Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Verkkis - 04.04.2011, 12:42:10
-
eli 940 d24tic ja zf:n automaatti. yön yli seisseenä "kierrättää" vaihteita eli vaihtaa normaalia kovemmilla kierroksilla mutta normalisoituu hetken ajon jälkeen, meneekö kylmien laatikkoöljyiden ja alipaineiden häviämiseen yön aikana?
nyt myös tuntuu vaihtavan välillä turhan lujaa vaihteet ylöspäin vaihtaessa, varsinkin kun cruisella menee mäkeä ylös ja vauhti tippuu niin että lyö pienempää ja kun taas vaihtaa ylöspäin niin lyö ne turhan lujaa silmään. alipaine vissiin ohjaa tuota laatikkoa ja mielestäni alkaa tehostus lakkaamaan kun jarrua käyttää ahkerasti. olisiko vain vuoto vai onko alipainepumppu ehtoo puolella?
-
Ei liity alipaineet dieselin vaihteistoon. Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt ,monesti muuttuu vaihdot paljon paremmiksi.
-
ennen talvee vaihdoin uudet suodattimen kera ja ja nyt taas noin 6tkm jälkeen ja ei muutosta
-
Mulla meni aikoinaan 123 koppasessa mersussa meni turbiini ja "silmälaakeri", oireena oli että useamman tunnin sammuksissa olon jälkeen sai vähän aikaa käydä pykälä päällä ennenkuin lähti liikkeelle.
-
Ei liity alipaineet dieselin vaihteistoon. Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt ,monesti muuttuu vaihdot paljon paremmiksi.
eli asia on varma kanss?
omistan yhden amerikkalaisvalmisteisen dieselautomaatin jossa alipaine ohjaa laatikkoa ja ilman alipainetta ei vaihda ylöspäin, siitä tuli mieleen että alipaine liittyisi laatikon toimintaan.
kuiteski neljän jarrupolkaisun jälkeen heikkenee tuo tehostus, ja liikkeelle lähdettyä auton seisottua tovi niin tehostus on huono ja paranee pikkuhiljaa vaihtojen siirtyessä kokoajan pienemmille nopeuksille eli vaihtaa aikasemmin/ei kierrätä.
pitää alipaineletkuja katella jos jonkun vuotokohdan löytyisi
-
pumppu itsessään on helppo irroittaa ja purkaa tarkastelua varten olisiko vika siinä..varaosien saatavuudesta siihen en tiedä, mutta puhdistus on aina aika ajoin pumpulle poikaa ;)
-
Minulla katos voima jarruista pikkuhiljaa. Nyt on pieni ongelma kun Motonetista ei ilmeisesti saa uutta pumppua kun saldo näyttää nollaa.
Mistä vois kysellä kohtuu hintaista pumppua pääkaupunkiseudulla?
-
lähtisin kyselemään varaosa kauppiailta, niitä varmaan muutama muukin löytyy kehän sisäpuolelta kuin mätänettti ;)
toinen vaihtoehto on purkuautosta ehjä käytetty..
-
sen olen nyt huomannut että jos auto käy vaikka 15-20min tyhjäkäyntiä ja sitten lähtee liikkeelle niin vaihtaa nätisti ja aikaisin ylöspäin kierrättämättä vaihteita.
-
Tosiaan varmuudella voin sanoa että tohon zf:n ei mene mitään alipaineita eli ei johdu siitä. Itellä vuotaa alipainetta jostain ilmanohjauspaneelin takaa, varsinkin silloin jos kääntää puhalluksen jaloille..kuuluu ihan suhinaa auton käydessäkin.
Kokeileppa huvikseen säätää kickdown-vaijeria, tosin se pitäs sillon toimia myös lämpimänä noin mikäli säädössä häikkää..jos kickdown liian löysällä niin tulee noita kovia vaihtoja itsellä. Kylmänä ekat 3-4km kierrättää n.3000rpm ennenkuin iskee kakosen, isommat vaihteeet menee normaalisti..eli hyvin pelaa vrt esim mersun lootat kylmänä ja tuokin on vasta 645tkm ajettu :)