Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Finnlander - 29.11.2013, 13:41:25
-
Moro.
Kävin tuossa ostamassa tuommoist BA9S led-parkit Volvo S40 1.8 vm. '99, ja ei pelitä. Myyjä selitti että taitaa olla napaisuudet väärin päin ja demonstroi irtoakulla, että ne on ehjät.
Eli liittyykö tämä siihen kuuluisaan Volvojen miinusohjaukseen? Miten saisin ne syttymään?
Ja sitten vielä aihetta täysin sivuuttaen, onko Volvoni moottori se Mitsubishin valmiste? Tunnus: B4184S.
Kiitos.
-
Mitsun tekemän koneen tyyppi on B4184SM
-
Takavaloihin vissiin oot laittamassa niitä ledejä?
Kyllä ne siellä pitäis toimia ihan oikein, mulla ainakin on toiminut ph1 ja ph2 V40
Jos ei muuten niin sitte johtoja kääntelemään.
-
Ei kun keulallehan nuo parkit tosiaan on menossa. Mitens tuo johtojen kääntely tapahtuu? Siis irrotan johdot liittimestä, ja laitan ne toistensa paikoille?
Muuten, jos tämä ei ole Mitsun kone, onko tämä sitten Volvon oma, vai onko vielä jokin kolmas valmistaja näiden bensakoneille?
-
Mittaa yleismittarilla jännite sieltä polttimopohjasta, mittairn + johto pohjalle ja - johto reunaa, jos lukema on - merkkinen, niin sitten täytyy johtoja kääntää, että alkaa ledi palamaan.... tai jos lukema on + merkkinen, niin sitten ledi on rakennetu väärin ja anodi onkin kyljessä ja katodi pohjassa...
On volvon kone.
Rellulta on diesel noissa
-
Joo eihän tuo polttimokaan oo oikein sopiva takavaloihin ;D
Edessä pitää kääntää piuhat toisinpäin.
-
Testasin sähkökynällä ja lamppu syttyi kun oli polttimon paikan sivussa, eli taitaa joutua vaihtamaan johtojen paikat? Mitens se oikeen tapahtuu siististi? Vedetäänkö johdot vaan sieltä sisältä irti ja jotenkin keplotellaan takaisin sinne?
-
Poikki ja tinalla liitos.