Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: temezi - 03.12.2013, 00:11:43
-
onkos kellään kokemuksia panhardin kuskinpuoleisen kiinnikkeen murtumisesta kanttariin huitaistessa? tuli huitastua jäisellä tiellä vasemman puolen molemmat pyöräy kanttariin vauhilla. molemmat virgot kieroja etutolppa revenny alapäästä että rengas reilusti positiivisella camberilla ja taka-akseli tuon panhardin kiinnikkeen takia reilusti sivussa.. miten olisi helpoin korjata vai kannattaako edes yrittää? vauriot katottu vaan pikaseen tunkinkanssa ennenku saa nosturille huomenna..
-
Unohda koko korjaus jollet halua rakentaa autoa alustasta loppuun asti, ja siihen tarvitaan vielä tilat ja laitteet. Mikäli auto on ns. helmi jolla voi olla jotain markkina arvoa täysin kunnostettuna ja entisöitynä niin jos aikaa on niin siitä vaan . Onhan noita Amazonejakin saatettu aivan upeaan kuntoon.
-
Siinähän on hyvä miettiä Volvon kohtaloa huomenna nosturilla. Jos vauriot isot ja tiedossa Volvossa muutakin isompaa remppaa lähiaikoina, kannattaako laittaa vai jättääkö varaosiksi. Hyvällä tuurilla takana hitsaamista. Edessä uusi tukivarsi ja raidetangon vaihto. Ja parit Virgot. Ei kokemusta vastaavasta liususta :)
-
takana ei muuta ollu ku tuo panhardin kiinnitys edessä ainakin tolppa tosin tukivarsi ja raidetanko olivat täysin ehjän oloiset. takaa sai siis katottua aikalailla hyvin edestä ei saanut mataluuden takia
-
Kokemusta on että jopa takaveto volvolla(tai Ladalla)pärjää jääradalla jos on osaava kuski. Jos lipsahti ekan kerran niin ei mitään kokemuksesta oppii.
-
tälllä autolla ekankerran juu... on muuten ihme vanteita noi virgot :o 50kmh kylki edellä sellaseen 10cm korkeeseen kanttariin ja ilmatki on viellä sisällä.
-
takana ei muuta ollu ku tuo panhardin kiinnitys edessä ainakin tolppa tosin tukivarsi ja raidetanko olivat täysin ehjän oloiset. takaa sai siis katottua aikalailla hyvin edestä ei saanut mataluuden takia
Kyllä siellä todennäkösesti takana on jotain muutakin vääntynyt/hajonnut jos lyönyt niin paljon sivuun että panhardi irronnut korista.
Varaudu nyt alkuun siihen että vaikka into riittäs korjata, niin tuskin saat tuosta enää ikinä suoraan kulkevaa laitetta.
-
nooh täytyy toivoa parasta. ainakin kova on yritys korjata jos ei muuta niin mennään sittten p*erse edellä puuhun ::)
-
tälllä autolla ekankerran juu... on muuten ihme vanteita noi virgot :o 50kmh kylki edellä sellaseen 10cm korkeeseen kanttariin ja ilmatki on viellä sisällä.
Ja kumitkin pitää irrottaa sisäpuolen kautta. Ohje tarra löytyy vanteesta (kun kumi poistettu).
-
sen huomasin joskus kun tartti kumeja vääntää noille. tarratkin tallessa ja muutenkin oli priimaa.... saattais mahollisesti tulla 2 kpl priimoja myytniin jossakin välissä ja 4kpl keskilätkiä.
-
Tai 2 ostoon ilman lätkiä.
-
Vauriota tuli panhardin kiinnikkeeseen joka on nyt jo korjattu ja vqhvistettu. Tulipaha samalla lyhennettyä panhardia että akseli on keskellä madalluksen myötä. Edestä täytyy vaihtaa tolppa iskari ja alapallo. Muuten kunnossa pysyny paikat. Tuuria taisi olla mukana
-
2 Virgoa löytyy, jos tarvetta.
-
Virgot löytynny jo tosin nyt on jo parit liikaaki. Varalla on hyvä olla.