Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: luisu_pulkka - 22.11.2013, 10:35:15
-
Juuh elikkäs, tuossa laittelin kaasuttimeen uuden tiivistesarjan jonka jälkeen jostain syystä kaasua painettaissa jää ryyppypäälle. Hyvin mielenkiintoinen ongelma eikä oikei itseltä tietotaitoa löydy kaasareiden suhteen. Kaiken lisäksi tunniste lätkät on tippuneet joskus jonnekkin joten kaasarin tarkasta tyypistä ei ole tietoa. Vähän on hataralta pohjalta lähdetty mutta jos apua löytyisi olis enemmän kui sata jänistä. :)
-
Eiköhän se ole solex Cisac.
Itse tuossa kaksi viikkoa sitten kunnostin moisen laitteen. Kaasu/ryyppyvivuston suunnalla on pieni jousi ryyppyvivustossa. Jos tämä jousi on väärässä paikass (toinen pää ryypyssä ja toinen kaasuvivussa), niin silloin ainakin ryyppy menee hieman päälle kaasun pohjaan painaessa.
Eihän ryyppyvaijeri ole liian tiukalla?
-
Jousi oli oikeilla paikoilla ja vian syykin löytyi kun kävi asiasta tietävä paikalla katsomassa, oli kaasuvivuston neulalaakeri hieman liian tiukalla josta johtuen kaasupoljin käänti myös ryypyn vivustoa eikä jousi jaksanut palauttaa sitä takaisin alkuasentoon. Kiitoksia kuitenkin neuvoista täytyy muistaa ensikerralla kun moinen laitos eteen tulee :)