Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: renek - 18.11.2013, 23:28:55
-
Terve!
Tuli tuossa viikonloppuna jonkin sortin aivopieru ja menin heräteostoksena ostamaan melkein 400tkm ajetun Volvo S60, D5 koneella ja manuaalivaihteistolla, vuosimallia 2002. Nyt tässä herännytkin kysymys että mitä kaikkea huoltoa autoon kannattaisi tehdä?
Huoltokirja on hyvin vajaavainen mutta isommat huollot sinne on merkitty, eli jakopää on n.20tkm sitten tehty. Nyt ekana listalle päättyi takajarrut, joihin tarvitsee palat ja levyt tehdä, vasen etu koiranluu, polttoainesuodatin, Moottoriöljyt+suodatin ja varmaankin myös vaihteisto öljyt kannattanee vaihtaa?
Tuleeko raadille muuta mikä tarvisi/kannattaisi tehdä jos autolla meinaa vielä jonkun matkaa ajella
(https://lh5.googleusercontent.com/-8RQFu38CHVk/UopAxNYuORI/AAAAAAAACfg/wEcdYTy8orQ/w1358-h752-no/volvoS60.jpg)
- Renek
-
laturin hihnakin on ihan hyvä vaihtaa, itse olen pysynyt vanhemmissa volvoissa ja laturin hihnojen kanssa ollut jo pari kertaa ongelmia.. myös jäähdytysnesteet kannattaa vaihtaa koska niistäkään ei koskaan tiedä.. muuten olet aika hyvin listannut jo muut mitö kannattaa vaihtaa :)
-
Alatukivarren puslat/alapallot tarkistaa, ovat kulutustavaraa. :hello:
-
... ja alustan osat ostaa mieluiten alkuperäistä niin ei tarvitse samaa hommaa tehdä muutaman kuukauden päästä uudelleen.
-
laturin hihnakin on ihan hyvä vaihtaa, itse olen pysynyt vanhemmissa volvoissa ja laturin hihnojen kanssa ollut jo pari kertaa ongelmia.. myös jäähdytysnesteet kannattaa vaihtaa koska niistäkään ei koskaan tiedä.. muuten olet aika hyvin listannut jo muut mitö kannattaa vaihtaa :)
kiristimet? Vapaakytkimien kunto?
-
Jarrunesteet?
-
Alatukivarren puslat/alapallot tarkistaa, ovat kulutustavaraa. :hello:
Nämä on jo onneksi edellisen omistajan jäljiltä tehty, eikä tainnut niistäkään aikaa ollu kuin jokunen kymmene tuhatta. Jäädytysnesteitä itse mietin kanssa että mitähän mahtaa pitää sisällään, kannattaa varmaan ennen talvea nekin vaihtaaa. Laturin remmi täytyy kanssa tarkistaa missä kunnossa on, mikähän hälle on se "virallinen" vaihtoväli, multa kun tuo hollanti taipuu hiukan kehnosti ::)
-
Jarrunesteet?
Kannatan. Myös kytkinnesteet jos näissä nestekäyttöinen kytkin. Ei ole iso homma vaihtaa noita eikä nesteet maksa paljo mitään. Monella unohtuu että nämä hydraulinesteet imee vettä jotenkin itseensä eli niitä ihan oikeasti kannattaa vaihtaa.
-
Kannatan. Myös kytkinnesteet jos näissä nestekäyttöinen kytkin. Ei ole iso homma vaihtaa noita eikä nesteet maksa paljo mitään. Monella unohtuu että nämä hydraulinesteet imee vettä jotenkin itseensä eli niitä ihan oikeasti kannattaa vaihtaa.
Lisätäään listaan...
-
se apulaitehihna on aika tärkeä pitää tuoreena. niitä on katkennu ja menny jakohihnan väliin ja sit se on koko patti soronoo.
-
Ostin kans talvella auton samoilla kilometreillä :D Monirahihnan seuvulle on saanut vaihtaa ohjurin, kirstineullan, ilmastoinnin vapaarattaan laakerin ja hihnan. Taas sieltä kuuluu kitinä kylmänä... Jos on kova remonttibuumi päällä niin samalla ardicci käyttää auki jos ei oo puolen vuoden sisään putsattu. Muuten Se menee varmasti mykäksi just sillon tammikuun lopussa kovimmilla pakkasilla...
-
Jos on kova remonttibuumi päällä niin samalla ardicci käyttää auki jos ei oo puolen vuoden sisään putsattu. Muuten Se menee varmasti mykäksi just sillon tammikuun lopussa kovimmilla pakkasilla...
Voin lohduttaa ettei moista ylellisyyyttä tästä yksilöstä löydy :D Uudemmassa kylläkin on, muttaa tästä se on matkalla Hollannista tipahtanut jonnekkin matkan varrelle :) ::)
-
Nonniin, nyt on auto laitettu tikkiin! Katotaan kauvanko sillä pääsee ilman isompaa remppa remppaa... Kiitoksia kaikille vinkeistä!