Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: arttu1985 - 14.11.2013, 15:39:37
-
Morons tietäjät... Apua kaivataan. Minä vuonna Suomessa ensirekisteröityihin 760:siin on tullut tuo nokasta parannettu B280E moottori ????
Auttakaa noviisia ;D
-
Vadiksen mukaan -87 on B280E koneella. Joten oletettavasti niitä sai -86 loppuvuodesta.
-
Ja niitä molempia on ollut samaan aikaan saatavilla ?
-
Nokasta parannettu....? Jos kyse on nokka-akselin voitelusta niin eikös jo B28E:ssä ole parannuksia nokka-akselin öljynsaantiin?
-
Onko jollakin varmaa tietoa ???? Olis aikas tärkee saada tietää ennen autokaupoille lähtöä. Mun ymmärtääkseni B28E:hen EI olisi vielä tehty niitä "parannuksia" öljynkiertoon. Meinaan, että jos harrastepulkka seisoo koko talven, niin miten käy. Tästäkin kaikki mahdolliset kokemukset tänne, niin pääsee asiassa etteenpäin. Onko jollain tuollasta B28E:tä harrastekäytössä, ja kestääkö kone sitä seisottamista ?
-
Minulla on ollut mielikuva, että nokkaongelmia oli B27:ssä ja B28:ssa on jo parannettu nokkien voitelua.
Kysymys ei siinä käsittääkseni ollut seisomisesta, vaan siitä että ajon aikana nokalla oli liian vähän öljyä ympärillään, mikä aiheutti nopeaa mekaanista kulumista.
Pari B28E-koneista 1985 760:tä minulla on ollut pihassa, en ole kyllä tuosta jälkimmäisestä konetta avannut, mutta mielestäni ne nokat eivät seisonnassa mene miksikään sen kummemmin kuin muissakaan autoissa.
-
b280 koneessa pitäisi olla jokin öljymalja nokan alla niin että saa heti startista öljyä, B27 söi nokkia ihan ajossa kun voitelu ei riittänyt, se korjattiin jo B27:ssa, eikä b28:kaan ajossa nokkia syö, vain sartti on kuluttava.
-
Kiitos kaikille. Eiköhän näillä saada jotakin aikaiseksi :)