Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vanharatsu - 10.11.2013, 20:55:44
-
Tuli viikonloppuna vaihdettua uudet öljyt ohjaustehostimeen huuhtelemalla, kun olihan noilla alkuperäisillä ajettu jo 450tkm.
Öljyksi tuli Nesteen ATF-X, synteettinen atf-öljy.
Nyt ohjaus on tunnokkaampi ja jämäkämpi ja jäykempi.
Mietityttää vain tuo ohjauksen jäykkyys, aikaisemmin ohjaus oli aika ritsa ja palautti todella tehokkaasti, mutta nyt jäykempi.
Lisäksi ohjaus tuntui muuttuvan nimenomaan ilmauksen myötä jäykemmäksi.
Onko muut vaihtaneet ohjaustehostimeen öljyjä ja miten se on vaikuttanut ohjaukseen?
-
Itse itselleni vastaten. Ohjaus tuntuu taas kevyeltä, eli ei muuttunut juuri jäykemmäksi.
Kannatti kyllä tehdä tuo vaihto, tehostinpumppukin on nyt hiljaisempi.
-
Noihan ilmataa, tai minä ainaskin niin, että etupää ilmaan kone käymään ja rattia puolelta toiselle muutaman kerran. Tiedä mikä on oikea tapa, mutta toi toim ii. :hello:
-
Tein ilmauksen melko samalla tavalla, tosin ensin moottori pois päältä ja sitten ilmaus vielä moottorin käydessä.
Jotain hämärää tuossa tehostuksessa kuiten taitaa olla, kun kääntelin rattia hitaassa vauhdissa ääriasennosta ääriasentoon muuttui ohjaus taas jämäkemmäksi. :idiot2:
Horniiko tuo nyt sitten ilmaa jostakin tai voiko esimerkiksi pumpun paineensäätöventtiili olla huollon tarpeessa?
Itsellä kun ei ole oikein tietämystä ohjaustehostimen sielun elämästä. Täytyy nyt nuo vuodot ainakin kahtoa.
-
Ettei iskunvaimentimien yläpäiden kääntölaakerit jumita? Oireilee juuri noin, että välillä kangertelee jäykemmin ja välillä pyörii kuin itsestään.
-
Vaihdon jälkeen monta kertaa edes ääri asentoon kääntämällä saa tuo ilmatuksi. Itse meinaan laitattaa Redlinet ensi huollossa