Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Volvopoju - 24.11.2013, 01:32:44
-
Moi!
Tarkoituksena olisi asentaa 242:seen B230FT. Paikalleen laitto on helppo nakki, mutta ruiskun sähköistä ei ole vielä oikeastaan mitään hajua..
Tarkoituksena olisi ostaa 200-sarjalaisen johtosarja, jolloin asennus helpottuu paljon? Kuulemma..
Ruiskuksi olen suunnitellut LH 2.4
Mitä kaikkea tulen tarvitsemaan siis saadakseni toimivan järjestelmän? Autoon on vaihdettu jälkeenpäin K-Jet ruisku, mutta johtosarjakin taitaa olla viety..
Kuinka paljon tarvii koskea auton omaan johtosarjaan? Kuulemma 7-9 johdon verran, jonka jälkeen on ihan bolt on?
Mimmosta paketta kannattas alkaa etsimään.. Onko väliä minkä 240 ruiskumoottorin johtosarja on? ( paitsi että on LH )
Omat kokemukset saa jakaa, hieman hukassa kun kaasareiden kanssa leikkinyt vain ::)
-
Ruisku tarvitsee ilmeisesti nopeustiedon. Auto on -79, jotenka ei ole sähkömittaria. Tarvitseeko autoon vaihtaa tosiaan sähkömittari + taka-akseli jossa on sähköinen tiedonkeruu nopeudesta?
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687
Kiitoksia Juhalle LH:n johtosarjasta..
-
ei mun lh nopeustietoa kyllä saa mistään :-X siis onhan mulla sähkönen mittari ja anturi perässä mutten mielestäni lh:lle mitää nopeustietoa vetänyt :buck2:
-
LH2.4 boxin pinni 31 näyttäisi olevan signaali nopeusmittarista.
-
LH2.4 boxin pinni 31 näyttäisi olevan signaali nopeusmittarista.
Signaalia ei taida saada "vaijerimittarista" ? Mitä varten ruisku tarvii tätä tietoa?
---
Miuzo: Jos viitsit, niin voitko tarkistaa asian? Ei ole pakko, mutta auttaisi huomattavasti jos ei LH tarvi tätä tietoa :D saisi poriinkin ensi kesäksi lisää turbo-lankkuja 8)
-
siis ei mulla tollasta oo vedetty mihinkään :D mihin lienee tarvitsevan? :idiot2:
-
Tää oli helpottava tieto.. S*
Jos joku tosiaan tietää mihin tuota nopeutietoa tarvii, niin olen pelkkänä korvana!
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33050.25;wap2
-
nii oliko tälle se joku "pehmentävä" idea kierrosten laskussa?
-
Mitä nyt luion, niin kylmänä käynnistettäessä on korkeammat kierrokset, kunhan nopeus on 0
-
mikan tuossa linkissä: LH:n tulee pitää joitakin sekunteja tyhjäkäyntiä koholla auton liikkuessa mutta ei sen pidempään. Sen jälkeen pitäisi palata siihen vakioon 750rpm normaalilämpöisella koneella ja vielä viileälläkin.
-
juu siinä se ero taitaa olla kun tuo lh2.4 varustetun seiskan höräyttää käymään niin pitää pari sekkaa yli 1000rpm ja laskee sitten sinne 700-800rpm hujakoille. 240 ei tee samaan vaan kierrokset nousee tohon tyhjäkäyntiin ja siinä pysyvät. Käytännön eroa en o havainnut...
-
Eli ton voi jättää huoletta pois.. Autolla ei tulla ajamaan talvella lainkaan. Tuolla ei taida sitten muuta virkaa olla?
-
Mun rotjakkeellani ajettiin talvikin ;) vaikeeta sanoa kuinka yksilöitä nämä ruiskut ovat keskenään.
-
Pitää koittaa ilman sitä aluksi. Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan :)
-
Miten LH2.4 ja LH2.2 tunnistaa.. Jos ei katso ruiskuboksia. Täällä foorumilla oli lanka, jossa oli tunnistusmerkit, mutta arvatkaa että löydänkö enään.. Ajattelin, että ostaisi suoraan parin sadan auton, jossa on LH 2.4, kun ei kellään tunnu olevan pottaa kaupan Samalla saisi laatikonkin. ;)
-
2.4:ssä on ykk anturi vauhtipyörällä ja vikakoodien luku rasia. 2.2 hall anturi virranjakajassa.
-
Meinasin lähinnä, kun katsoo nettiauton kuvista. Onko olemassa LH2.2, jossa on virranjakaja kannen päädyssä? Kuitenkin on olemassa LH2.4, joiden virranjakaja on lohkossa.. ::)
Kuvan kone LH2.4:sella? 740, vm89
(http://image.nettix.fi/extra/partimg/1694701_1694800/volvo-740-1694768_b_b04ec2a403023603.jpg)
-
Meinasin lähinnä, kun katsoo nettiauton kuvista. Onko olemassa LH2.2, jossa on virranjakaja kannen päädyssä? Kuitenkin on olemassa LH2.4, joiden virranjakaja on lohkossa.. ::)
Kuvan kone LH2.4:sella? 740, vm89
(http://image.nettix.fi/extra/partimg/1694701_1694800/volvo-740-1694768_b_b04ec2a403023603.jpg)
Vanhemmat 740 turbot on 2.2 LH:lla ja jakaja kannen pääs. Kuvas 2.4 LH-jet (diagnostiikkapalikka konepellin saranan vieres, kuskinpuolella)
-
-85-88 LH 2.2, 89-93 LH 2.4. Näin ainakin 200-sarjassa.
-
Kuitenkin on olemassa LH2.4, joiden virranjakaja on lohkossa.. ::)
Vain 240:ssä on LH:lla jakaja lohkossa, alunperin.
-
Kyl mun 240 b230ft nostaa kylmänä kierroket hetkeksi vaikka sillä ei nopeudesta ole aavistustakaan. Vähän yli 100tkm olen ko kombinaatiolla ajanut.
-
-
-
1. Voiko nuo kelta-punaiset yhdistää toisiinsa ja vetää yhdellä johdolla #4 sulakkeelle?
2. Sininen kuuluu virtalukon pinniin, johon tulee virta 2-asennossa?
3. Sini-Keltainen menee virtalukon starttaus-pinniin eli virta 3-asennossa? :idiot2:
(http://i144.photobucket.com/albums/r168/malloy1/9_pinLH24.jpg)