Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: blacknex - 25.11.2013, 12:57:15
-
Terve!
Leikimme eilen kavereiden kanssa minun S40 1.8i -99 Volvollani ja heitimme käsijarrulla käännöksiä mutkissa. Ikäväkseni eräs mutka tuli liian nopeasti kohti ja ajoin auton suoraan kivetykseen. Renkaan kumi osui kivetykeen ja tyhjeni siinä silmän räpäyksessä (Kumi lähti etupuolelta pois paikoiltaan). Muuta vahinkoa ei näillä näkymin ole, mutta auton jarruvalo jäi palamaan. Onko ideoita, millä saisin jarruvalon toimimaan taas niin kuin pitää? Onko jokin anturi ottanut osumaan tai jotain vastaavaa. Varapyörä pyörii hyvin eikä vatkaa ja ABSit toimivat kuten pitää.
Apuja köyhälle opiskelijalle :)
-Ville
-
olisitko siinä pasmathousuissa säkeltäessäsi potkassut jarrupolkimen katkaisimen pois paikoiltaan... se on siinä polkimen varressa nivelessä kiinni...
-
:/ Poljin painaa kytkintä kyllä koko ajan. Ei ole siitä kiinni.
EDIT: Siis poljin painaa kytkintä koko ajan kun on vapaana. Poljinhan vapauttaa kytkimen kun sitä painaa?
-
:/ Poljin painaa kytkintä kyllä koko ajan. Ei ole siitä kiinni.
EDIT: Siis poljin painaa kytkintä koko ajan kun on vapaana. Poljinhan vapauttaa kytkimen kun sitä painaa?
juu niin toimii ja jos kutkin ei ole ihan paikallaan kolossaan jarruvalot palaa koko ajan.
-
Kuinka paljon kytkimen kuuluu mennä alas? Kyllä se sitä aika reilusti painaa. En kyllä edes ymmärrä, miten olisin voinut potkasta kytkintä, kun tuo "pahvisuoja" estää potkimisen.
-
Varmaan kannattaa kuitenkin varmistaa ensin ettei vaan olisi tuosta kytkimestä kyse. Helpoimmasta ja halvimmasta kohteesta kannattaa aloittaa. :)
-
Varmaan kannattaa kuitenkin varmistaa ensin ettei vaan olisi tuosta kytkimestä kyse. Helpoimmasta ja halvimmasta kohteesta kannattaa aloittaa. :)
Tarkastin sen jo heti ensimmäisen vastauksen jälkeen. :/ Kytkin on kuten kuuluukin.
EDIT: Okei kyseessä oli siis liittimen irtoaminen. Toimii nyt. :)