Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Heidima79 - 27.11.2013, 20:38:14
-
Auto sammui ajosta, ei käynnisty uudelleen, ei kipinää.
Puola vaihdettu kokonaisuudessaan.
Vikakoodina antaa 3-1-3, hiilisäiliön venttiili (liittyykö millään tapaa kipinän saantiin?)
Epäilen, et oisko kyseessä YKK-anturi, mutta ei anna kyseistä vikakoodia 1-4-1?
Kiitokset kaikille etukäteen.
-
Kato kuskin jalkatilasta aivan vasemmasta yläkulmasta, relerasian vieressä oleva maadoituspiste että on kiinni. Nippu ruskeita johtoja pitäis olla siellä pellissä kiinni.
-
Ei pitäisi sen hiilisäiliön venttiilin liittyä mitenkään sytytykseen. Miten vanha tuo auto on että onko se ajon-estolla ?
-
volvo on -95 :)
-
moni epäilee ykk-anturia. löysin ks.anturin. ajattelin vaihtaa.
jos ei siitä,niin seuraava ecu?
kokeilin ottaa pyörijän irti,en saanu.
ei lähde vetämällä/pyörittämällä.tartteeko ulosvetäjän?
kuinka mittaan ykk-anturin toimivuuden?(2-napainen.)
paljon ohm arvot?tartteeko olla virrat päällä kokeillessa ohm-arvoja?
rupee konstit olee aika vähissä.
-
Pyörijän pitäisi lähteä ihan vetämällä irti ja voihan sitä yrittää kammeta varovasti jollakin sopivalla ruuvimeisselillä. Kampiakselin anturi on VR tyyppinen eikä siihen tule mitään jännitettä, kuten Hall-antureissa. Vastuksen pitäisi olla 220 ohmin luokkaa...
-
Eihän näistä ecut posahda, melkeen koskaan...
Miksää sitä pyörijää haluat irti? Vain jos meinaat sen vaihtaa.
Ennemmin virranjakajan kannen sisäpuolen neljä elektrodian kuluu, kuin pyörijä
-
Haynes kuiskii että sytkälaitteistossa vois olla kosteutta. Kosteet säät ollu jo monta vk putkeen.
Toisekseen sen kuiskoo notta jokin johto voip olla poekki, löysällä tahi irt.
Varmaan asiaankuuluvat releet ja sulakkeet käyty läpi. Toimiikos penhajärestelmä (poislukien se hiilipönttö)?
-
-95 vois se ajonestokin vittuilla... toimiiko kaikki valot yms? sulakkeet katsottu?
-
Kiitos kaikille vastanneille.
Vika oli todellakin YKK-anturissa, vaihdon jälkeen käynnisty kuin palmun alta.
Jos jollakin on samantyyppinen vika, ni suosittelen anturin vaihtoa ennen kun vaihdatte puolaa tms.
T:Heidi
-
näissä myöskin vika siinä rintapellissä olevassa syttöboksissa... toinen vikapesäke
-
näissä myöskin vika siinä rintapellissä olevassa syttöboksissa... toinen vikapesäke
Eihän erillistä sytytysmoduulia ja EZK sytkäpoksia ole kuin LH. 2.2 ruiskulla olevissa moottoreissa. Muissa se on sellainen puola/sytytysyksikkö-paketti tulipellissä, mitä tässä ilmeisesti tarkoitetaan.
-
eikö näissä kaikissa siemenssin vehkeissä ole :-\