Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: abody64 - 21.12.2013, 20:14:40
-
Jakaja on tarttunu niin lujasti kiinni lohkoon että ei liiku eikä varmaan lähde ehjänä irti :'(Onko jotain ainetta millä vois koittaa liuottaa tai tms...??crc ei tunnu tehoavan :nohnoh
-
Nii ja moottori on b200k,jakaja ei ole nokkakepillä.
-
Lähtee helposti irti, kun lyöt sitä alapuolelta.
-
CRC ja isoilla pihdeillä vääntää ees sun taas. Siitä se nousee. Lyömistä kyllä kannattaa välttää. Saa pultin kiinnitys ulokkeen poikki tai katki koko rungon. Sitten on jonkin verran hankalampi saada ylös.
-
Jakaja on tarttunu niin lujasti kiinni lohkoon että ei liiku eikä varmaan lähde ehjänä irti :'(Onko jotain ainetta millä vois koittaa liuottaa tai tms...??crc ei tunnu tehoavan :nohnoh
Mulla oli työn ja tuskan takana vaikka oli kone pukissa kiinni, mutta sorkkaraudalla sain väännettyä aina toiseen suuntaan ja varovasti koputtelin takasinpäin. Tarpeeks monta kertaa kun sai liikkumaan niin lähti irti
-
Lyömistä kyllä kannattaa välttää.
Siis sieltä moottorin sisäpuolelta kun lyö sitä ulospäin...
-
Laitan vielä crc kylvyn yöksi ja koittaa naputella,jos vaikka puuta väliin ja löis(jos mahtuu lyömään)Pihtejä koitin mut tuntu et hajoo koko jakaja ku joutus nii rajusti vääntään......
-
Laitan vielä crc kylvyn yöksi ja koittaa naputella,jos vaikka puuta väliin ja löis(jos mahtuu lyömään)Pihtejä koitin mut tuntu et hajoo koko jakaja ku joutus nii rajusti vääntään......
Tiukassa se on. Niitä on hajonnut paljon, kun ollaan yritetty "helpoimman" mukaan niitä irroittaa.
-
Muistelen että aikoinaan ite tuli muutamasta 74kympistä hajotettua.Nyt sais kyllä lähtee ehjänä tai ollaan joulu jalkamiehenä.Jotenki vaan on semmonen muistikuva et aikoinaan joku neuvo et jollain hapolla liottaa :o apteekista sitä kuitenki sai.Oisko voinu olla sitruunahappoo tai jotain???Saatan kyllä muistella ihan mitä sattuu :idiot2:
-
Saatan kyllä muistella ihan mitä sattuu :idiot2:
Juu, muistikuvasi ovat väärät. 74kympissä on jakaja aina nokka-akselin päässä.
-
Juu, muistikuvasi ovat väärät. 74kympissä on jakaja aina nokka-akselin päässä.
Ei pidä paikkaansa.
-
Ei pidä paikkaansa.
Virkistä muistiani.
-
Virkistä muistiani.
B230A
-
Oon kyllä aika varma että se oli 74kymppi.Sekin jäi mieleen että siinä oli silee kansi ja palotilat männissä!?Vai muistanko vaan mitä sattuu.....
-
Oon kyllä aika varma että se oli 74kymppi.Sekin jäi mieleen että siinä oli silee kansi ja palotilat männissä!?Vai muistanko vaan mitä sattuu.....
Palotilat männissä on B230K-mosassa.
-
B230A
Onko tuota ollut 74kyrsässä?
-
En tiiä oliko jälkiasennus.Farmari vuosimaallia 87 tai 88 ja oli muistaakseni kaasarilla,ja eikö tuo koo kone ole kaasari.....
-
En tiiä oliko jälkiasennus.Farmari vuosimaallia 87 tai 88 ja oli muistaakseni kaasarilla,ja eikö tuo koo kone ole kaasari.....
K-kone on heronheadkaasari. Ja tuon ikäisenä varmasti seiska4kympissä päätyjakajalla.(nokan päässä jakaja)
-
Nämä on vain hataria muitikuvia.Vuosimallista en oo varma tosiankaan,mutta pitäs vanha rekisteriote olla tallessa niin kahtoo mitä se meinaa.Voihan se olla et muistan päin peetä mut se on varma et kansi oli silee ja palotilat männissä :)Kansi on vieläkin hyllyssä.
-
Nämä on vain hataria muitikuvia.Vuosimallista en oo varma tosiankaan,mutta pitäs vanha rekisteriote olla tallessa niin kahtoo mitä se meinaa.Voihan se olla et muistan päin peetä mut se on varma et kansi oli silee ja palotilat männissä :)Kansi on vieläkin hyllyssä.
Ja jakaja lohkossa?
Miksi se olisi mielestäsi ollut lohkossa, koska syy lohkojakajaan on se, että se ei 2kyrsässä mahdu sinne tulipellin väliin.
Sen verran voin tulla vastaan, että ihan ensimmäisissä 7nelikulmissa se ehkä pienellä mahdollisuudella saattoi olla lohkossa. ::)
-
On vain semmonen muistikuva että ois ollu lohkossa jakaja.Alakerta meni romumiehelle vuosia sitten,mut kannen otin talteen(hamsteri ku oon)ku silloin ei vielä semmosta ollu vastaan tullu.Mutta luotan tässä asiassa enempi sun tietoihin kuin omaan muistiin :)Ja samoihin aikoihin oli pari muutakin kanttirojektia menossa et voi olla että sekoilen vaan täälä :idiot2:
-
No oli miten oli, mutta alakautta naputtamalla se lähtee kustannustehokkaasti irti.
-
Jep.Uusi yritys huomenna.
-
Sen verran voin tulla vastaan, että ihan ensimmäisissä 7nelikulmissa se ehkä pienellä mahdollisuudella saattoi olla lohkossa. ::)
B19ET ainakin lohkossa ja muistaakseeni noissa ekoissa B23 Turboissakin (LH2.2?) on lohkossa?
-
B19ET ainakin lohkossa ja muistaakseeni noissa ekoissa B23 Turboissakin (LH2.2?) on lohkossa?
Niinhän se taitaa olla. Oliko -86 kun alkoi olemaan nokassa?
-
Niinhän se taitaa olla. Oliko -86 kun alkoi olemaan nokassa?
Varmaankin kun -85 740:stä otetussa B230A:ssa jakaja oli vielä lohkossa. Eikä takuulla ollut tekniikanvaihtoauto, 85tkm ajettu kolaroitu yksilö.
-
Auto oli -86 vuosimallia ja tuotu yhekskytluvun alussa ruotsista.