Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: JuusoV94 - 16.12.2013, 09:48:35
-
Tietääkö joku miten sais b230ft :stä fuel cutin ohitettua tai nostettua kun kyseessä on lh2.2 versio joihin ei lastuja oikein ole..?
-
Tietääkö joku miten sais b230ft :stä fuel cutin ohitettua tai nostettua kun kyseessä on lh2.2 versio joihin ei lastuja oikein ole..?
Ei mitenkään, ellei lastun tekijää löydy.
Itse heivaisin sen 2.2 huitsin nevadaan ja laittaisin 2.4:n niin moisista ongelmista pääsee helposti eroon ja lastun tekijöitä löytyy ihan oman maun mukaan.
-
Kyllä ne TB:llä ainakin on noita virittänyt kautta aikain ja kohtalaisilla tuloksilla.
Googleen hakua: lh2.2 fuelcut, lh2.2 over boost jne. luulis löytyvän en vaan jaksa linkittää..
Kannattaa muuten varmistaa että alakerta ja muut romut kestää sitten kans mitä ikinä aiotkin ::)
-
Itse heivaisin sen 2.2 huitsin nevadaan ja laittaisin 2.4:n niin moisista ongelmista pääsee helposti eroon ja lastun tekijöitä löytyy ihan oman maun mukaan.
Pääsee vaihtamaan KORIN ja MOOTTORIN johtosarjat boxeineen, puolet ruiskun osista, imusarjan kylmäkäynnistyssuuttimelliseen, vauhtipyörän ja muuta kivaa. Ei siis juurikaan järkeä kun tuotakin pystyy lastuttamaan.
-
Eli nyt kipinkapin giganttiin lastua etsimään.
-
Pääsee vaihtamaan KORIN ja MOOTTORIN johtosarjat boxeineen, puolet ruiskun osista, imusarjan kylmäkäynnistyssuuttimelliseen, vauhtipyörän ja muuta kivaa. Ei siis juurikaan järkeä kun tuotakin pystyy lastuttamaan.
Imusarjaa ei tarvitse kylmäkäynnistyssuuttimelliseen vaihtaa, sillä tiedän, että niitä suuttimellisiakin on, mutten ole luonnossa niitä koskaan nähnyt. Uudemmissa nimittäin em. suutinta ei enää ole vaan LH hanskaa tilanteen ihan tavissuuttimilla. Toki vielä 984 binääristä löytyy vielä täppä sille, onko suutin olemassa vaiko ei.
Mutta jos lastu tuolle 2.2:lle löytyy, niin mitä sitä turhaa vaihtamaan.
Mitäs varsinaisia eroja tuossa 2.2 olikaan vs. 2.4, muuta kuin jakaja ja asentotunnistus?
Anturit lienen hyvin pitkälle samat (paitsi IMMu)?
-
Imusarjaa ei tarvitse kylmäkäynnistyssuuttimelliseen vaihtaa, sillä tiedän, että niitä suuttimellisiakin on, mutten ole luonnossa niitä koskaan nähnyt. Uudemmissa nimittäin em. suutinta ei enää ole vaan LH hanskaa tilanteen ihan tavissuuttimilla. Toki vielä 984 binääristä löytyy vielä täppä sille, onko suutin olemassa vaiko ei.
Mutta jos lastu tuolle 2.2:lle löytyy, niin mitä sitä turhaa vaihtamaan.
Mitäs varsinaisia eroja tuossa 2.2 olikaan vs. 2.4, muuta kuin jakaja ja asentotunnistus?
Anturit lienen hyvin pitkälle samat (paitsi IMMu)?
Tyhjäkäyntimoottori, EZK, ECU, lämpöanturi tais olla eri (?) IMM, jakajan hall -anturi, johtosarja/liittimet. Eli käytännössä kaikki vaihtoon, reiän/telineen tekeminen 2.4:n vauhtipyörän anturille yms.
Samaa on kaasuläpän anturi.
LH-2.2:n löytyy paljon tietoa turbobricksiltä, pienimuotoisella zener -kikkailulla mm. saa fuelcuttia pois ja asennettua isompaa suutinta.
-
Lh2.2 kannattaa päivittää vaikkapa Megaan. Jos virittämisessä on eksytty pimeälle puolelle ja fuel cut kiusaa, niin paljon hauskempaa on elämä oikealla säädettävällä ruiskulla.
-
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar.
-
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar.
Kiitoksia tiedoista! :)
-
-88 lhjetissä kuskin jalkatilassa on magneettiventtiili, johon menee alipaineletku mittariston takaa. On haarotettu samasta letkusta kuin orkkis ahtomittari. Otat venttiilistä ohjausjohdon irti ja tulppaat letkun, niin voit nostaa ahdot yli 0.8bar.
Kokeilin tuota ja kun liittimen avas nii koko auto sammuu eikä lähde käyntiin. Ja pelkän alipaineletkun irrotuksella ja tukkimisella ei ollu mitää vaikutusta.. :-\
-
Täällä kerran väitetään että lastua saa lh2.2 niin joku voisi kertoa mistä tai kuka kyseisen boxin osais lastuttaa??
-
Mahdollisesti tuolta http://www.hi-tuning.com/index.php?lang=en
Vaikka ei listassa näy niin tuo Fred Karlsson on ainakin joskus tehnyt LH2.2 lastujakin
Vastaavat kyllä kyselyihin,jotain 250e tuli maksaan 16V vaparin lastut(bensa ja sytkäboksi)
Mutta luulisi lastuntekijöitä löytyvän rapakon tältäkin puolen..
-
Pakko nyt tässä kysästä ku puhetta oli lh2.2 päivittämisestä lh2.4 mutta jos puhutaanki lh2.1 päivittämisestä ni kuinka työläs homma Se ois ja mitä kaikkee joutua vaihtamaan?
-
Löytyikö sitten koskaan 2.2 lastua ? Itselläkin olisi kipeä tarve hommata sellainen 760:seen :-\ ja miten on, millaisia tehoja tommoisella 2.2 älhoolla voi vetäistä ? :P
-
Minkä kokoiset on Lh 2.2 suuttimet, eli b230ft? Sitten löytyy myös b230ET suuttimet, koko?
-
lh-2.2 300cc oli ainai mulla 337cc tuli 230et:ssä vastaa
-
Omassakin on tuo lh2.2, onko kellään tietoa mistä sais lastun. Tai jos jättäs oman boxin ohjaamaan sytkää ja megan bensapuolta? Olis tarkotus saaha paineet nostettua johonkiin 1bar hujakoille vakio hiluilla. Vai onko teillä ehotuksia? Miten tuo megan asennus tapahtuu tollaseen ja minkä mallinen olisi hyvä tähän kun ei oikeen oo mitään käryä tälläsistä.. :idiot2:
Auto on 740 amerikan malli b230ft moottorilla
-
Omassakin on tuo lh2.2, onko kellään tietoa mistä sais lastun. Tai jos jättäs oman boxin ohjaamaan sytkää ja megan bensapuolta? Olis tarkotus saaha paineet nostettua johonkiin 1bar hujakoille vakio hiluilla. Vai onko teillä ehotuksia? Miten tuo megan asennus tapahtuu tollaseen ja minkä mallinen olisi hyvä tähän kun ei oikeen oo mitään käryä tälläsistä.. :idiot2:
Auto on 740 amerikan malli b230ft moottorilla
Turbo+ sarjalla saa ahdot tilapäisesti yli 4500rpm kaasupohjassa baariin....
-
.