Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Harwey - 30.03.2011, 20:58:20
-
Hommasin b21et koneen kyljessä olevaan garretin t03:een Pro Turbon hukkaportinkellon vakion tilalle. Miten tanko säädetään ns. perus asentoon? Jousia tuli mukaan 2kpl. Toinen taisi olla alla 1bar ja toinen yli 1bar ahdoille.
-
Varressa pitää olla esijännitystä noin 5-6mm. Pitää kuitenkin varmistaa, että portti aukeaa tarpeeksi.
-
Eli kun portti on kokonaan kiinni niin kello kiinni turboon ja tangosta kiristetään 5-6mm?
Niinku rautalangasta väännettynä :)
-
Eli kun portti on kokonaan kiinni niin kello kiinni turboon ja tangosta kiristetään 5-6mm?
Niinku rautalangasta väännettynä :)
Hieman eri lailla selitetty asia.
Kun portti on kiinni ja laitat sitä tangon reikää siihen portin vipuun, niin sun pitää vetää tankoa 5 - 6 mm jotta se ylettyy ko reikään. Eli teet tangosta vähän lyhyen.
-
Tack så bra :)
-
Hommasin b21et koneen kyljessä olevaan garretin t03:een Pro Turbon hukkaportinkellon vakion tilalle. Miten tanko säädetään ns. perus asentoon? Jousia tuli mukaan 2kpl. Toinen taisi olla alla 1bar ja toinen yli 1bar ahdoille.
4min kohtaalla on oikea oppiset ohjeet mitsun turboihin varmaan pätee muihinkin aikapitkälle. http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI&feature=player_embedded#at=249
-
Tätä aihetta lainaten niin pitääkö toi säätö tehdä videossa näytetyllä tavalla painemittarin kanssa vai onnistuuko myös niin että tangon ottaa irti vivusta ja lyhentää sen verran että reikä sattuu kohilleen kun portti on kiinni?
-
Onnistuu niinkuin ylempänä on esitetty;
Varressa pitää olla esijännitystä noin 5-6mm. Pitää kuitenkin varmistaa, että portti aukeaa tarpeeksi.
Ja rautalangasta väännettynä;
Kun portti on kiinni ja laitat sitä tangon reikää siihen portin vipuun, niin sun pitää vetää tankoa 5 - 6 mm jotta se ylettyy ko reikään. Eli teet tangosta vähän lyhyen.