Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Harjus - 03.04.2011, 12:51:44
-
Olis meininki vaihtaa laatikkoöljyt manuaalilaatikkoon. Sen jo arvaan, että se on 2 piste jotain ja kahdella litran pullolla tuskin selviää. Mulla on jääny varastoon Shellin Getribeöl EP 75W-90 täyssynt. vaihtestoöljyä 3desiä ja sen olen todennut hyväksi öljyksi. Nyt kiinnostaa tilavuus eli riittääkö tässä tapauksessa kahden pullon osto vai onko tilavuus 2.4-> niinkuin minun tuurilla sopii olettaa??
-
siihen kun syötät rekisterinumeron niin kertoo kaiken
voiteluaineet (http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9020802&contentId=7060646)
-
Eikös se ole 2,1 litraa?
-
Tilavuus on 2,1 litraa ja molemmilla kerroilla kun öljyt olen vaihtanut, niin kaksi litran purkkia on riittänyt.
-
siihen kun syötät rekisterinumeron niin kertoo kaiken
voiteluaineet (http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9020802&contentId=7060646)
Kokeilin jo tuota ja ei kerro litratilavuutta käsivaihteistolle vaikka öljytyypin kertookin..
Eli 2.1l! se on riittävä tieto mulle. Kiitos :)
Mullakin on käyny niin, että öljyä on alkanu valumaan täyttöaukosta ulos vaikka nimellismäärä ei ole täynnä. Tuokin kolme desiä on jääny laatikosta johon piti mennä 1.8l ja silti kahdesta litrasta on kolme desiä jäljellä. No jokatapauksessa mulla on kahden litran pullon osto edessä ja se riittä varmuudella varastossa olevan kolmen desin ansiosta..
-
Kokeilin jo tuota ja ei kerro litratilavuutta käsivaihteistolle vaikka öljytyypin kertookin..
Eli 2.1l! se on riittävä tieto mulle. Kiitos :)
Mullakin on käyny niin, että öljyä on alkanu valumaan täyttöaukosta ulos vaikka nimellismäärä ei ole täynnä. Tuokin kolme desiä on jääny laatikosta johon piti mennä 1.8l ja silti kahdesta litrasta on kolme desiä jäljellä. No jokatapauksessa mulla on kahden litran pullon osto edessä ja se riittä varmuudella varastossa olevan kolmen desin ansiosta..
Itse kun kokeilin niin antoi kaikki tilavuudetkin ok. :) No hyvä yritys
-
Tehdäänpä jatkokysymys... Öljyt on ostettu ja kurkkasin tossa konepellin alle, mutta yläkautta on hankala löytää proppuja. Onko tyhjennys- ja täyttöproput hankalassa paikassa? Työkaverilla on nosturi ja sinne pääsen vaihtamaan, mutta olis hyvä tietää etukäteen, et paljon pitää varata aikaa? Onko proput kuusiokolokannoilla?
-
Keulapäätä ylös ja kuskinpuolen eturengas irti.(ei voi tunkata sivulta koska kaikki öljyt ei valu ulos tyhjennettäessä) Tyhjennys - ja täyttöproput löytyy vaihdelaatikon päädystä. muistaakseni 22 tai 24 milliset kannat . puolen- metrin pituinen letku ja tratti helpottaa täyttöa kummasti. vaihtoon kahvitteluineen haaskaantuu aikaa puolisen tuntia
-
Nätti hommahan se oli ;) Työkaverilla sattu vielä olemaan hyviä apuvälineitä niinkuin esim kakspilarinosturi ja letkullinen prässi öljyn täyttöä varten. 24mm.n lenkki ja hylsä pitkällä jatkolla ja rengasavain. muita työkaluja ei tartte. Aikaa ei tosiaan mene kuin se puoli tuntia johon ehtii keittää ja juoda kahvit päälle. Öljyä nn turha ostaa kolmea pulloa. ainakaan minä en saanu menemään yli kahta ja olisko ihan sitäkään menny. Ilmeisesti aivan kaikki ei tullu ulos.
Vanha öljy oli yllättävän kirkasta eikä haissu pahalle.. Arvelin et ei olis koskaan vaihettu, mut voi olla, että olin väärässä. Minun aikana kilometrejä on tullu n 150t ja autolla on ajettu 355tkm...