Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JiiiTeee - 07.11.2013, 16:29:56
-
Juu, elikkäs b230ft koneinen 940 ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ja ajaessa nykii.
Ilmamassamittari ja imuputki ovat öljyssä, kuten ahtoputket, välijäähytin ja imusarjakin. Turbo on garretin ar.42
Kaasuläppäkoteloa tutkiessa huomasin valoa vasten katsoessa että kun läppä on "kiinni" niin valo paistaa läpi..
Apua tarviis
-
Oletko putsannut imm:ää kun se kerran öljyssä on? Varmasti aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Ja kun se kerran öljyinen on niin lieneekö turbo väljä?
Läpän välistä kuuluukin näkyä valoa. Sitä kautta menee kiinni ollessaan sen verran ilmaa että tyhjäkäynti on 500rpm ja tyhjäkäyntimoottori nostaa muutaman satasen
-
Eilen putsasin imm:n ja kävin testilenkillä jonka jälkeen oli taas öljyssä..
-
Bypassin kautta se joutuu sinne... Turbo voi olla väljä kuten huikko kirjoitti, ja huohotusjärjestrelmä voi työntää öljyä imupuolelle jos se ei ole kunnossa. Onko imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu, kun kaasuläppä ilmeisesti on ollut irti?
-
Jos sitä öljyä menee oikein runsaasti nii lambdakin voi karstoittua. Paljonko öljyä kuluu ja onko pakokaasu sinistä?
-
Bypassi on otettu pois. Imusarjaan ja kaasuläppäkoteloon vaihdoin uudet tiivisteet..
enpä oo autolla hirveesti ajanu/käyttäny kun viat alkoi, mutta on se jonkun verran öljyä tähän mennessä syönyt. Pakokaasu ei ole sinistä.
-
No onko siinä sitten dumppi nyt vai sakkaava ahdin? Antaako muuten vikakoodeja?
-
Eipä oo dumppia, sakkaa.
En oo vikakoodeja kattonu.
-
Eli ahdin on melko varmasti väljä ja vaatii korjausta tai uusimista. Laittaisin kyllä sen jälkeen bypassin.
E: Helpostihan saat kokeiltua imupuolelta paljonko akseli liikkuu.
-
Itseasiassa kokeilin tuossa kolmisen viikkoa sitten sitä turbon akselia, niin oli todella pieni klappi hyvä että huomas. nyt kun koittaa niin kasvanut huomattavasti.
Kumpi olisi järkevämpi ratkaisu, huoltaa nykyinen ahdin vai ostaa uusi?
-
En tiedä, riippuu aika paljon siitä kuka korjaa tai mitä ostaa.
-
Voisit kertoa modauksien määrän jos jollakin konstin saat orggisturbosta immun öljyttyä...
-
Tossa tuli joo ajatusvirhe, eihän se ilma kierrä sitäkautta.
-
Eikös jossain oo huudeltu, että bypassin puuttuminen aiheuttas probleemia PS: ootko vikakoodeja lukenu?
-
Eikös jossain oo huudeltu, että bypassin puuttuminen aiheuttas probleemia PS: ootko vikakoodeja lukenu?
Varmana aiheuttaa sekä paskoo ahtimen pitemmän päälle jos mitään bypassia tai dumppia ole. Miksi muuten ei ole? Onko se sakkausääni niin ihana?
-
Vikakoodeja en ole autosta lukenut.
Tosiaan ei ole dumppia eikä bypassia, kumpaakaan. Auto on täysin edellisen omistajan jäljiltä.
Nyt alkoi tulla sinistä putkesta ja öljyä vie paljon. Uutta ahdinta etsimään..
E: Saa muuten ehdotella mikä turbo sopis hyvin! Autoa piristetty: A-nokka, 3" downpipe ja 3" putki ja viikingin lastu.
-
Varmana aiheuttaa sekä paskoo ahtimen pitemmän päälle jos mitään bypassia tai dumppia ole. Miksi muuten ei ole? Onko se sakkausääni niin ihana?
Paska puhetta. Ittellä kyllä bypassi käytössä, mutta ei se ahdin siitä vaihteenvaihdon sakkaamisesta hajoa...
Ei kaikissa vanhemmissa töttöröissä esim ole bypass tai dumppia vakionakaan. Dieseleissäkin ahtimet saa sakkaamaan, silti toimii. :)