Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: TMOS - 03.12.2013, 17:53:09
-
Alkoi isän auto pudottamaan dieseliä allensa. Koppa pois koneen päältä ja pumpun yläkannen välistä virtasi ihan selvästi.
Tuo kansihan on samalla polttoaineen määränsäädin, joten sen paikka pitäsi saada kuulemma kymmenyksen tarkkuudella samaan asentoon... ELK
EDIT. Sittenkin alempi kansi on se, joka vaikuttaa syöttöön, ei siis tuo yläkansi.
Tuosta ylemmän kannen välistä siis.
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/20131127_142850_zps27548871.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/20131127_142850_zps27548871.jpg.html)
Suuttimien paluuletkut olivat myös melko valmiit, joten ne vaihtuivat ensin.
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/c466735b-dcef-46c1-9fc1-8b9780a98160_zpsa8fe8971.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/c466735b-dcef-46c1-9fc1-8b9780a98160_zpsa8fe8971.jpg.html)
Huolellinen puhdistus, kannen paikan merkkaus ja kansi pois. Sattui kaverilla olemaan oikea Boschin hylsykin tuoton erikoispulttiin...
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/20131203_151236_zps53ed5a6e.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/20131203_151236_zps53ed5a6e.jpg.html)
Tiiviste oli ehjä, mutta aivan kivikova. Uusi tiiviste 2,80e...
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/20131203_151246_zpsbf19b572.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/20131203_151246_zpsbf19b572.jpg.html)
Takaisin kasaan, ei vuoda enää yläkannesta, eikä ainakaan auton tyhjäkäynti muuttunut mihinkään, joten kansi toivottavasti suht. oikealla kohtaa...
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/20131203_154712_zps2b834a80.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/20131203_154712_zps2b834a80.jpg.html)
:tickedoff: MUTTA :tickedoff: nyt vuotaa nestepään ja pumpun välistä. En tiedä, saattoi vuotaa jo aikasemminkin, mutta en huomannut katsoa/pumppu niin yltäpäältä kurassa, että en huomannut.
Kuvassa nestepää hieman erilainen, mutta pumppu muuten suht. samannäköinen.
Eli nyt vuotaa tiiviste nro. 3 ja ehkä myös tiiviste nro. 5.
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20S80/pumppu_zpsa8d27bcb.jpg) (http://s657.photobucket.com/user/Tmos_/media/Volvo%20S80/pumppu_zpsa8d27bcb.jpg.html)
Saakos tuon nestepään purettua pumppu kiinni autossa? Entä mikä on tuo nro. 5 tiivisteen pultti? Voiko sen vain avata ja vaihtaa kuparitiivisteen?
-
Tarkemmin kun päivänvalosa tutkin, niin nyt vuotaakin tuo välikannen alatiiviste, eli tuo alempi tiiviste nro. 6.
Äkkiä soiteltuna pariin paikkaan, niin tiivisteen vaihto noin 700-900€ :o
-
Tuo alempi kansi on se määränsäädin. Ja melkein tuohon samaan rahaan sitten vaihtuukin kaikki tiivisteet siellä pajalla, kun tuo on varmaan se hankalin.
Suosittelen toimittamaan irtopumpun dieselkorjaamolle, merkitsee korvakoihin paikan tarkasti niin saa suoraan oikeaan ajoitukseen. Se kun tuohon värkkiin riittää yksi hiekanjyvä väärään väliin ja siitä tulee entinen...
-
Tarkemmin kun päivänvalosa tutkin, niin nyt vuotaakin tuo välikannen alatiiviste, eli tuo alempi tiiviste nro. 6.
Äkkiä soiteltuna pariin paikkaan, niin tiivisteen vaihto noin 700-900€ :o
Empäs ole yllättynyt. Mulla kävi samoin. Ensin vaihdoin ylimmän ja jäi vuotaan alemmasta.
Mulla korjaus maksoi valtuutetussa korjaamossa tiivistesarjoineen(koko Bocshin sarja 10€) 150€. Pumppua ei irrotettu.
