Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: pitsapeku - 16.11.2013, 19:13:46

Otsikko: D24 Läklätys?
Kirjoitti: pitsapeku - 16.11.2013, 19:13:46
Elikkäs tämmönen vm 1987 240 volvo ollut viimetalvesta asti semmonen ongelma että läklättää aina ku kiihyttää ja kylmänä varsinkin.. ja tuntuu niinkuin vedot ois vähän heikolla hapella.. Mitäs meinaatte olisiko vika suuttimissa?  :(
-Janne
Otsikko: Vs: D24 Läklätys?
Kirjoitti: lassii - 16.11.2013, 21:58:39
mitä tarkottaa sana "läklättä"?
Otsikko: Vs: D24 Läklätys?
Kirjoitti: Toni - 16.11.2013, 22:13:49
Jos kuuluu sellaista säksätystä tai läpätystä varsinkin tyhjäkäynnilla niin alipainepummppu luultavammin alkaa olla tiensä päässä.
Otsikko: Vs: D24 Läklätys?
Kirjoitti: pitsapeku - 17.11.2013, 02:05:54
sillee huomaa aina selvästi kun kiihyttää / ajaa isolla kaasulla ei niinkään tyhjäkäynnillä ja sillee mite sen sanois .. voisko sitä kuvailla melkeempä nakuttamiseksi? Käytin ruiskuputkia irti yks kerrallaan ja jokaisella tuntu olevan jotain vaikutusta negatiivisesti käyntiin, tosin joillakin enemmän kuin toisilla.
Kaveri meinas et tuo käy viidellä.. :/
Otsikko: Vs: D24 Läklätys?
Kirjoitti: Pyssy - 27.11.2013, 03:03:38
Voisiko tuo olla dieselnakutusta.  Johtuu polttoaineen liian myöhäisestä syttymisestä, jonka aiheuttaa (liian hyvin puristusta kestävä polttoaine, tai) puristuksen karkaaminen, tai suutinvika.  Puristus voi karata kansitiivisteen tai venttiilin välistä, tai männän ohi.

Dieselnakutus tuottaa erittäin voimakkaita paineiskuja, jotka särkevät koneen.  Polttoaine syttyy myöhässä ja kaikki kerralla, eikä vähitellen sitä mukaa kun sitä sylinteriin ruiskutetaan.