Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: luzka - 01.04.2011, 16:49:05

Otsikko: parkkitutka vaatii huollon S60 2006
Kirjoitti: luzka - 01.04.2011, 16:49:05
Elikkäs aiheessa mainittu vika tulee aina välillä, mutta poistuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. Yritin OBD lukea kun vika oli päällä, mutta en saannut sieltä mitään ulos. Mistäs tätä hommaa voisi paikannella?
Otsikko: Vs: parkkitutka vaatii huollon
Kirjoitti: V70 bi-fuel - 01.04.2011, 19:55:27
Ihan noin vain "mututuntumalla" nytten: Mulla herjaa samaa aina jos tutkan antureissa on kosteutta, jäätä, tms. "kuraa", elikkä sinuna tsekkaisin ensin että anturit ovat todella puhtaat ja kuivat (ulkopuolelta). Itse puhallan ne aina pesun jälkeen paineilmalla (varovasti) kuivaksi ja sitten pelitää ihan hyvin.  ;)
Otsikko: Vs: parkkitutka vaatii huollon
Kirjoitti: Kulmamies - 01.04.2011, 20:16:10
Virrat päälle, pakki päälle ja kontalleen auton taakse :) Sitten korva kiinni vuorollaan jokaiseen anturiin ja tarkkaavaisuutta. Ehjästä anturista kuuluu pienen pientä napsutusta, mutta rikkinäinen on hiljaa. Jos kaikki anturit napsuttavat, niin ainakin ne voi sitten laskea pois vikakohteista.
Otsikko: Vs: parkkitutka vaatii huollon
Kirjoitti: luzka - 02.04.2011, 17:42:03
kiitoksia neuvoista   :)
Otsikko: Vs: parkkitutka vaatii huollon
Kirjoitti: Hapa - 03.04.2011, 17:47:31
Elikkäs aiheessa mainittu vika tulee aina välillä, mutta poistuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. Yritin OBD lukea kun vika oli päällä, mutta en saannut sieltä mitään ulos. Mistäs tätä hommaa voisi paikannella?
Tsekkaa, että jokaisen anturin pistoke on kunnolla pohjassa, eikä vaan "huulilla".
Itsellä heitti myös satunnaisesti samanlaista herjaa, kunnes kuitenkin talvella konepesun jälkeen alkoi herjailemaan useammin, kunnes lakkasi toimimasta kokonaan.
Kun rupesin tsekkailemaan antureita huomasin, että yksi pistoke ei ollut kunnolla pohjassa ja alustapesusuihkut varmaan liikuttivat sitä lisää.
Sen jälkeen, kun painoin pistokkeen pohjaan, ei huoltokehoituksia enää ole tullut ainuttakaan.