Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ruusuja - 25.11.2013, 21:08:04
-
eli joo, mistä kannattaa ettiä vikaa vai kantsiiko vaihtaa molemmat anturit suoraan. kun öljyvalo vilkkuu tyhjäkäynnillä ja jarruttaessa?
-
Onko öljyt tarkistettu? Siitä kannattaisi ainakin aloittaa
-
öljyt on aika hyvän oloset.
-
Jos määrä on hyvä niin tässä muutama vaihtoehto http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineLubrication.html
-
ei ymmärrä tota ameriikkaa niin hyvin. :idiot2:
-
Kannattaa tarkastaa myös anturille tuleva johto. Sehän tulee öljypohjan reunaa myöden koneen etupäässä kuskin puolelta repsikan puolelle. Johdot on usein kovettuneet ja halkeilleet. Oireet kyllä kuulostaa enemmänkin anturivialta tai sitten siellä on joku ihan oikea vika, esim. öljypumppu.
-
Vilkkuu jarrutettaessa? Olisiko vikaa mittaritaulun takana.
-
Omassa öljyvalon vilkahtelee joskus reippaammin kiihdyteltäessä ja muutenkin revitellessä, ja siihen on aina auttanut öljynvaihto.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Flickering Oil Pressure Light. Oil lamp flickers.
Potential Diagnoses:
-Are you sure you are using the correct oil viscosity? (5W-30 minimum unless synthetic.) Oil Pressure Test Port (Circled in Blue)
(http://www.volvoclub.org.uk/faq/ImagesProcedures/OilPressureTestPort.gif)
-Failing oil pressure sensor. Test the oil pressure with a gauge.
-The insulation on the wire from the sensor has degenerated from heat over the years. I had the wire replaced for about $85.00 and it has been fine ever since. This is a major problem on pre-1988 cars with rotting wiring harnesses.
-One of the o-rings on the oil pickup tube on the pump has slipped, causing the oil pressure problem.
-Oil pressure bypass spring has fatigued, requiring a new oil pump.
-Signs of pump wear. Oil pumps don't fail at once they just slowly wear out. As the gears wear the oil pressure drops
so slowly that we don't notice it. Meanwhile the bearings are getting less and less oil and their wear accelerates."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tästä suora käännös Google-kääntäjällä:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Välkkymistä öljynpaineen merkkivalo. Oil-merkkivalo vilkkuu.
Potentiaali Diagnoosit:
-Oletko varma, että käytät oikeaa öljyn viskositeetti? (5W-30 vähintään ellei synteettisiä.) Öljynpaine Test Port (ympyröity sinisellä)
(http://www.volvoclub.org.uk/faq/ImagesProcedures/OilPressureTestPort.gif)
-Ellei öljyn-paineanturi. Testaa öljyn paine mittari.
-Eristys johto anturi on taantunut lämmöltä vuosien varrella. Minulla oli lanka korvattiin noin 85,00 dollaria ja se on ollut hienoa lähtien. Tämä on merkittävä ongelma pre-1988 autoja mätää johdinsarjojen.
-Yksi o-renkaat öljyn pickup putki pumppu on pudonnut, aiheuttaen öljyn paine ongelma.
-Öljyn paine ohitus kevät on väsynyt, joka edellyttää uutta öljypumppu.
-Merkkejä pumpun kulumista. Öljy pumput eivät onnistu kerralla he vain hitaasti kuluvat. Kuten vaihdetta kulumista öljyn paine laskee
niin hitaasti, että emme huomaa sitä. Samaan laakerit saa vähemmän ja vähemmän öljyä ja niiden kuluminen kiihtyy. "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaihda nyt ne öljyt ensin ja sen jälkeen tuota listaa eteenpäin.
-
Itsellä on kanssa ollut tuon öljyvalon kanssa ongelmaa, kävin ne anturille menevät johdot läpi ja aika haperot oli. Puhdistin ne liitimet niin nyt pelaa joten kuten, kun ennen ei palanut valo ikinä kun laittoi virrat päälle. Nyt palaa joskus, yleensä kun on kylmä kone tai seissyt vähän aikaan. Varmaan jotain kosketushäikkää tai sitten vaan johdot niin mädät? Voishan se anturikin olla mutta vähän epäilen niitä johtoja kuitenkin. Polttimokin tuli vaihdettua mittariin. Vinokone kans kyseessä.
-
Vaihda nyt ne öljyt ensin ja sen jälkeen tuota listaa eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 07:13:59 kirjoittanut tomimikael »
Vaihdetaan vaihdetaan :-\ jahka pääsee johkuu lämpöseen. ja VITUT, ulkona vaan ELK