Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: subtrax - 10.11.2013, 03:01:59
-
Elikkäs vaihdoin vasemman jarruputken edestä asti taakse koska se vuosi. Jonka jälkeen vika alkoi eikä korjaannu vaikka kaks kertaa olen ilmannut. Eli ei tule painetta polkimeen, poljin pohjassa jarruttaa heikosti. Paikallaan kun pumppaa poljin kovenee, mutta liikkeelle lähtiessä taas ihan löysä. Missä vika?
Auto siis 1.8 v40 ja vuosimallia -97
-
Tulikos uudet jarrunesteet samalla vaihdettua,jos tuli niin saattaa pääsylinterin kumit olla finaalissa vanhoilla nesteillä kumit pitää paineen,toimii normaalisti.itsellä vain kokemusta kun joskus vaihtanut jarrunesteet uusiin niin saa samalla tehdä pääsylinteri remontin,poljin menee
lattiaan.
-
Tulikos uudet jarrunesteet samalla vaihdettua,jos tuli niin saattaa pääsylinterin kumit olla finaalissa vanhoilla nesteillä kumit pitää paineen,toimii normaalisti.itsellä vain kokemusta kun joskus vaihtanut jarrunesteet uusiin niin saa samalla tehdä pääsylinteri remontin,poljin menee
lattiaan.
Juu uutta siellä on. Mistähän mahtas kumit saada? motonetistä en löytänyt. Toisaalta ei kyllä tule kuplia säiliöstä kun pumppaa. Eikäs se ole sen merkki jos tulis että kumit paskana?
-
Pääsikö ABS laatikko käymään kuivana?
-
Onko joka nurkka ilmattu?
-
Jatkanpa tästä keskustelua omalla kysymyksellä, kun en kehtaa tälle omaa threadiakaan tehä.
Leimalle tossa tein etupäähän pientä jarruremppaa, levyt ja palat vaihdoin uusiin. Oli noi liukutappien kannat niin ruostuneet, etteivät kotivehkeillä lähteneet pois, joten päätin vaihtaa sitten samalla kierroksella ne kun piti koko satula ottaa pois levyn vaihtoa varten.
Uudet palat sisään ja puristimella mäntää sisään, putsailin jarrupuhdistajalla ja koetin laittaa voiteluainetta joka väliin kokoajan. Sain mäntiä sen verran sisään, että sain uusien palojen ja uuden levyn kanssa vasaraa käyttäen satulan paikalleen. Joka paikasta pultit kiinni ja ajamaan.
Ajamaan kyllä pystyy, mutta tuntuu kovin raskaalta. Koetin painella jarrua ja tehdä pitkiä jarrutuksia, jotta muotoutuisivat paikalleen. Vapaalla luistattaessa tuntuu, kuin pikkuisen jarruttaisi kokoajan. Lisäksi jarrut kuumuu epätavallisen paljon.
En oo vasta kerennyt kuin 5km ajaa operaation jälkeen, mutta voiko tilanteeseen odottaa muutosta jahka vielä vähän enemmän ajaa. Muotoutuuko uudet palat ja levyt paikalleen pikkuhiljaa, jotenkin tuntuisi ettei niiden kuitenkaan tuolla tavalla kuuluisi käyttäytyä.
-
Eli painoit männät voimalla sisään? siksi jumittaa kun siellä kumin alla tod näk ruostetta kun mäntä ollut ulompana kuluneilla paloilla.
-
Eli painoit männät voimalla sisään? siksi jumittaa kun siellä kumin alla tod näk ruostetta kun mäntä ollut ulompana kuluneilla paloilla.
Tätä väitän minäkin.
Satulat osiksi ja korjaussarjaa + rasvaa kehiin.
-
Aivan. Nooh, pitänee viikonloppuun odottaa, kun lämpimään talliin pääsee rassaamaan.
Voimalla siis tavallisella kierrepuristimella painoin mäntää pohjaan, joten tuo ruoste ja paska sinne on voinut jäädä, vaikka koetin parhaani mukaan sitä ulkona rappailla.
-
Sain mäntiä sen verran sisään, että sain uusien palojen ja uuden levyn kanssa vasaraa käyttäen satulan paikalleen. Joka paikasta pultit kiinni ja ajamaan.
Uusilla levyillä ja paloilla pitäisi satula saada ihan vain laitettua siihen sen jälkeen, kun mäntä on painettu ja siihen jääkin vielä vähän tilaa.
-
Eli paskaa ja ruotetta on välissä. Melko ruosteiset nuo satulat kyllä olikin.
Lähiromiksella ois parempikuntoset satulat edullisesti, onko tuo satuloiden vaihtojarrunesteletkua ja ilmaamista kummempi juttu?
-
Eli paskaa ja ruotetta on välissä. Melko ruosteiset nuo satulat kyllä olikin.
Lähiromiksella ois parempikuntoset satulat edullisesti, onko tuo satuloiden vaihtojarrunesteletkua ja ilmaamista kummempi juttu?
