Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 245tic - 02.04.2011, 14:49:36
-
Terve! Ois semmonen ongelma volvon kanssa että sammuu kesken ajon, vika alkaa siten, että kone alkaa pätkimään eikä nosta kierroksia ja sammuu lopulta. Auto ei lähde sammumisen jälkeen käyntiin avaimella, mutta puolentunnin jälkeen avaimesta käyntiin ihan ok. Mittariin jää palamaan pakokaasun puhdistuksen merkkivalo, siihen asti kunnes auto käynnistyy. Auto on tehny ton nyt 3 kertaa ja aina ollu kostea, sateinen keli. Muuta huomioitavaa oli että autossa alkaa haisemaan ehkä hieman palanu haju. Vikakoodi 1-1-1 eli ei vikaa. Missäköhän vika pillee?
-
Veikkaus nro. 1:
Bpumpun rele?
-
Jep, tai suutinrele
-
^^vaihda molemmat, saa motonetista. Eikä oo ees kalliita... :)
Ruiskupumpun rele Volvo-i 85- 48-8210 760 Ruiskupumpun rele jos VALKEA (TARKISTA VÄRI!) ?87->? [1982 - 1992] 19.00 €
Yleisrele Volvo 700-900s 48-8238 700s Lisävarusterele Volvo-1323592 [1982 - 1992] 18.00 €
-
Ja tarkennuksena että tämä yleis-/lisävarusterele on juurikin tuo suutinrele :)
-
Voi kokeilla hyppypiuhoilla. Molemmat..
Jälkimmäisen, eli ruiskupumpun releen hyppypiuhoittamisesta en vastaa sitten,
testaan huomenna itse.. :buck2:
-
Tähän sen verran ettö Bpumpun releen voi ohittaa kanssa
kytkemällä releen jalasta navat 85 & 86/2 yhteen, ja loput navat keskenään yhteen.
Harmi vaan ettei omaani auttanut, ei käynnisty :-\
-
Nonii katoin vikakoodin huvikseen uudestaan ku ei voli käynnistyny ni anto vikakoodin 1-2-1 eli maf tai map. Mites tällänen vika saadaan korjattua?
-
Ilmamassamittari, kun vika tulee koeta ottaa IMM töpseli irti jos kävisi paremmin.
-
Ja mikäli lähtee käyntiin kun piuha irti, imm vaihtoon.
-
imm putsattu siihen tarkoitetulla aineella ja nyt näyttäis toimivan kun ei vikakoodiakaan anna. Kiitos vinkeistä!
-
vastaan itselleni että sammui taas mutta nyt näyttäis pelaavan uudella puolalla, mutta ei nuolaista ennen ku tipahtaa----> koeajolle
-
Kyllä taitaa IMM olla tiensä päässä. On vaa harmittavan kallis jopa tarvikkeena 249:- motonet+pantti. Vastaavat ongelmat kumminkin loppui ja kulutus laski 1,5 ltr/100km.
-
Käytettyjä löytyy täälläkin myytävänä. Ehkäpä nimimerkiltä ghost voisi vielä olla. Katso sen imm:n kolme viimeistä numeroa osanumerosta (olettaisin 016).
-
tän päivän toiminu moitteettomasti eikä vikakoodeja...