Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: SEN-24 - 30.03.2011, 21:04:11
-
Olis tarkotus olis hommata 230FB tekniikalla oleva 940 varaosa-autoksi ja laitella siitä kone -89 740 farkkuun, joka on 200F tekniikalla.
Olisko tietoa joutuuko mitä muuttelemaan sähköissä, ilmeisesti ainakin ruiskun boksi pitää vaihtaa?
-
Olis tarkotus olis hommata 230FB tekniikalla oleva 940 varaosa-autoksi ja laitella siitä kone -89 740 farkkuun, joka on 200F tekniikalla.
Olisko tietoa joutuuko mitä muuttelemaan sähköissä, ilmeisesti ainakin ruiskun boksi pitää vaihtaa?
Pulttaat kiinni. Boksien vaihto on kyllä jees, mutta ei edes välttämättä pakollisia.
-
Joo ja pidät ne 230 suuttimet siinä fb:ssä, jos niissä nyt sattuis vähän eroa olemaan, ettei lopu soppa pyydettäessä. :D
-
Kiitoksia vastauksista!
Mitäs eroa noissa vapari 230 moteissa sitten on, kun eri kirjaimet F, FB ja FD? Nokka vai mitä?
-
Minä kun en näistä oikeen mitään tiedä niin heittelen jotain ulkomuistikamaa...
FB oli kais 531 kannella( P>) ja VX3 nenällä, ruttu 9,3:1
FD joku saatinan saasteversio
ja
F ruttuna 9,8:1
Nenäkeppi muistaakseni M :P
FB 15hp enemmän vert. F.
Korjatkaa, nää on ihan omasta päästä. :))
-
Joihinkin mielenkiintoisiin 700 sarjan yksilöihin olen törmännyt, missä konehuoneen tarrassakin on moottorin ilmoitetaan olevan 200F tai 230F niin tekniikka on Pulsair systeemiä ja EGR:ää + boxeja myöten sama kuin 230FD:ssä vuosimallit on juuri 89 - 91 :idiot2:
-
230FB konetta en saanutkaan tähän hätään, joten hommasin -91 740 230F tekniikalla. Nyt huomasin että autossa on Bendixin tekemä ruiskuboxi jne. Mites tuo kannattais laitella 200F tilalle joka Jetronic systeemillä? Ilmeisesti jättää entiset boxit ja ilmamäärämittarit jne. kun tuossa Bendixissä erilaiset liittimet esim. ilmamäärämittarille. Vai miten?