Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: hevonen - 02.04.2011, 17:13:42
-
En oikeen selvää vastausta löytänyt. Kysymys siis kuuluu: Kannattaako kauppakassia lastuttaa, automaatti T5, kilometrejä takana jo 380tkm, turbo sun muuta uusittu, kone timmi, laatikkoöljyt normaalit.
Poksahtaako tuo loota jos alkaa ruuvaamaan? Arvailua tietenkin mutta kilometrejä jo tuonkin verran. Onko kukaan kokeillut, vai kannattaako tyytyä Siwareissulla siihen 225hp? :D
Jotkut kuulopuheiden mukaan hetken ajellut jollain lähes 300 hummaa ja sitten alkaneet metsästään laatikkoa hurreista ja laittaneet lastun myyntiin...
Kiitos jos kommentteja ja kokemuksia löytyy, kun taas tommonenkin nurkissa saat*na. En tiiä miks. :facepalm:
Joo, eipähän se varmaan kannata... ::)
-
Kyllä se kunnossa oleva laatikko kestää järkevällä käytöllä lastutuksen ja vähän enemmänkin. Ainakin jos lastu on tehty automaatille.
-
Aski ehkä kestää, kolmosen sylinteriputki tiemmä ei kestänyt...
Ei ole kyllä mikään ongelma tuo kolmosen sylinteri putki noissa.
-
eikö nyt kuitenki puhuta ihan kunnon ohjelmoinnista eikä mistää lastuviristä ja mekaanisesti vähä ahtojen bliidaamisesta...
kestää mitä kestää.. yleensää kauemmin
-
Niin, en kyllä vielä tiedä, mikä sieltä on rikki. Kyllä se kone silti paskana on ja kansi oli kunnossa.
Kietokankien antauminen ollut yleisempää.
-
Ittelläni on lastutettu t5 automaatti josta antautui laatikko 245tkm kohdalla. On ollut koko mun aikani lastutettuna ja ainakin edellisellä omistajalla. Itse ajoin autolla n.40tkm, aika kovaa ajoa ennen hajoamista. Laatikosta hajosi yksi planeettapyörästö joka korvattiin toisella ja taas toimii. Hajoamista ennen ei luistanut tai mitään muitakaan ongelmia.
Eli aika arpaonnesta kiinni kauanko kestää, voipi noi hajota ihan vakionakin jo noilla kilometreillä ja aikaisemminkin...
-
Muoks: olihan tässä hiljan etuvetojen korjaamo-osiossakin 2.5T lastutettu ja lohko rikki, eli kyllä sen tuntuu saavan rikki. Ainiin eihän siitä saa puhua että etuvedon kone ei olekaan jumalaisen ikuinen...
Siinä oli käyttäjässä vika. Oli viime kesän helteillä ajellu lastutetulla autolla 95E:llä.
-
samaa mieltä, mahtaa tuo putken halkeaminen olla kuitenki marginaalitapaus näissä koneissa, jos ei sitte tosissaan kengitä näitä laitteita...
-
Pari vuotta lastulla ja automaatilla eikä mitään ongelmia, loota vaihtaa niinku ostettaessa kolme vuotta sitten. kilometrejä tullut 40tkm lisää, nyt ajettu 247 000. Toki kuljettelen tuolla vaan perhettä ja koiria...
-
Siniselle tiskille. ->
Hanki lisäjäähdytin automaatille, tarkoitettu karavaanareille mutta auttaa jos meinaa lastuttaa!
Sitten uudet laatikkoöljyt!
Ja lastu pitäisi olla automaatin lastun!
Eli huolto ja varotoimepida ja askin pitäisi kestää tuo 280-290hv.
Vääntö ja lämpö se tappaa joten ei kannata tehdä montaa rakeettilähtöä peräkanaa!
Toisilla kestää vaikka kuinka hyvin mutta ajotyyli on aika ratkaiseva, lisäjäähdyttimellä niin ajotyyli ei ole niin kriittinen?
-K
-
Siniselle tiskille. ->
Hanki lisäjäähdytin automaatille, tarkoitettu karavaanareille mutta auttaa jos meinaa lastuttaa!
Sitten uudet laatikkoöljyt!
Ja lastu pitäisi olla automaatin lastun!
Eli huolto ja varotoimepida ja askin pitäisi kestää tuo 280-290hv.
Vääntö ja lämpö se tappaa joten ei kannata tehdä montaa rakeettilähtöä peräkanaa!
Toisilla kestää vaikka kuinka hyvin mutta ajotyyli on aika ratkaiseva, lisäjäähdyttimellä niin ajotyyli ei ole niin kriittinen?
-K
Tätä lämpö juttua olen tutkiskellut esim veten TH700 ja S80:nen T6 laatikon tiimoilta. Remontti tapauksissa on monesti juuri öljyjen liiallinen kuumuminen vienyt monta laatikkoa merkistä riippumatta.
Esim S80:ssä T6 on lisäjäähdytin vaihteisto öljylle keulassa.
-
Kyllä se kunnossa oleva laatikko kestää järkevällä käytöllä lastutuksen ja vähän enemmänkin. Ainakin jos lastu on tehty automaatille.
mitenkäs teillä ilmenee tuo lastu tehty automaatille? aw50-42le, omassa ainakin on paineitten mukaan n. 0,2 bar pienemmät ahtopaineet keskialueella mitä lopussa.
-
mitenkäs teillä ilmenee tuo lastu tehty automaatille? aw50-42le, omassa ainakin on paineitten mukaan n. 0,2 bar pienemmät ahtopaineet keskialueella mitä lopussa.
Se joka myy lastun tietää mitä myy jos on varteenotettava myyjä!!!!!!
jokainen auto ja lastu käyttäytyy eri tavalla... 850 sarja on kuiitenkin 14+v vanha joten vaihtelua on.
automaatin lastu on -20nm mutta sama hv kun man.
aut lastu käy myös man laatikolle ja on kiltimpi voimansiirolle!
-
No, mulla poistui tuon mietintä, kun auto kerkes olla 3 päivää talossa... Naapuri (melkein) halus välttämättä ostaa kun oli ollut kyydissä. ;D
Sopihan se, kone puhalsi kuitenkin jo jonkun verran ja auto oli vähän niinku ylimääräinen...
Kai se sillä pari vuotta kestää, tosi vähän ajoa. Kerroin kyllä ettei ole mikään timantti mutta ei haitannut, suu korvissa lykkäs menemään...
Onhan toi halvimpia noin tehokkaita autoja. :sundaydriver:
Tehot sille riittää kun on ajellut suzuki balenolla. :o
-
Kai se sillä pari vuotta kestää, tosi vähän ajoa. Kerroin kyllä ettei ole mikään timantti mutta ei haitannut, suu korvissa lykkäs menemään...
Onhan toi halvimpia noin tehokkaita autoja. :sundaydriver:
Tehot sille riittää kun on ajellut suzuki balenolla. :o
Tuohan on edesvastuutonta antaa Suzuki Baleno kuskille tuollainen raketti ;), tuuppaa sen kuitenki pöpelikköön josssain mutkasella tiellä. Sun olis pitäny sanoo sille kuskille että "kunnioita sitä autoa sillä se ei kunnioita sua".. :3/4 jättää sen: