Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: vänkkä - 05.12.2013, 20:35:17

Otsikko: b234f:n turbotus
Kirjoitti: vänkkä - 05.12.2013, 20:35:17
olen himoinnut 2.3 16v konetta jo jonkun aikaa ja nytten löysin sopivaan hintaan sellaisen netin ihmeellisestä maailmasta yhdestä vm. 91 940 volesta niin onko se samanlainen kun tavallinen ns. vinokone paitsi eri kansi?ja miten tommonen turbottamista kestää,ja mikä tommosessa on niitä ketjun heikoimpia lenkkejä? ja olenko ymmärtänyt oikein että kun tommosta ei ole ikinä tehty turbolla(???) nii jos laitan tommosen turbolla esim. amazoniin niin eikö siitä tule omavalmiste? ja eikö sillon riitä että penkissä menee tehot alle sen 129hp.....ja tarviiko kaikki sisuskalut vaihtaa kestävämpiin jos mielii n.300hv kestävän?
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: Miuzo - 06.12.2013, 10:23:01
kanget taitaa olla se heikko lenkki... Eli vahvat kanget tilalle niin ei liene 300hv ongelma. Tosin puristukset ahtamiseen melko kovat, riippuen siitä mitä tankkiin laittaa  ;)
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: JuHaU - 06.12.2013, 11:03:43
Tässä ketju, jossa käsitellään 8v lohkon muuttamista 16v käytöön. Kannattaa lukea se läpi, niin moni asia selventyy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=565.0
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: vänkkä - 06.12.2013, 13:04:26
joo tarvii selailla tuolta..ja olis tarkotus sit joskus e85 saada toimimaan sit ku koneen kunto on tarkastettu ja laakeroitu/rengastettu uusiks mutta siihen palataan sit jossain kohtaa
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: JuHaU - 06.12.2013, 14:03:16
joo tarvii selailla tuolta..ja olis tarkotus sit joskus e85 saada toimimaan sit ku koneen kunto on tarkastettu ja laakeroitu/rengastettu uusiks mutta siihen palataan sit jossain kohtaa

Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: Kalamies - 06.12.2013, 14:57:52
Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: ässäarpa - 06.12.2013, 15:05:23
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.

Korttelin kokoinen holsetti..  ::)
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: vänkkä - 06.12.2013, 15:12:48
35 super holsettia tai "diskoperunaa" meinasin  :idiot2:
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: JuHaU - 06.12.2013, 17:25:10
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.

Se vois olla vaikka alle 1 bar vakioahtimella. Ei pitäisi tulla ongelmia.
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: Kökkö - 06.12.2013, 17:45:06
Se vois olla vaikka alle 1 bar vakioahtimella. Ei pitäisi tulla ongelmia.
Ei se vaan tajua :D
Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: JuHaU - 06.12.2013, 17:50:04
Ei se vaan tajua :D
No joo... voi se vaatia hiukan enemmän painetta tuohon 3 000 hv :juhau:
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: Manowar - 20.12.2013, 20:38:46
Oonko käsittäny oikein että kun mun 745 on koriltaan vähäpäästönen ja koneena on juurikin 16 Tappinen B234F niin sen ahtaminen vaatii VTT:n laput? Tai ainakin jos meinaa leimata!?  :D Ei tuo + - 159 konia oikein tahro enää riittää!!
Otsikko: Vs: b234f:n turbotus
Kirjoitti: Kaziganth - 20.12.2013, 20:43:37
Tai koko koneen siirtoa vähäpäästöisestä korista