Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: TohtoriTDI - 08.11.2013, 01:03:52
-
Olis Calixin romppeet tallin pöydällä asennusta odottelemassa. Mikä ois ykköskopan seiskakympin siistein paikka sijoittaa pistorasia? Nettiautoa tutkailemalla näyttäis muutamalla olevan puskurin sivussa..
-
Kuskin puolella puskurin sivussahan se on mullakin. 850:ssä asensin sen rekisterikilven viereen etuosaan puskuria. Tuo kohta on kai siitäkin kiinni, kummalla puolella tolppa on tavoitettavissa, jos ei ole pitkää välikaapelia.
-
Laittaa sinne etupuskurin ritilään, ikäänkuin puskurin alapintaan, ei tarvi porailla reikiä puskuriin. Mahtuu ihan hyvin eikä tarvi purkaa asennuksen tieltä muuta kuin sen puskurin alla olevan muovisen ilmanohjaimen. (kaksi ruuvia päädyissä)
Henk koht arvio tuosta pinta-asennuksesta ja sen siisteydestä... :facepalm: vaikkei auto ainakaan meillä ole mikään näyttely-, tai näyttäytymiskampe.
:)
-
Kuskin puolella puskurin sivussa taitaa olla se orggislämppärin paikka.
Itse kyllä lähtisin samalla ratkaisulla liikenteeseen kuin B30A ^.
-
järkiä en kyllä nää itekkää tossa orkkispaikassa ja sen monet kerrat huomasin lyhkäsellä joholla, mut eihän se ookku ostaa pitemmän, tosin joka kerta tuntuu tyhmältä se sinne vetää, kun tolppa on kauempana...ja reikähän siihen jää, jos poistaa sen jostain syystä.
-
puskuri voi pysyä ehjempänä kun laittaa sen pistokkeen puskurin sivuun, ei unohdu niin helposti että auto on lämmityksessä kun lähtee liikenteeseen.. kokeiltu on ja pakkesella lähti pistoke läskeineen puskurista.. :-\
-
Mulla on joku laittanut noin. Ihan OK paikka.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0540.jpg)
-
Mulla on joku laittanut noin. Ihan OK paikka.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0540.jpg)
Sama (Defa). Menee lihasmuistilla kyllä paikoilleen, vaikka aika alhaalla onkin.
Vaimo on kerran (kerran myöntänyt) peruuttanut ruudusta johto kiinni ja ei tullut vahinkoa.
-
Käsi muistaa hyvin töpselin asennon ja paikan. Vaikka meillä on autoissa eri sydeemit, mulla Defa ja frouvalla Calix, niin töpselit menee hienosti tunnustelematta paikoilleen vaikka ovat puskurin alapinnassa molemmissa autoissa.
Vaatii kyllä hienoisen nöyrtymisen kytkentätilanteessa, sehän voi jollekkin olla kynnyskysymys jos on kovinkin itsetietoinen. :hello:
-
Minä olen aina itse laittanut nämä niin että mikään ei mene rikki, jos lähtee ajamaan pistoke kiinni. Tohelona kun en muista sitä aina irrottaa :buck2: Johto irtoaa pistokeesta, kun vaan kiinnittää sen johdon sinne autoon sisälle ja jättää sen verran löysää että pistoke pääsee käntymään vetosuuntaan. Pistokkeesta vetämällä johtoa tulee ulos sen verran että pistoke ei koskaan voi kuitenkaan ulottua lähellekään maata ja johto on kuitenkin helppo kytkeä.
Jälki voi olla pahimmillaan aika rumaa, kun piuha jää pyörän alle ja pääsee kiskaisemaan ;D
2001 V70:ssä se on minulla nyt siinä alaritilän kuskin puoleisen pään ylemmässä lokerossa, irtonaisena ja ihan maadoitettu sukopistoke.
-
Mulla on C70:ssä puskurin alapuolella, kuskin puolella, niin, että johto sojottaa maata kohti.
Siellä oli melkein sopivan kokoinen reikä valmiina Defan pistorasialle, tarvi vaan ison prikan sinne muovisen mutterin puolelle.
Vähän käpy käyttää, mutta kun oppii miten päin sitä tökkeliä pitää törkätä, niin menee helposti paikoilleen.
+ vesi pääsee valumaan pois liittimestä
+ pistorasia on melko huomaamaton
- joutuu kumartumaan aika lailla, kun pistokkeen laittaa paikoilleen
Pari kertaa oon lähtenyt liikkeelle niin, että jäi pistoke paikoilleen, mutta se lähti sieltä irti ehjänä, joka oli ihme sinänsä.
-
Vaatii kyllä hienoisen nöyrtymisen kytkentätilanteessa, sehän voi jollekkin olla kynnyskysymys jos on kovinkin itsetietoinen. :hello:
;D ;D ;D ;D ;D