Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pepper - 16.11.2013, 20:33:53

Otsikko: B234F jakopään säätö
Kirjoitti: Pepper - 16.11.2013, 20:33:53
Vaihdoin remmin koneeseen ja heräsi kysymys kun jakoa ei saa jostain syystä kohdalleen.
Pitäiskö se laittaa puolihammasta aikaiselle vai myöhäiselle?
Limpun piti tulla kyllä oikeaan asentoon eikä se liepota niinkuin joissain olen nähnyt tekevän, mutta joutokäynti ennakko on vain 8º.
Otsikko: Vs: B234F jakopään säätö
Kirjoitti: Xuppo - 16.11.2013, 21:52:32
Jako ei vaikuta milläänlailla sytytysennakkoon kun asentoanturi on vauhtipyörällä. Veikkaisin että hihnapyörä on luistanut kumivulkanoinnistaan. pyöritteleppäs kone YKK:hon (jakopäänmerkit kohdalleen) ja tarkasta että osuuko silloin hihnapyörän merkki edes jakopäänkopan 0 merkkiin.
Otsikko: Vs: B234F jakopään säätö
Kirjoitti: Pepper - 17.11.2013, 01:38:04
Niin sitä tarkoitin, että jos kampiakselin limppu on merkillä niin nokat on puolihammasta pielessä.
Tasapaino puolen ajoitus on hieman eri kohdassa kammella, mutta ei silläkään saa ajoitusta täsmälleen oikein. Eli ajattelin, että olisko tuo hihnapyörän merkki sen 7º väärässä kohdassa?

Pitää käydä ruuvaan muita koneita huomenna ja katsoa miten niissä osuu merkit kohdalleen.