Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Chili - 08.11.2013, 17:52:40
-
Pojalla on hyvään kuntoon laitettu 745 vm -88 ja B200E -K-Jetronicilla.
Kone on rempattu muutama vuosi sitten ja toiminut moitteetta.
Nyt oli kauppareissulla alkanut käymään huonosti ja meinaa sammua tyhjäkäynnilläkin. Tulpanjohtoja irrottelemalla tuntui, että muilla ei juuri ole vaikutusta kuin yhdellä. Vaikka periaatteessa pitäisi kaikilla olla vaikutusta.;)
Lisäksi pojan mielestä kone vinkuu / viheltää ehkä. Ja tussauttelee kuulemma siten, että kuuluu sisälle autoon.
Imuvuotoonhan tuo viittaa tai jakopään hihnan ylihyppäämiseen.
Itse olen hiukan kaukana, enkä pääse auttamaan. Pilotilla pyysin kokeilemaan imuvuodon etsinnässä vielä, mutta jos ei vika löydy, niin korjaamollehan se on vietävä. Harmittaa, kun itse osaisin korjata, mutta eipä sitä näin etänä pysty.
Olisiko joku kiinnostunut diagnosoimaan Otaniemen parkkipaikalla ongelman - korvausta vastaan?
Laita YV-tä jos pystyt autamaan nuorta miestä hädässä viikonloppuna.
-
Pahus, ehdin juuri häipyä Otaniemestä. Laitan parille kaverille viestiä. Kannattaa käydä teekkarien autokerhon tallilla, siellä notkuu aina joku rasvanäppi.
-
Hyvä idea! Missä se talli nykyisin on siellä?
Löytyi:
Teekkarien autokerhon talli sijaitsee Jämeräntaival 1:n kellarikerroksen alapuolella, talon urheilukentän puoleisella sivulla.
Osoite:
Teekkarien Autokerho ry
PL 69
02151 Espoo
Tallin puhelinnumero:
041 706 9416
-
Imusarjan alta lisäilmaluistin letku irti.
-
Lisäilmaluistin letku; viestitin pojalle, että käy tarkistamassa. Tuo on hyvinkin mahdollinen.
Kiitoksia!
-
Ei poika löydä irrallisia letkuja. Odotellaan kun pääsee ostamaan starttisprayn.
-
Moro. En usko mihinkään hihnanhyppäämiiseen, ettei olis suutin vika siellä imusarjan alla?
-
Tuossa video tältä päivältä. Ihme hankausääni tuossa videolla kuuluu - en tiedä sitten kuuluuko se oikeasti vai onko kännykkäkameran mikrofoni sen verran lajitteleva, että päästää tuollaista ääntä.
Öljyt on kuulemma OK, eikä öljynpaineista valita. Nesteetkin on OK.
http://www.youtube.com/watch?v=-9wl8Sg-Y88
-
Nyt oli kylmänä kokeillut tulpanjohtojen irrotusta. Jokaisen tulpanjohdon irrotuksella on selvä vaikutus. Eli niissä ei pitäisi olla vikaa.
Auto oli tankattu muutamaa päivää aiemmin...hmmm.
-
Virranjakajankansi. Ei halkeamia? Se luistin letku kannattaa vielä kerran tarkastaa. Itse kun ekaa kertaa kurkin alle, en huomannut sen olevan irti. Eihän itse luisti jumita?
Tuolla kohtalotoveri painii saman asian kanssa parhaillaan: http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=6261.0
-
Löytyykö keltään kuvaa tuosta lisäilmaluistin letkun paikasta - helpottaisi ohjeistamisessa. Kyseessä siis B200E vm -88 K-Jetronicilla.
-
Löytyykö keltään kuvaa tuosta lisäilmaluistin letkun paikasta - helpottaisi ohjeistamisessa. Kyseessä siis B200E vm -88 K-Jetronicilla.
Imusarjassa keskellä kaasuläpän takana kylmäkäynnistys suuttimen alla. Luistilta lähtevä letku on pari cm halkaisijaltaan ja s-muotonen ja noin 20cm pitkä. Tämä kiinnittyy imusarjan 3cm pitkään metalli putkeen. Ei klemmaria ja öljyyntyy, luiskahtaa paikaltaan.
