Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ao36819 - 31.03.2011, 19:49:38
-
Eli b230f kone ei tahdo lähteä käyntiin. Ensin vika ilmeni n. kuukausi sitten; lämpimänä ei käynnistynyt (ei saanut riittävästi bensaa?), mutta kun annoin jäähtyä tunnin verran niin johan hörähti käyntiin. Sittemmin vika paheni eikä lähtenyt kylmänäkään käyntiin. Kun jätti kaupungille, käytin tulpan auki ja ruiskutin bensaa männän päälle ja lähti käyntiin. Nykyään pidän starttipilottia mukana jos joudun Volvolla liikenteeseen. Bensapumppu tuntuisi toimivan ja relekkin napsahtaa startatessa, mutta tuntuu kuin suuttimet ei aukeais tai jotain...
Nyt jälleen, että kylmänä lähtee hienosti ja lämpimänä ei vaan käynnisty (muutoin ku pilotilla).
Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta kun järkiperäistä syytä ei tunnu löytyvän..
-
Veikkaan että syyllinen on suutinrele, paisarin kupeessa kiinni konehuoneessa.
Saa uuden motonetista nimellä "lisävarusterele" tms. taisi olla, voiko joku varmistaa ?
-
Kiitokset tuosta. Vahvistaa omiakin epäilyjäni. Rassasin liittimiä irti ja takas paikoilleen kontaktisprayn kera.. hetkellisesti (ehkä) tuotti tulosta, mutta ei mitään mainittavaa. Tuossa paisarin kyljessä on kaksi samanlaista mainitsemaasi motonetin "lisärelettä", mutta kumpi niistä on se suuttimia ohjaava? Tai samapa tuo.. taidan vaihtaa kummankin...
-
Toinen rele on ruiskun, toinen ilmastoinnin, voit vaihtaa ne testiksi päikseen ja katsoa, mitä tapahtuu.
-
Veikkaan että syyllinen on suutinrele, paisarin kupeessa kiinni konehuoneessa.
Saa uuden motonetista nimellä "lisävarusterele" tms. taisi olla, voiko joku varmistaa ?
Hep, http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-8238
-
Kiitokset tuosta. Vahvistaa omiakin epäilyjäni. Rassasin liittimiä irti ja takas paikoilleen kontaktisprayn kera.. hetkellisesti (ehkä) tuotti tulosta, mutta ei mitään mainittavaa. Tuossa paisarin kyljessä on kaksi samanlaista mainitsemaasi motonetin "lisärelettä", mutta kumpi niistä on se suuttimia ohjaava? Tai samapa tuo.. taidan vaihtaa kummankin...
Se kumpi rele on kumpi ( ;)) selviää kun hankit kytkentäkaavion ja katsot johtosarjoista ne johdinvärit. Minulle ainakin selvisi tuolla tavalla, mutta enää en muista "kumpi on kumpi" ;D.
-
Se kumpi rele on kumpi ( ;)) selviää kun hankit kytkentäkaavion ja katsot johtosarjoista ne johdinvärit. Minulle ainakin selvisi tuolla tavalla, mutta enää en muista "kumpi on kumpi" ;D.
Tai perinteisellä menetelmällä: käynnissä ollessa pistoke irti, suutinreleellä sammuu.
Noin siis jos auto yleensäkään käynnistyy.