Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 02.04.2011, 11:19:07
-
Noniin, nyt pitäis selvittää mistä se johtuu tuo klonke tuolla etupäässä vasemmalla. Satunaisesti oikealta kuuluu tyhjäkäynnillä pikku jurina, mutta loppuu ratin käännöllä tai pikkusen kierosta nostamalla.
Ajaessa ei motarilla huomaa mitään poikkeavaa, tosin vasemmalle kaartaessa ehkä pikkusen jykeltä, paskat renkaat varmaan...
Jarrutettaessa sitten ravistaa jonkun verran, olisinko saanut levyt kieroutumaan, kun niin iloisesti savusivat parkkiin ajaessa...
Apuva, kiitos.
Edit, auto V70 -97 tdi
-
Mulla on ihan sattumalta just nyt toi takaluukun paneeli irti. Voin ottaa sulle kuvaa tai videota siitä mihin sen lukkopesän tangon pitää mennä. Se on aika selkeä homma, mutta tunnetusti kuva kertoo enemmän jne. Koetan tänään ehtiä..
-
Mitäpä tässä perheellisellä muutakaan tekemistä kuin säätää tällaista. :) Kuva alla ja videota täällä: http://www.youtube.com/watch?v=0PkK75B6LCI (http://www.youtube.com/watch?v=0PkK75B6LCI)
(https://lh6.googleusercontent.com/_FIU6bTwi9j8/TZb6U2CgkoI/AAAAAAAABws/vydjvmVNMtk/s640/IMG_3422.JPG)
-
Kiitos kauheasti kuvasta ja vitosta, mutta sellainen helvetin hyvä kysymys että mitä tuosta on purettu edestä kun ei mulla noin hyvää näkyvyyttä ole tuohon mekanismiin. Ja sitten miten pitäs tuo kontin luukku aueta mahdollisesti tuosta kontin aukasu vivusta joka on siinä tankin luukun mekanismin vieressä ja kaukossa. Naksuu mutta ei aukea... Ei sillä että eikö sitä sais auki käsiä käyttämällä, mutta ois kiva jos kaikki toimis.
Sitten tuosta kolinasta. Mitään arvauksia mitä vois tarkkailla ja mahdollisesti vaihtaa kun ratti linkussa liikkeelle lähtiessä on sellanen vieno "kilinä ja kolina" mutta ajaessa on sitten sileen johonkin kuoppaan ajaessa sellainen "klonk" ja ikkuna auki se kuullostaa sellaiselta kilahdukselta. Kuin joku pelti ottas tai vastavaa... Konttori ukko sano että ois koiranluut, mutta mitä kokkeilin käsikopelolla niin ei ne ainakaan mihinkään liiku. Olis vaan mukava saada se ainut ylimääräinen ääni autosta pois ::)
-
En kanssa ole tajunnut tuota kontin avausnappia. Tuskin se on koskaan sitä luukkua avannut, vaan vain jos ovet ovat lukossa niin saat siitä pelkän kontin lukon auki... -kö? :idiot2:
-
Nyt muistinkin että se nappi on sitä varten että tosiaan luukun lukon saa auki erikseen. Mites muuten tuon kuljettajan oven nappula, mitä virkaa sillä on?
-
Kiitos kauheasti kuvasta ja vitosta, mutta sellainen helvetin hyvä kysymys että mitä tuosta on purettu edestä kun ei mulla noin hyvää näkyvyyttä ole tuohon mekanismiin. Ja sitten miten pitäs tuo kontin luukku aueta mahdollisesti tuosta kontin aukasu vivusta joka on siinä tankin luukun mekanismin vieressä ja kaukossa. Naksuu mutta ei aukea... Ei sillä että eikö sitä sais auki käsiä käyttämällä, mutta ois kiva jos kaikki toimis.
Siinä oli vain se rakenne jossa oli kahva ja vipu, jolla luukun saa auki sisältä. Se oli muistaakseni kiinni kahdella torxilla sivuiltaan, ja siitä tuli sitten kolmas tuollainen tanko tohon systeemiin kiinni, ton tangon viereen joka taas tulee siltä luukun ulkopuoliselta aukaisukahvalta. Se on siis tuossa irti eikä näy kuvassa.
Minusta se kuskin paikkeilla oleva vipu ei tee muuta kuin avaa vain tuon lukon, jos se sattuu lukossa olemaan (eli räpsyttää tuossa kuvassa oikeassa alanurkassa olevaa solenoidia).
-
JOOPS.... Mitähän mie nyt oikein tein :o
Takalasin pyyhin jumahti melkein loppuvaiheilla kun oli palautumassa lähtö asentoon. No naksahtaa katkaisiasta, mutta ei liikkunut. Kävin sitten luukkua kopsauttamassa (auki / kiinni) ja sitten kädellä kevyesti liikuttelin sitä sulkaa niin sehän alko liikkumaan mutta mitä ihmettä, se meni makkoomaan oikeaan reunaan vasemman sijasta...
Ei se mittään, mutta häiritsee kun sulka on oikealla eikä vasemmalla. Eli kuinka saan sulan takaisin vasempaan reunaan?
