Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mossad - 01.12.2013, 23:28:21
-
.
-
Siltä vaikuttaa, mutta odota tähän lisää vastauksia...
-
.
-
.
-
Vikakoodit seuraavaksi.
Oikeastaan ehkä kahteen kertaan, eli ensin nollaus ja sen jälkeen, kun vika tulee uudelleen, niin uudelleenluenta ilman muita auton räpläilyjä, niin saa paremman käsityksen, mitä koodeja silloin tulee, kun vika tulee.
-
.
-
Tuolla yhdistelmällä ei taida jarrupuolta pystyä lukemaankaan, omalla samanlaisella yhdistelmällä ainoastaan moottorin vikakaoodit lukee.
-
.
-
Onko mittaristoa korjattu ikinä?. Nimittäin omassa tuli sama teksti + surullisen kuuluisa srs teksti näytölle kun mittaristo oli sökö. Käytin mittariston korjautettavana ja bingo tuo teksti hävisi siltä seisomalta. Voihan olla että sulla vika on jossakin muualla mutta omassa tapauksessa tuo teksti + varovalot hävisi tuolla toimenpiteellä.
-
.
-
Itse käytin sercapilla keminmaassa niin 195€ teki. Ja samaan hintaan tuli uudet polttimotkin.
-
Itellä täsmälleen sama vika aikanaan ja syynä oli paska akku tai laturin jännitteensäädin. En muista kummasta noi oireet sillon tuli kun noi sattu melkeen samaan aikaan.
Kannattaa tarkastaa nuo ku ei oo iso homma ;)
-
Joskus kun selailin noita sponsoreiden sivuja niin siellä oli tämmöinen:
http://www.samppasport.fi/hinnasto/elektroniikkakorjaukset/
-
.
-
Millaiset voltit on kun auto käy? Lataako tasaisella jännitteellä, vai heitteleekö?
Ja toisekseen,oletko huomannut alipaineissa heilahtelua?
-
Samaa vikaa oli tossa V70:ssä. Koodinluvallahan se selvisi että vika on kuskin puolen abs-anturissa.
Oli johto poikka.
Joten kannattaa luettaa ne vikakoodit niin pääsee helpommalla.
-
.
-
.
-
Moi
Mun autossa samat oireet. Tiedätkö mistä kohtaa CEM:miä kolvattiin. Itse tutkin CEM:min piirilevyä aikaisemmin ja oli suojalakka joka kohdassa päällä. Tosin ei ole suurennuslasia parempaa välinettä sen tutkimiseen. Ja jos vielä kerrot missä se oli korjattavana?
-
.
-
APUA KAIVATAAN!! CEM-boksihan sijaitsee kuskin jalkatilassa. Onko se ainoastaan yhdellä mutterilla kiinni? Yhden sain sieltä ruuvailtua löysemmälle. Muutenhan siellä on paljon piuhaa vaivaksi asti... Ja onko CEM-boksi siis tosiaan siellä?
Herjaa tuota "jarruvika, pysähdy heti" -tekstiä eikä anna käynnistää moottoria. Pyörittää vaan starttia mutta tuloksetta!
-
Ai niin, kyse oli T6:sta.
-
Moninapainen liitin on kiinni sillä pultilla. kun olet saanut pultin auki voit vetää sen liittimen pois.
CEM on kiinni sellaisessa peltikehikossa. A-pilarin puolella on sellainen kieleke jota ulospäin painamalla ja CEM:miä itseesipäin vetämällä saat sen putoamaan alas. CEM lähtee kelkkana pois kun olet poistanut kaikki releet ja shuntit pois.
-
Samat oireet täälläkin. Onko kellään Taikaratsun yhteystietoja, vaikka privalla mulle.
Privaviestiä hänelle jo laitoin, tiedä sitten milloin foorumilla seuraavan kerran...
-
Firman nimi taitaa olla Elkotron.
Toki noita korjataan meilläkin ja vaihtolaitteita on yhdeksän kappaletta hyllyssä tällä hetkellä.
-
Auto oli viikonlopun Taikaratsun hoivissa, CEM-boksi käsitelty ja oireet hävisivät sille reissulle. Iso Kiitos vielä kerran!!
-
-
-
Kokeile puhdistaa ne ABS-kehät ensin.
-
Meikäläisen 2.5 Tdi S80 -99, heittää tekstiä "Jarruvika, pysähdy heti". Kun tuo teksti mittaristossa niin ajossa renkaat hakkaa. Mistähän vikaa hakemaan? Absin boksi uusittu, absin anturit putsattu.. Teksti joskus häviää itsestään, joskus akunkenkien irrotuksen jälkeen, joskus sitten taas ei... mystiseltä tuntuu... Niin ja akku myös juuri uusittu.
Vikakoodeilla olis hyvä aloittaa..
-
-
-
CEM-boksin juotokset!
-
Kaikkiin ei edes riitä juotosten korjaus, mutta hyvä jos tulee sillä kuntoon. Komponenttivikoihin on päästy tutustumaan myös ja korjaamaan niitä.
Tarvittaessa laitetaan tehdasnollattu purkuyksikkö ja koodaus Vidalla.