Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Kurri - 04.12.2013, 20:34:27
-
Morjens.
Pikku vollessa murheita.. Moniurahihnasta lähti reunasta kappaleita ja tais jotain eksyä
jakopään sekaankin. Näyttäis että jako on hypännyt 2 tai 3 hammasta pieleen. Sit päästäänkin
itse kysymykseen.. Onko mahdollista että jako ton verran pielessä ja ei silti olisi vaurioittanut
yläkertaa? Auto kävi tapauksen jälkeen lähes normaalisti, ihan pieni nakutus normaalista
poiketen. Muuten ei olisi edes huomannut että jako pielessä, ei vaan käyntiin lähteny enään, lupaili vaan hörähdellen.
Olisiko siis arvon raadilla tietoa, voiko tässä selvitä pelkällä housun pesulla vai pääseekö laskeen kolikoitakin..?
-
voi olla että säikähdyksellä selvisit mutta ottasin ite kyllä kannen auki ja kattosin varuiksi. omasta meni koko jakohihna noin ja sillon oli kauniisti vinoja venttilejä koneistamon pöydällä rivissä.
-
Kyllä ensin kannattaa laittaa jakopää uusiksi ja kokeilla, ihan turhaa vielä alkaa kantta irrottaan.
Isäukolla meni nokkapyörästä sokka laturin vapaapyörän takia -> jako sekaisin.
Ei mennyt muuta kun se nokkapyörä.
-
Kyllä ensin kannattaa laittaa jakopää uusiksi ja kokeilla, ihan turhaa vielä alkaa kantta irrottaan.
Isäukolla meni nokkapyörästä sokka laturin vapaapyörän takia -> jako sekaisin.
Ei mennyt muuta kun se nokkapyörä.
niin kyllä se voi ola ihan kuosissa jos on vaan kaks hammasta vinossa... mutta voi olla olemattakin.
-
Jep, voi olla ehjä ja voi olla moro.
Sitä vaan meinasin, että ei ekana kannata alkaa kantta irrottaan.
-
Kyllä siihen tulokseen olen tullut että jakopää uusiksi ja sit testataan ja ollaan toivottavasti viisaampia.
Pieni ihmetys on vaan nuo jakomerkit.. Autodatan ohjeen mukaan alamerkki n.klo 7 ja gatesin remmissä viivat täsmää näin ollen puörien merkkien kans. Ei vaan limpusta löydy selkeää ajoitus reikää tuosta klo. 7 merkistä. Alamerkin ollessa klo.6 , on limpussa kyllä jokin reikä mutta ei siihen 8mm tappi kyllä mene.
Täytyy vielä tarkistaa että rattaat on pysyny kohdillaan ja kiilat kunnossa.
Onko tuohon ohjeen klo. 7 alamerkkiin ja hihnassa oleviin merkkeihin luottaminen, kellään tietoa tästä??
-
unoha se vauhtipyörä... ei täsmänny mullakaan merkit omassa, jos on vaihettu kampiakselin stefa niin ei varmana ole vauhtipyörä samassa kuin tehtaalta lähtiessä.
-
Huh huh, olipa piiiitkä remontti! :o Ei vaiskaan, ihan simppeli homma ku oli kovasti paljon tuuria mukana..
Pelkällä nokka-akselin pyörällä selvisi, kiila oli onneksi pettänyt eikä porsinu koko pannu. Niin ja tietty jakopään hilppeet joutu investoimaan.
-
Katoitko, että se laturin vapaakytkin on kunnossa?
Jostainsyystä se remmikin on hajonnut, vai liekkö vanhuuteen meni?
-
Remmihän rikkoontu syystä että oli hypännyt uran verran toiseen laitaan..
Tämä taas johtui luultavammin runsaassa lumessa kahlattamisesta.