssa, kuten alkuperäinen kysyjä kysyi.
-98 940 turbo farkku, b230ft koneella ja automaatilla...
-
Juu, noissa alkupään seiskoissa voi olla ZF, muttei enää -98:ssa, kuten alkuperäinen kysyjä kysyi.
Ihan myös 940:ssä ollut bensavapareiden perässä siis.
-
Olis tuossa tutulla korjaamolla Teboilin Fluid E:tä 96litraa tarjolla..., uskaltaako laittaa?
Sitten sivutaan pikkuisen alkuperäistä kysymystä ja hypätään PA-suodattimeen.. Löytyykö tälläinen suodatin autoni alta..? näin kyllä tuo skruvat väittää... http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P139677.aspx (http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P139677.aspx)
-
Olis tuossa tutulla korjaamolla Teboilin Fluid E:tä 96litraa tarjolla..., uskaltaako laittaa?
Sitten sivutaan pikkuisen alkuperäistä kysymystä ja hypätään PA-suodattimeen.. Löytyykö tälläinen suodatin autoni alta..? näin kyllä tuo skruvat väittää... http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P139677.aspx (http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P139677.aspx)
Polttaineen suodatin on ainakin minullä tämän mallinen (vm-95):
http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P11210.aspx
Mitä tuohon öljyyn tulee, niin eiköhän tuotakin uskalla käyttää. Orkkisvaatimus on Dextron IID/E ja Ford Mercon pitää löytyä lisäksi.
-
Polttaineen suodatin on ainakin minullä tämän mallinen (vm-95):
http://www.skruvat.fi/Polttoainesuodatin-P11210.aspx
Mitä tuohon öljyyn tulee, niin eiköhän tuotakin uskalla käyttää. Orkkisvaatimus on Dextron IID/E ja Ford Mercon pitää löytyä lisäksi.
Tuon näköisen suodattimen vaihdoin tuohon 745:seen turboon mutta erilaista näkyi suodatinta tarjosi tuohon autoon... Täytynee vielä tarkemmin tutkia tuo suodattimen malli auton alta.
Täytyypä tuo öljyhomma miettiä kans..
-
Mulla kans toi Mikan linkittämä suodatin omassa -98 farkussa. Ite oon laittanu tohon lootaan tommosta
http://static1.motonet.fi/img/5/590206/500/590206.jpg
Ei oo kallis ölppä ja hyvin on pelittäny :)
-
Mulla kans toi Mikan linkittämä suodatin omassa -98 farkussa.
Mulla näyttäis äkkiä olevan kyllä ihan samalla värillä maalattu tuo oma farkku... :hello:
Millaiset kilometrit...? Onko missään kuvia enemmän?
-
Mulla näyttäis äkkiä olevan kyllä ihan samalla värillä maalattu tuo oma farkku... :hello:
Millaiset kilometrit...? Onko missään kuvia enemmän?
Olikohan 368 000 tällä hetkellä mittarissa. Hyvin pelaa. Pitäs laitella tonne showroomiin koneelta kuvia. Oon vaan ollu jonku aikaa tabletin varassa ku näyttö tilttas pöytäkoneelta. Värikoodia en nyt muista mut coral metallic nimeltään :)
-
Olikohan 368 000 tällä hetkellä mittarissa. Hyvin pelaa. Pitäs laitella tonne showroomiin koneelta kuvia. Oon vaan ollu jonku aikaa tabletin varassa ku näyttö tilttas pöytäkoneelta. Värikoodia en nyt muista mut coral metallic nimeltään :)
Taisin löytää autosi kuvat jotaki kautta.. :hello: Mulla puolinahka penkit muutoin suht samat varusteet.. rekkari mulla 889 loppuinen., ajettu 215tkm..