Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Petezyy - 05.12.2013, 14:02:31

Otsikko: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Petezyy - 05.12.2013, 14:02:31
Elikkäs ostin 740 volvon josta oli kytkin aivan loppu. Vaihdettiin Motonetin uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Eli uus volvon vakiokytkin. Tehoa tuossa pelissä on n.170hp. Kesti taas 5000km ja nyt luistaa nelosella ja vitosella jo. Mikä kytkinpaletti kannattaisi ostaa tonne seuraavaksi? Vakiokytkimet tuntuu olevan niin onnettomia ettei kestä edes normaalia ajoa jos on vähän enempi tehoa myllyssä. Muutenkin vaihdan tuon nappivitosen kovaan vitoseen seuraavan kytkinrempan yhteydessä. Mikä kytkin siis seuraavaksi, että saisi enemmän kestävyyttä?
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Pohjola - 05.12.2013, 14:21:24
Vakio TDIC asetelman ja levyn pitäs kestää.

Nuo turbo vinokoneen kytkimet mitä mätänetti myy on vaparin kytkimiä. En tiä sit onko sama homma dieselin kanssa
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Taavi.H - 05.12.2013, 14:34:59
Muutenkin vaihdan tuon nappivitosen kovaan vitoseen seuraavan kytkinrempan yhteydessä.

Jos M90-laatikkoon vaihdat, niin hyvä. M47-laatikkoon vaihtamisessa ei mitään järkeä ole jos kestävyyttä haet.
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 05.12.2013, 17:41:03
Suosittelen mielummin että hommaat tuon hyväksi todetun SRE-763 asetelman, vakio massalevyn kanssa eikä mitään TDIC vakioasetelmia...kestää varmasti pidempään kuin 5000km...
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: TVS - 05.12.2013, 22:47:21
Riippunee myös, onko tähän TDI:hin laitettu D24 vauhtipyörä vai joku muu ratkaisu.


Mätänetin turboihin myymät paketit voi kyllä olla ihan yhtä lailla turbon osia, tai sitten on aika luja B200 vaparin kytkin kun 360+Nm eikä ole luistanut.
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: vpernu - 11.12.2013, 22:28:11
Taitaa olla kuiteki tää tdi ihan vaan td niinku monella on yleensä tapana asia virheellisesti ilmaista.Ja vaikka oiski tdi ni vakiokytkimen pitäis kestää noi tehot.Väännöstä ei ollu puhetta joten seki ois hyvä tietää.
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Petezyy - 12.12.2013, 09:46:57
Eli Sachsin SRE asetelma ja motonetista joku massalevy, mutta mikä? Bensavolvon? Sais ton pitämään kun nyt 6000 ajettuna luistaa jo kolmosellakin. Kilon verran ahtoja tällä hetkellä eikä pidä millään. Ois kiva tietää varmasti mihin rahat kannattaa pistää että sais ton toimivaksi. Bemarin settikään ei taida sopia ilman vauhtipyörän muokkaamista.
Otsikko: Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
Kirjoitti: Lankku - 12.12.2013, 20:35:25
Turbon kytkinlevyssä on jäykemmät jouset kuin vaparin. Tuskin turbodieselin ja bensaturbon jousissa suurta eroa on puolestaan. Muutoinkin minusta aika sama kumman levyn laittaa.