Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Amukka - 13.11.2013, 16:00:40
-
Elikkä Vaimon 850:nen hyytyi kesken ajon aivan kuin bensa olisisi loppunut mutta tankissa ON bensaa. Rupesin sitten lukemaan vikakoodeja ja liitin lukijan piuhan A2 pistokkeeseen ja painoin nappia aivan kuin pitikin. Mutta mutta eipä antanut ledi minkäänlaista koodia eli ei antanut edes 1-1-1 koodia. Missähän mahtaisi olla syy tähän, helpottaisi kovasti tätä vianetsintää.
Bensapumpunrele se rele 103 ainakin naksahtaa ja samoin se syylärinluona oleva rele naksahtaa ja suutin tukista kuuluu sellainen ääni että antaisi painetta sinne. Bensapumppua en pystynyt kuulemaan kun yksin olin ja meteli oli ympärillä niin kova ettei omia ajatuksia kuullut.
Kiekkamittari ei näyttäisi heiluvan startatessa mutta kun auto oli hinauksessa koitin siinä että lähteekö käyntiin, silloin kyllä kiekkamittarikin nousi.
Nyt kaikki vinkit on tervetulleita
-
Onko autossasi käynnistyksenestoa tikulla tai kakella?
Se pitää ensin kuitata pois päältä ja sitten voi lukea koodit
-
Eipä tuossa ole minkäänlaista käynnistyksen estoa :(
-
Vähän värkkäämisen takana tahtoo olla monesti, pistokkeen piuha tahtoo kenkkuilla, katkeaa tinauksen juuresta kun taivutellaan eestaas. Esim hauenleuat auttaa. Ellei tuo auta, se painettava nappi voi kenkkuilla, nosta muovi ja tarkista. Muistaakseni antoi maan.
Ota akku yöksi irti ja aamulla pyöräytä, niin saat tuoreet vikakoodit. Tahtoo muuten antaa koko vikakoodilistan. Ja kerro muutkin vikakoodit. Kipinä ja bensa tuntuis saavan, joten lisää tietoa tarvitaan. Anturit tulis mieleen, imm anturi irti ( bad maf sensor ), kaasuläpän asentoanturi mittaus...
-
Eli vaikka mitä tekee pistokkeelle niin ei vaan anna vikakoodeja tuosta A2:ta mutta ABS:in vikakoodin kyllä antoi.
Sammumisen syy kuitenkin selvisi ja on sieltä ikävimmästä päästä. Laturin hihnasta oli repeytynyt suikale joka oli mennyt kampuran hihnapyörän välistä jakopäähän ja jakoremmi melkein poikki. Jako on siis luultavasti hypännyt ja hyytyminen johtuu siitä.
Jaon tarkistaminen jäi vielä kesken kun nokkien pyöriin oli maalailtu merkkejä useampia ja niihin oli merkittty myös imu ja pako, mutta pyörät oli asennettu vääriin nokkiin joten tehtaan merkit ei pidä paikkaansa.
Mitä tästä opimme tarkastakaa aika ajoin laturin hihnan kunto.