Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rompe - 02.12.2013, 08:35:12
-
Hehkut vaihdettu (oli vanhatkin ehjät :( )
Sulakkeet ehjät.
Rele vaihdettu.
Tosin eihän nää nyt edes voi vaikuttaa kun on jo tarkastettu että hehkuttaa, mutta ei siltikään lähde kylmänä käyntiin.
Startilla voi pyörittää akun tyhjäksi, mutta ei edes lupaa. Ja näin lämpötilan ollessa alle +3
Muistikuvan mukaan on aikaisemmin kylmänä käynnistyksen jälkeen käynnyt vähän korkeammilla kierroksilla ~1100rpm
Nyt kun käynnistää (Ardicilla lämitetty 10-15min) niin tyhjäkäynti ~800rpm eli sama kun lämpimänä.
Mitäs seuraavaksi pitäis kattoa?
-
Suuttimien ohivuoto. Haulla löytyy tästä ohjeita. 40 ml/min taisi olla virallinen suuttimen hylkyraja, tämä on jo kuitenkin tosi paljon.
Jo pari huonommin toimivaa suutinta vaikeuttaa merkittävästi käynnistykseen. Ja tekee pahaa mooottorille jos vuotaa sylinteriin.
-
1 ääni lisää suuttimen/suuttimien ohivuodolle.
-
Ja vastaus olikin se jokasyksyinen akun huono varaus. Eli Vuoden vanha AGM akku jaksoi pyörittää starttia, mutta ei vissiin moottorin sähkölaitteet tykännyt pysyä päällä.
Eli korjattu lataamalla CETEKillä akku täyteen. Eli halpa korjaus tälläkertaa ;D
-
Ja vastaus olikin se jokasyksyinen akun huono varaus. Eli Vuoden vanha AGM akku jaksoi pyörittää starttia, mutta ei vissiin moottorin sähkölaitteet tykännyt pysyä päällä.
Eli korjattu lataamalla CETEKillä akku täyteen. Eli halpa korjaus tälläkertaa ;D
Osaatko yhtään arvailla mistä alhainen akun varaus voisi johtua, AGM akkuja hehkutetaan niin hyvin virtaa vastaanottavina.
-
Osaatko yhtään arvailla mistä alhainen akun varaus voisi johtua, AGM akkuja hehkutetaan niin hyvin virtaa vastaanottavina.
Osaan.. 14km työmatka ja Ardic käy molemissa päissä :idiot2: