Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Joskenniska - 04.11.2013, 18:46:17
-
Minkälaista kytkin pakettia / vauhtipyörää tähän volvogurut suosittelisi? Sais olla semmonen 400nyyttönin kestävä :(
-
Jos vakiovautipyörässä pysyt, SRE -763 loppuinen asetelma menee suoraan, vakiolevyllä kesto 430nm, sintterillä 505nm. Tuolla väännöllä kannattaa käyttää vakiolevyä 215mm, tai sitten audi 200 vaparista 228mm levy.
-
kiitos vastauksesta helepottaa kummasti :2funny: mistä tuota asetelmaa kannattaa kysellä ? :idiot2:
-
esim. virtala racing, tuolta ainakin omani ostin.
-
jos laittaa sintteri levyn paljoko niitten palojen paksuus pitäisi olla ?
-
jos laittaa sintteri levyn paljoko niitten palojen paksuus pitäisi olla ?
Älä laita, aivan kauhea ajaa. Palojen paksuus sen mukaan että asetelmapaine pysyy, eli levyn+palojen paksuus 8mm nurkilla yhteensä, eli palat 3mm nurkilla.
Omasta meni asetelma halki, vauhtikseen tuli säröjä ja sintteri oli entinen kun kerran pääs luistaan. En suosittele käytettävyydeltään mihinkään muuhun kun rata-autoon. Ei missään nimessä fiksu siviiliajoon, etenkään talvella, eikä M4x laatikoiden kaveriksi, kun 763 asetelmalla ja vakiolevylläkin saa vakio (M45/7) laatikon rikki. Laatikko kestää 400-420Nm vääntöä, sen yli laukeaa HETI kertalaakista joka kerta.
Sintteri+turbon asetelma ja pottapyörä tilalle vaihtui 765 astelma, karsittu littupyörä ja 240mm levy (T4 kitkapinnat, ittetehty levy ja vakio levyn keskusta), vastaa Audi 200turbon levyä täysin. Ajomukavuudeltaan muuten mainio, mutta kytkin vaijerilla on hitusen jäykkä, nestekytkin ollut suunnitteilla hydrauli-laakerilla.