Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pepper - 30.11.2013, 15:38:38
-
Jostainsyystä auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä ja HC arvo on 272 ja lambda n.1.2.
Osakaasulla HC 22 ja lambda 1.02.
Suuttimet ei näyttäs vuotavan. Tulpat+johdot+puolanjohto vaihdettu. Moottorin lämpötila anturi mitattu ja arvojen mukaan se näyttää n.-10ºC +-0 ilmalla ja n.+70ºC termarin auetessa. Eli vähän rikastaa, mutta eikös ruiskun pitäs tuo korjata?
Autossa on -928 loppuinen boxi. Voiko tuon tilalle kokeilla -571 boxia? Päälleppäin autoissa ei ole muuta eroa kun, että tuossa -928:ssa on sähköflekti.
-
Jostainsyystä auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä ja HC arvo on 272 ja lambda n.1.2.
Osakaasulla HC 22 ja lambda 1.02.
Suuttimet ei näyttäs vuotavan. Tulpat+johdot+puolanjohto vaihdettu. Moottorin lämpötila anturi mitattu ja arvojen mukaan se näyttää n.-10ºC +-0 ilmalla ja n.+70ºC termarin auetessa. Eli vähän rikastaa, mutta eikös ruiskun pitäs tuo korjata?
Autossa on -928 loppuinen boxi. Voiko tuon tilalle kokeilla -571 boxia? Päälleppäin autoissa ei ole muuta eroa kun, että tuossa -928:ssa on sähköflekti.
Joutokäynnin arvot + vikakuvaus pistäis mut ensimmäiseksi epäilemään imuvuotoa. Imusarjan tiiviste kenties hajonnyt?
-
Imutiiviste oli ehyt.
Toinen boxi ei auttanu.
Alkoi epäilyttään venttiili vuoto. Korjauskirja sanoo näin. "N.B. Check is carried out with tapped in contact with base circle of cam (i.e. cam profile must not be contact with tappet)."
Yhteenkään kupin ja nokan väliin ei mene edes 0.10mm liuska, eli venttiilit kantaa?
-
Ei viitiny vielä jakopäätä alkaa purkaan niin mittasin puristukset.
1. 11.8
2. 12.5
3. 13
4. 12.2
-
b234 o hydrauliset nostimet.
-
Jostainsyystä auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä ja HC arvo on 272 ja lambda n.1.2.
Osakaasulla HC 22 ja lambda 1.02.
Suuttimet ei näyttäs vuotavan. Tulpat+johdot+puolanjohto vaihdettu. Moottorin lämpötila anturi mitattu ja arvojen mukaan se näyttää n.-10ºC +-0 ilmalla ja n.+70ºC termarin auetessa. Eli vähän rikastaa, mutta eikös ruiskun pitäs tuo korjata?
Autossa on -928 loppuinen boxi. Voiko tuon tilalle kokeilla -571 boxia? Päälleppäin autoissa ei ole muuta eroa kun, että tuossa -928:ssa on sähköflekti.
LH rikastaa soppia tuolla lämpötila-arvolla vielä, joten se ECU ei "korjaa" soppia siinä kohden. Tai raja pyörii siinä +70C nurkilla.
Eli oikein toimiva lämpötila-anturi on ehdoton edellytys oikeille sopille LH:ssa. Kun LH:ssa on sen seitsemän lämpötilarippuvaista rikaste-karttaa. Eli erittäin moni LH:n sisäinen toiminne on riippuvainen lämpötilasta.
Mutta sinällään mielenkiintoista, sopat törkeän laihalla ja HC:t ylhäällä? :idiot2:
Laiha seos saa tyhjäkäynnin kyllä sekoilemaan huolella.
-
Mutta sinällään mielenkiintoista, sopat törkeän laihalla ja HC:t ylhäällä? :idiot2:
Ei pala kunnolla koska laiha.
-
Kampiakselin asentotunnistin, onko mahdollisuutta testata toisella ja onko varma ettei vauhtipyörän reissä ole paskaa.
Niin no kaasuläpän ja sen kytkimen kytkimen perus säätö ;) ja tyhjäkäyntimoottori.