-
On se hyvä auto ollu, 3-viikkoa ja 4tkm ulompi vetari vasemmalla, alatukivarvi vasemmalle ja polttoainetta. Vielä jos sais noi pari seikkaa kuntoon niin ois ihan jees.
Neuvoja, Kiitos :)
-
Mittariston polttimoiden uusimiseen on ohjeet FAQ:ssa. Takalasinpyyhin teki mullakin tuon pysähtymisensä, ei tosin loikannut toiseen laitaan. Mulla oli syynä vähän repsottava sisäpaneli, joka jäi käyttövivuston liikeradan eteen.
-
Pitääpä etsiskellä se, toivon mukaan ei olis älyttömän ahdas paikka vaihtaa...
Joo, sain pikkusen raotettua sitä verhoilua, ja kas kummaa sehän heräs eloon. En tajua miten sain sen muuten takaisin vasempaan reunaan.
Mikäs tuossa verhoilussa oikein hankaa muuten? Pitäskö siihen tehdä joku tuki, jottei painas vastaan?
-
Elikkäs tuosta kuljettajan etunurkasta kuuluu kuopiossa sellainen kloks ääni, joka viittais koiranluuhun, mutta jos tuo on väljä niin tuntuuko auto vaappuvan sivuttain jos mutkittelee?
Ja sitten että jos tuossa on vika, niin tarvitseeko purkaa vaihtamista varten mitä kaikkea, ja pitääkö kulmat säätää?
-
Koiranluun vaihto ei vaikuta auraukseen ja on helppo homma jos vain niitten nivelten mutterit aukeaa ongelmitta, ittelläni oli vänkärin puolella mutteri jotenkin ruostunut kallistuksenvakaajaan ja kallistuksenvakaajan pää katkesi avauyrityksessä...
-
Kiitos tiedosta. Onko koiranluissa merkittäviä eroja? Paikallinen tarjosi trw:n tankot 56€ pari
-
Kai noi trw:t ihan ok on. Jos on vanhat ja ruostuneet koiranluun mutterit, ottaapi vaan hän rälläkän käteen ja silpoo ne mutterin alta suosiolla poikki heti. Ei tarvii tuhrata avaamisyrityksissä.
Kannattaa keventää vaikka tukivarresta tunkilla etteivät ole jännityksessä jos autosta on nostettu pyörä ilmaan esim. omasta tunkinpaikasta.
Asentaessa uutta on myös nostetava varresta että saa päät luusta hollilleen. :o
Jos sulla auto vaappuu, voi olla kyllä alapallo tai raidepää.
-
Vaappumiselle tarkoitan sellaista voimakasta kallistelua kun mutkittelee sellaisella 30-50km nopeudella. Voikos tuon raidetankonpään väljyyden mitentä todeta?
Alatukivarsi on vasta vaihettu ja korjaaja totesi toisenkin olevan kunnossa.
-
Voimakas "lullaaminen" viittaa myös puutteelliseen iskunvaimennus tehoon, onko iskarit kunnossa ? Itellä vaappuu myös ja takaiskarit on ihan loppu, samoin kuin rahat eli kesemmällä vaihtuu uusiin.
-
Ai se siitä johtuu... Etutolpat on finaalissa, toinen nimittäin vuotaa ja keula pomppii töyssyissä. Pitää vaihtaa jouset ja iskarit ennen leimaa.
Oiskohan se bilsteinin b4 ja jos motonetistä hakisi noi madallus jouset joiden merkkiä en muista. Mietin vaan että mitä takajousien kanssa teen, tippuukohan perä niillä mitenkä paljonkin, sillä nyt sinne ei mahu edes nyrkki kaaren ja renkaan väliin, niin alemmaks en tahdo. Jouset varmaan kuolettuneet. Niin jos ne motonetin madallusjouset tois jäykkyyttä, muttei tuota perää tuosta enää pudottaisi...
-
Oiskohan se bilsteinin b4 ja jos motonetistä hakisi noi madallus jouset joiden merkkiä en muista. Mietin vaan että mitä takajousien kanssa teen, tippuukohan perä niillä mitenkä paljonkin, sillä nyt sinne ei mahu edes nyrkki kaaren ja renkaan väliin, niin alemmaks en tahdo. Jouset varmaan kuolettuneet. Niin jos ne motonetin madallusjouset tois jäykkyyttä, muttei tuota perää tuosta enää pudottaisi...
Ei sinne nyrkki mahdu noilla motonetin jousillakaan. Ne voi tuoda lyhyt aikaista jäykkyyttä, mutta hinta kertoo tässäkin laadusta... Parempi vaihtoehto ehkä olisi T5 jouset jotka madaltavat sen 20mm, mutta kestävät vielä kuormaakin.
Minulta löytyy tallista käytetyt V70 T5 jouset joka kulmaan. Tolpat myös eteen ja takaiskaritkin hyllyssä on. Edullisesti lähtee, pistä YV jos tarvetta.
-
Jassoo, sen vois sitte unohtaa. Perää ei minun puolesta tartteis pudottaa senttiäkään, kuhan sais sen sellaisen jäykän perän...
Keulasta sensijaan sais lähteä ihan jonkin verran. Hevosellahan tuo madaltu nätisti, joten harkitaan.