-
Ei löytynyt syytä. Kylmänä tekee sen, että vaikka kaasupoljin on lattiassa, niin kierrokset ovat tasaisesti 500 rpm:ssä - ei nouse siitä. Lämpimänä ottaa 2.000 rpm:ää, mutta käy tosi huonosti. Tyhjäkäynnillä sammuu.
Imuvuodot etsitty starttisparyllä - ei ole imuvuotoja.
Suuttimia paineltu, letkuja pyöritelty.
Polttoaineenjakelussa vikaa?
Autossa on melko uudet polttoainepumput ja suotimet tankissa ja auton allakin. Samoin suodattimet. Kaikilla niillä ajettu alle 30.000 km.
Suuttimille ei ole tehty mitään, eikä lisäilmaluistille. K-Jetronicia ei ole purettu.
Virranjakajan korjasin kokonaan uusilla osilla 30.000 km sitten - Hall anturinkin vaihdoin.
Kieroslukumittari toimii ongelmitta, kaikki mittarit ja mittarivalotkin.
Sytytyksen pääteaste on 30.000 km sitten vaihdettu.
Mites tuon puolan nyt mittaisikaan? Olen sen joskus mitannut - ja unohtanut miten se mitattiin. Sehän on vanha ja voisi vaikka ollakin tiensä päässä.
-
Aikonaan oli 244 K-Jet Turbossa samoja oireita. Starttispräyllä tuli vuotoja etsittyä. Ei löytynyt. Mutta oli kuitenkin. Jarrutehostajassa oli venttiilin hattu puoliksi irti repeytynyt ja sieltä hyrppi ilmaa ja sekoitti käynnin.
-
Tuossa video tältä päivältä. Ihme hankausääni tuossa videolla kuuluu - en tiedä sitten kuuluuko se oikeasti vai onko kännykkäkameran mikrofoni sen verran lajitteleva, että päästää tuollaista ääntä.
Öljyt on kuulemma OK, eikä öljynpaineista valita. Nesteetkin on OK.
http://www.youtube.com/watch?v=-9wl8Sg-Y88
Tuo hankaus ääni lienee ihan kiilahihnasta johtuva,tuskin sen vakavempi,hiljenee varmaan hetkeksi kun sumuttaa jotain sprayta hihnalle?
Muuten en viasta osaa sanoa, mutta aina mulle vaan ekana tulee tuo asentoanturi mieleen tai ilmamäärämittari, kun ne tuppaa semmosia kulutus osia olemaan,tiedä sitten?
-
Tuo hankaus ääni lienee ihan kiilahihnasta johtuva,tuskin sen vakavempi,hiljenee varmaan hetkeksi kun sumuttaa jotain sprayta hihnalle?
Muuten en viasta osaa sanoa, mutta aina mulle vaan ekana tulee tuo asentoanturi mieleen tai ilmamäärämittari, kun ne tuppaa semmosia kulutus osia olemaan,tiedä sitten?
Imm ja ykk-anturi taitaa kuulua mahdollisissa vikakohteissa tuonne b2x0f puolelle.
-
Juu ei ole tässä autossa.
Hall anturi on ja voihan siinä vikaa olla, mutta kiekkamittari toimii ihan OK. Ja onhan se Hall-anturikin melko uusi.
Puola vaihdettu tänään - oli melko vanha, mutta tähän vikaan sekään ei auttanut.
-
Ohjauspaineensäädin olis melkein seuraava veikkaus.
-
Vika tais selvitä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41219.0;topicseen
-
Juu. Pajallehan se piti viedä ja äsken soittivat, että virranjakaja oli jotenkin rikkoontunut; Hall-anturi oli irronnut niittauksistaan. Olin sen itse taidolla niitannut muutama vuosi sitten. Olisiko olleet liian pehmeää materiaalia ne niitit?
Sanoivat että sytytys oli myöhäisellä 45 astetta. Voiko se nyt olla edes niin paljoa ja auto lähtee käyntiin silti? Ja kiekkamittari toimi. Itse olisin avannutkin virranjakajan, mutta ei sitä täältä etänä yllä avaamaan.
Pitää jouluna korjata se ja laittaa myyntiin - se virranjakaja. :pomo:
EDIT: Uusi / käytetty virranjakaja korjasi tilanteen; auto käy ja kukkuu. Hall-anturi oli löystynyt, kun alumiininiitti oli pettänyt. Pitää laittaa seuraavalla kerralla teräsruuvilla kiinni!