Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Timppa69 - 08.12.2013, 19:19:02
-
Ongelmana: kun käynnistän, tyhjäkäynti normaali, painan kaasua kierroksille yli 3000: syttyy moottorin vikavalo ja kierrokset ei nouse enempää, vaikka painan lapun lattiiaan. Ajaessa kiihtyy todella huonosti, eikä ajossa kulje 80km/h enempää. Missä ihmeessä on vika?
Öljyt vaihdettu + suodatin, polttoainesuodatin vaihdettu, tankissa talviainetta. Eli auton käydessä tyhjäkäyntiä: vikavalo ei pala. Heti kun kierrokset menee yli kolmentonnin: syttyy. Tässä samassa yhteydessä alkoi kuulumaan moottorista terävä kilkattava ääni. Jakohihnan merkit ovat kohdallaan, tarkistin. Hihnan vaihto on ajankohtainen. ( V40 1,9 turbodiesel )
-
syöttöpumppu mennyt tai kiertokangen laakerit.
-
Tai tunnistinsuutin tai ennakonsäädin
-
Aivan... tuosta syöttöpumpusta kuuluu myös outo rahina, kun virrat laittaa päälle.
-
Ennakonsäätimestä pitää kuulua pieni sirinä kun on virrat päällä.
-
Okei, sen sirinän muistankin kuulleeni mutta siitä syöttöpumpusta kuuluu nyt sirinän sijaan "rolina", ymmärräthän mitä tarkoitan :)
-
kerran vahingossa omistin mondeon jossa meni katti tukkoon nii ei kiertäny kun tuon kolme tonnia.
-
Ei oo kattia tässä vekottimessa.. Mutta pahin pelkoni on et olis menny jakohihna, eihän?? Oirehtisko noin jos olis jako hyppiny omiaan? Toivottavasti se nyt olis tuo syöttöpumppu... ???
-
halvempaa se olis vaikka koko kansi laittaa uusiksi kuin se pumppu
-
No kun kerran vikavalo on syttynyt niin onko vikakoodeja luettu?
-
No kun kerran vikavalo on syttynyt niin onko vikakoodeja luettu?
tuskin ellei ole käytetty volvolla, tai muualla missä on se volvon vtc2000 kaapeli, no dicellä kait kans pääsee sisään mutta ei muilla.
-
Vikakoodit luettu:
Ilmamassamittari, Ruiskutusennakon säätö säätöpoikkeama negatiivinen, päärele katkaisu liian aikaisin.
Eli mites nytten? Mikä tuo päärele juttu oikein on? Ei korjaamonkaan äijä osannut tulkita kyseistä vikaa.
-
Katelin esim motonetistä ilmamassamittaria: siellä on myös ilmamassa anturi... eli onko nämä kaks samassa osoitteessa konepellin alla?
-
Ne on sama asia, eri nimillä
-
Non niin... Volvo on nyt kunnossa ja vika oli sittenkin: jako oli hypännyt kolmella! Ei ollut vika vikakoodien mukaisissa paikoissa, siis jako vissiin heijastui sinnekkin. Johan sammui vikavalo, kiihtyy, kehrää ilman kaikenmaailman kilkatuksia.
-
Hyvä että tuli kuntoon, se kolmella hyppääminen on minusta paljon ja pumpun ajoitus on ollut silloin paljon edellä tai jäljessä. Ei ihme että tulee ilmotuksia.