Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: luchadore - 19.11.2013, 11:37:54

Otsikko: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: luchadore - 19.11.2013, 11:37:54
Nyt olisi lukkoperän hommaaminen tässä vireillä ja vaihtoehtojahan on miljoona sen toteuttamiseksi. Mutta olen kuitenkin päätynyt kahteen vaihtoehtoon pääasiassa. Lähinnä akseleissa, amazonin omaan akseliin joku lukko, tai sitten 200 sarjalaisen akselin sovittelisi kiinni ja sinne edullisemmin lukko.

Katsoin että http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbromsar/torsen-diffar/torsendiff-dana-30-10-splines-volvo-amazon.html tollanen torsen olisi tarjolla amukan omaan akseliin, toinen vaihtoehto on kitkalukko, molemmat ovat kalliita kyllä mutta nyt lähinnä vertaan järkevyyteen/kestävyyteen. Kun 200 sarjan akseliinhan saisi muutamalla satasella uuden lukkomurikan jenkeistä. (+levyjarrut samalla).

Lukoista itsestään mitä olen tutkinut ja selvittänyt, vaikuttaisi tuo torsen lukko kaikkein mieleiseltä ja parhaalta vaihtoehdolta omaan käyttööni, ei kulu mikään jne. Räikkälukkoa en halua sinne rutisemaan. Kitkalukko tietysti myös, varmatoiminen kunhan on kunnossa.

Kysymys kuuluukin että onko kellään kokemusta tuosta amazonin perään sopivasta 10boorisesta murikasta, kestääkö se siellä, ja kestääkö koko perä tuollaista enää ? Vai kannattaako päivittää suoraan suosiolla akseli toiseen kokonaan ? Amukan akselin pyörien laakerointi tapaa lukuunottamatta ei ole tähän mennessä ollut yhtään pahaa sanottavaa tuosta vakioakselistakaan.

Apuja kaivataan, ei ole tutuin osa-alue itselleni nämä ???
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: kuppe - 02.03.2017, 20:09:58
Nostellaan vanhaa aihetta mutta haulla kuitenkin tuorein Amazonin lukkoihin keskittyvä.
Oma Amazon saamassa tehokkaampaa konetta joten lukkoperä alkaa olla tarpeellinen varuste.
Yksi vaihtoehto olisi: http://www.race.fi/fi/product/31978a/quaife-differentials/151-25402/volvo/152-135060/amazon/154-1056779/10-bolt-crownwheel (http://www.race.fi/fi/product/31978a/quaife-differentials/151-25402/volvo/152-135060/amazon/154-1056779/10-bolt-crownwheel)
Onko muita (halvempia) vaihtoehtoja tiedossa, mulla 10-pulttinen perä mihin se tulee?
Lisäksi onko tietoa saako mistään harvempia välityksiä kun nykyisessä 4.1, käykö esim 1030 välitys?
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: Zebe - 03.03.2017, 10:45:49
Jos sulla on uudemman mallinen perä amazonissa eli dana 30 niin käy 1030 perän välitys suoraan.

Eli uudemman mallinen tämmöinen:
http://www.historic-cars.cz/fotky4911/britske_vozy_volvo/03/FGG_3110410000.png
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: Junor - 10.09.2024, 13:39:14
Nostetaanpa vanhaa aihetta taas. Lukkoperä kiinnostaisi Amazoniin ja Hansin tallin youtube kanavalla tuli tämä vastaan:
https://racingdiffs.com/products/volvo-dana-30-140-240-740-940-lsd-differnetial-conversion

Kysymys kun en oikein ole saanut selvyyttä, mikä perä -70 Amazonissa on, ymmärtääkseni Dana 30, käykö tuo siihen? Myös harvempi välitys kiinnostaisi kun loikkarilaatikkoa ei tahdo löytyä. 1030 perän 3.73 välitys voisi ehkä olla hyvä?
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: Zebe - 10.09.2024, 13:51:44
Nostetaanpa vanhaa aihetta taas. Lukkoperä kiinnostaisi Amazoniin ja Hansin tallin youtube kanavalla tuli tämä vastaan:
https://racingdiffs.com/products/volvo-dana-30-140-240-740-940-lsd-differnetial-conversion

Kysymys kun en oikein ole saanut selvyyttä, mikä perä -70 Amazonissa on, ymmärtääkseni Dana 30, käykö tuo siihen? Myös harvempi välitys kiinnostaisi kun loikkarilaatikkoa ei tahdo löytyä. 1030 perän 3.73 välitys voisi ehkä olla hyvä?

Dana 30 siinä on. Käy siis esim tuo 3.73 välitys 1030 perästä.
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: Junor - 10.09.2024, 14:02:34
Entäpä tuo LSD, sopiiko se? Tai onko tiedossa muita vastaavia budjettiratkaisuja
Otsikko: Vs: Lukkoperä kysymys amazoniin
Kirjoitti: Kulmamies - 10.09.2024, 18:05:24
Amazonissa on erilaiset vetarin boorit ja muutenkin vetareiden "tuenta" erilainen, niin tarvii ihan omanlaisensa lukon.