Voi lähiromiksella maksaa melkein saman, kuin vaikka biltemasta
-
Biltemassa UUSI jarrusatula 64€/kpl.
Tuohon hintaan ei kyllä kannata viidenkympin käytettyä laittaa.
-
Näinhän se olisi, mutta lähimpään Biltemaan 120km matkaa, eikä ole autoa millä lähteä hakemaan. Tilaamalla menee kuitenkin pitkälle ens viikkoon ja autolla pitäis kuitenkin päästä pian ajamaan.
Eniveis, vein auton kaverin talliin, jossa putsattiin satulat porakoneeseen laitettavan teräsharjan avulla. Oli liukutapit ja mäntä reunoiltamelko ruosteessa. Samoin oli männän suojakumin imassu männän sylinterin väliin. Ei ihme, että jumitti, maanantaina uudet osat ja paketti kasaan.
-
Elikkäs vaihdoin vasemman jarruputken edestä asti taakse koska se vuosi. Jonka jälkeen vika alkoi eikä korjaannu vaikka kaks kertaa olen ilmannut. Eli ei tule painetta polkimeen, poljin pohjassa jarruttaa heikosti. Paikallaan kun pumppaa poljin kovenee, mutta liikkeelle lähtiessä taas ihan löysä. Missä vika?
Auto siis 1.8 v40 ja vuosimallia -97
Nyt laitettu kaikki putket ja letkut ja sylinteri uusiksi. Ja alkoikin sellainen vika että ei kahdesta ilmaisruuvista tule yhtään mitään. Missähän vika tällä kertaa? onko kenelläkään mitään ideaa??
-
Kyllä sieltä pitäis alkaa nestettä tulemaan kun aikansa pumppaa.
-
Kyllä sieltä pitäis alkaa nestettä tulemaan kun aikansa pumppaa.
Koitettu moneen kertaan. Sieltä vain ei mitään tule. Ennen pääsylinterin vaihtoa tuli kaikista, mutta ei paineita silti löytynyt. Ja nyt ei sitten niistä kahdesta tule. Eikös tuo ristiin pidä ilmata. Onko väliä käykö auto vai ei?
-
Kauimmaisesta sylinteristä aloitetaan, eli apparin takanurkasta. Sitten toinen taka, apparin etu ja viimesenä kuskin etu.
Sammuksissa nuo on aina tehty, mutta jotkut väittää, että ei ole väliä onko käynnissä vai ei.
Tuntuis, että mieluummin sammuksissa jos abs-yksikkö on kuivana kans.
Tämmönen ois paras kaveri tuossa hommassa:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751075/Paineilma-jarrunesteenvaihto-ilmaustyokalu
-
Kun oot pääsylinterinkin vaihtanut, niin kannattaa availla pääsylnteriltä putkia ja antaa sieltä hieman valua nestettä ja sama sitten abs-yksikölle, sieltäkin ensin tulevia putkia auki ja sitten lähteviä, josko siellä vain olisi jossain ilmaa, että ei meinaa lähetä kulkemaan.
Muista huuhdella jarrunesteet pois maalipinnoilta, ettei lakka ja maali kärsi.
-
Missä vika jarrupoljin on kova kun auto ei ole käynnissä, mutta samantien kun auton käynnistää ja painaa poljinta on poljin aivan löysä ja taas kova kun sammuttaa. Onko mahdollisesti tehostin paskana? Kellään kokemusta samasta ongelmasta. Rupeaa kohta olemaan kaikki keinot käytetty ja melkein kaikki jarruihin liittyvä uusittu.
-
Missä vika jarrupoljin on kova kun auto ei ole käynnissä, mutta samantien kun auton käynnistää ja painaa poljinta on poljin aivan löysä ja taas kova kun sammuttaa. Onko mahdollisesti tehostin paskana? Kellään kokemusta samasta ongelmasta. Rupeaa kohta olemaan kaikki keinot käytetty ja melkein kaikki jarruihin liittyvä uusittu.
Jarrunhan kyllä kuuluukin olla kova, kun auto ei ole käynnissä. Johtuen siitä, ettei jarrutehostin ole toiminnassa silloin. Jos jarru on taas todella löysä heti kun auto starttaa, niin kannattaa koettaa nyt ainakin aluksi kattoa jarrunesteet ja ilmata ne jarrut.
-
Jarrunhan kyllä kuuluukin olla kova, kun auto ei ole käynnissä. Johtuen siitä, ettei jarrutehostin ole toiminnassa silloin. Jos jarru on taas todella löysä heti kun auto starttaa, niin kannattaa koettaa nyt ainakin aluksi kattoa jarrunesteet ja ilmata ne jarrut.
Ilmattu on moneen kertaan, eikä sieltä tule muuta kun nestettä ja ihan uutta nestettä laitettu. Kaikissa muissa autoissa missä on tarvinnu ilmata ei tuollaista ongelmaa ole ollut. myös kytkin ilmattu kun sehän on samalla säiliöllä.