Ja senveran tarkennuksena että alemman kannen liikuttelu vaikuttaa syöttöön Ei ylemmän.
-
Empäs ole yllättynyt. Mulla kävi samoin. Ensin vaihdoin ylimmän ja jäi vuotaan alemmasta.
Mulla korjaus maksoi valtuutetussa korjaamossa tiivistesarjoineen(koko Bocshin sarja 10€) 150€. Pumppua ei irrotettu.
Ja senveran tarkennuksena että alemman kannen liikuttelu vaikuttaa syöttöön Ei ylemmän.
Jaha, viitsitkö vinkata, että mikä korjaamo kyseessä. :)
Ja hyvä, että tuli tuokin selväksi, ettei se yläkannen liikuttelu vaikuta syöttöön.
-
Jaha, viitsitkö vinkata, että mikä korjaamo kyseessä. :)
Ja hyvä, että tuli tuokin selväksi, ettei se yläkannen liikuttelu vaikuta syöttöön.
Palin Huittinen.
-
Joensuun lähettyvillä on Uuron diesel korjaamo siellä vaihtoivat mun s80 2.5 tdi yläkannen ja alakannen tiivisteet hintaa tais olla omat tiivisteet+130€ ja vuodot loppu siihe mulla vuoto oli aika paha auto jos kävi 5 min parkissa niin perhe pizzan kokonen lätäkkö oli alla :)
-
Täällä pudottaa noin tipan sekunnissa, että kyllä siitäkin aika äkkiä jälki maahan jää...
Ei tietenkään kukaan tee pumpun korjausta pumppu paikoillaan Tampereen alueella. Hiukan turha lähteä autoa hinaamaan Huittisiin...
Toisaalta eipä tuo pumpun irroitus paha homma ole, mutta itse sitä pumpun ajoitusta ei varmaankaan saa takaisin kohdalleen...
-
Täällä pudottaa noin tipan sekunnissa, että kyllä siitäkin aika äkkiä jälki maahan jää...
Ei tietenkään kukaan tee pumpun korjausta pumppu paikoillaan Tampereen alueella. Hiukan turha lähteä autoa hinaamaan Huittisiin...
Toisaalta eipä tuo pumpun irroitus paha homma ole, mutta itse sitä pumpun ajoitusta ei varmaankaan saa takaisin kohdalleen...
Miks ei ajamalla? Mullakin vuosi melko paljon mutta pidempää matkaa kun ajo niin ei näkyny kulutuksessa paljoakaan.
Mulla tais vuoto olla pikkasen maltillisempaa kuin lefa 1:lä.
-
Helpottavaa kuulla ettei kyseessä olekaan 1500€ remontti kuten tunnettu kuopiolainen diesel expertti minulle kertoi. Vaihdatin yläkannen tiivisteen siellä ja sanoi, että jos ei vuoto tällä lopu niin sitten on pumpun runko halki ja vaihto maksaa 1500€ :idiot2: Siinä pelossa olen antanut pumpun tiputtaa ainakin pari vuotta. Taidanpa ajella auton Uuron korjaamolle, kiitos vaan lefa1:lle vinkistä :hello:
-
Laitatko vaikka yv:nä sen kuopiolaisen diesel-expertin. Että oliko sama joka laskutti naama virneessä extraa kun luki turhaan vikavalon koodit, kun egr oli tulpattuna...
-
Nostellaan vähän vanhaa mutta apuja tarvittaisiin.
Juurikun sai kalliin jakopääremontin tehtyä 850 tdihin alkoi dieselpumppu vuotamaan oikein kunnolla.
Apuja tarvittaisiin sopivan korjaamon löytämisessä varsinais-suomen alueelta.
Yhdestä tunnetusta paikasta sanottiin että uutta pumppua kehiin -> 1300€.
Vuotoa ei sen enempää tutkittu mutta toisaaltaab tuo summa on mulle liian suolainen.
Autoon tehtiin tuolla hinnalla jo täydellinen kansiremontti.
Yksityisviestiä tulemaan arvon dieselvelhot.