Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: paku97 - 15.11.2013, 16:01:33
-
Moi, pojan kaverilla tuollainen kone, ja oli päässyt tankki tyhjäksi. Nyt ei lähde käymään, lupaa mutta ei jää käyntiin. Olisko tuohon jotain konstia, niin voisin välittää. kiitos :hello: :hello:
-
Ei siihen sen kummempaa konstia ole kun vain startata ahkerasti kunnes hörähtää. Jos vaan akussa piisaa puhtia niin kyllä se siitä lähtee.
Jos haluaa askartella, niin täyttää naftasuodattimen täyteen. Mutta itse en tuotakaan viitsisi tehdä, kyllä se lähtee kun vaan jaksaa starttailla.
Ja tämä on ihan omakohtainen kokemus. :)
-
Ok, välitä tietoa, kiitos, kerron miten kävi. :hello:
-
Työnpuolesta (autonasentaja) olen turhia leikkimättä imaissut alipainetoimisella jarrujen ilmauslaitteella suodattimen täyteen ja yskimättä on auto käynnistynyt.
Toisaalta joskus on tullut vastaan tapauksia että asiakas on "ajanut tankin tyhjäksi" (en käsitä syytä miksi niin pitää tehdä) mutta kuitenkin auto on tuotu korjaamolle kun ei ole itse saatu käyntiin.
Siinä tapauksessa tuo imuri on laitettu pumpulta tankkiin menevään putkeen ja imetty että polttoaine virtaa. Ellei vieläkään syty niin imuri päällä starttaus ja ei mene kuin muutama sekunti kun kone käy.
Tuo homma on todella yleinen CommonRail-systeemien kanssa jokseenkin kaikissa merkeissä joissa ei ole tankin sisäistä siirtopumppua.
-
Noniin, kun suodattimen täytti ilmausruuvin kautta isolla hevosruiskulla, lähti aina käymään, mutta sammui 2-3min kuluttua. Imi siis ilmaa jostain. Menin itse paikalle, ja ruvettiin tutkimaan, että mistä moinen. Löytyihän se syy, tankin päältä, mihin letkut tulee, oli ns. painettava liitin pompannu irti. Piti letkua hiukan löysätä, niin saatin se kiinni, ja rupesi toimimaan. :hello: