Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: keijokala - 25.11.2013, 17:52:00
-
mikä voisi olla kun auto sammuu nopeasti kaasuttaessa? pienillä kierroksilla pääsee liikkeelle ja hitaasti kun lisää kaasua niin toimii jokseenkin mutta esim ohikulkutiellä vitonen pesässä ja tempasee kaasun lattiaan niin tukehtuu ja alkaa vain pätkimään ja yskimään
vikakoodit katoin ni anto kampiakselin asentotunnistimen vian ja vaihdoin sen mutta ei auta mitään :-[
-
Onko tulpat ja tulpanjohdot missä kunnossa? Meinaa itellä pätki ku oli tulpanjohdot mallia tarvike, ja nosti justiinsa ton kampiakselin asentotunnistimen vian. Loppu pätkiminen ja vikakoodin tulo ku vaihto alkuperäset tulpanjohdot paikalleen.
-
tulpat on hyvät kun katoin ja johdot näytti hyville ja oli volvon omat tosin ALKUPERÄSET :D
-
Tuntematta kyseistä vikaa sen paremmin, puolan johto vois varmistaa ettei kipinä ole hypännyt maihin, rungon puolella musta piste, eikä vastuksen mittaaminen haittais. Pyörijä ja kansi on varmaan vaihdettu. Tulipahan mieleen että mihinkähän se vertaa kampiakselin arvoa kun ei täsmää.
Muuten kuullostais ettei sais tarpeeksi polttoainetta kun painaa kaasua (vois kaasuläpän asentoanturia mitata ) tai sytytysennakkoa
-
kaasuläpän anturi katottu ja vaikutti ehjälle samalla putsasin kaasuläpän kanssa mutta ei tuo tulosta hmm moni epäillyt ilmamassamittaria se varmaan seuraavana katottava :-\ outoa on että kun ajan esim kolmosella jonkun aikaa kovilla kierroksilla ja lämäsen kaasun pohjaan niin välillä lähtee normaalisti menemään ja välillä sitten taas tukehtuu ja paukkuu ja hyytyy :( mutta siis joka tapauksessa liikkeelle lähdön pitää olla erittäin hidas kaasutuksen suhteen tai auto sammuu :'(
-
Tarkista nyt samalla ku immun katot ni ettei oo imuputkessa ja alipaineletkuissa vuotoja, motorstarteria suihkit vaan joka suuntaan. Vikakoodeja katottu? Oli joskus töissä yks vapari kasipätkä, jota korjattiin pari kolme päivää tuloksetta, vaihettii IMMu, kaasuläppä hilppeineen, lambda yms ja tuli insinööri paikalle ja näki heti että yks alipaineletku murtunut ja vika oli siinä.