Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: abody64 - 23.12.2013, 18:15:50

Otsikko: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 23.12.2013, 18:15:50
Ei lähe käyntiin,pikkusen pörähtää ja saattaa hetken käydä miten sattuu ja paukuttaa putkessa.Vaikuttas sähköpuolen vialta??Bensaa ainaki hajun ja tulppien kastumiseta päätellen saa.En oo vielä hirveesti tutkinu,mut mistä kannattas alottaa?Jakajankansi ja pyöriä näyttäs silmämääräsesti olevan ok.K-jetti-86.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: 240 - 23.12.2013, 18:23:29
Imusarjan alta lisäilmaluistin letku irti. Tästä se yleensä kannattaa aloittaa. Sen jälkeen uutta virranjakajan kantta ja pyöriää...
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: vellu_volvo - 24.12.2013, 09:25:01
Mulla on tullu samat oireet kaksi kertaa. Ekalla kerralla oireet meni ohi yön yli odottelemalla ja toisella kertaa tein kaiken mahdollisen, vaihdoin kaikki sytytysosat, tarkastin jaon ja kaikkea, mutta varsinaista syytä ei löytynyt, mutta auto alkoi toimia ja veikkaisin sytyt.osia syyllisiksi. Kirjoitahan tänne ylös jos löydät jonkun syyllisen vikaan. Jouluja kaikille! ELK
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 25.12.2013, 11:22:54
Laitellaan kun vika selviää,Heti kun pyhät on ohi haen virtavehkeet uudet.Nyt muutaman seisomispäivän jälkeen lähti käyntiin mutta käy huonosti.paukuttaa putkessa ja röpöttää,pysyy käynnissä vaan kaasupohjassa.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 25.12.2013, 11:26:35
Sen verran vielä että kaikki letkut on paikollaan.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: 240 - 25.12.2013, 11:32:33
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=6261.0

Tuosta vois olla apuja.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: vellu_volvo - 26.12.2013, 13:00:22
Samaan ketjuun kysymys, eli kuinka muitten letkujen tulee olla kiinni suuttimessa? Kun itsellä näyttää olevan vaan painettu letku suuttimeen?
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: tommi m - 26.12.2013, 14:13:24
Sytytyspuola voi olla kypsynyt.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: Elk - 26.12.2013, 14:40:43
Samaan ketjuun kysymys, eli kuinka muitten letkujen tulee olla kiinni suuttimessa? Kun itsellä näyttää olevan vaan painettu letku suuttimeen?
Ne letkuthan onkin vain paluulle. Bensahan tulee suuttimille putkilla.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: vellu_volvo - 26.12.2013, 18:18:21
Mulla ei tuu suuttimeen ku letku ja se tulee määräjakajan päältä. Ja nyt on kyse vaparista. Ja letku on vaan painettu suuttimeen.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: 240 - 26.12.2013, 19:35:43
Ne letkuthan onkin vain paluulle. Bensahan tulee suuttimille putkilla.

LH:ssa suutinpukki. K-Jetissä suuttimen irrottamiseen letkusta tarvitaan kaksi lenkkiavainta. B27e oli ainakin banjoliitos. K-Jetissä jotkut letkujen liitokset oli tehty jotenkin prässäämällä tai kuumakäsittelyllä (ei toivoakaan saada vetämällä irti).
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: Puavo - 27.12.2013, 00:00:57
Jako voi olla hypännyt jos jakohihna on päässyt liian löysäksi.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 10:50:07
Sen verran päivitystä että nyt ei enää yritäkkään käyntiin,virtavehkeet tilattu.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: vellu_volvo - 28.12.2013, 11:58:17
Uus puola kannattaa vaihtaa myös. Omistatko ajotuslamppua? Sillä myös hyvä tarkastella. Mulla oli sillon ihan samat oireet ja ei ainakaan johtunu pa-pumpusta ku 5bar anto painetta suodattimen jälkeen olevalle mittarille.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: tommi m - 28.12.2013, 13:18:27
Tuleeko kipinää ylipäänsä? E-koneen sytytys koostuu sytkäkivestä, jakajasta,puolasta ja simppeli johtokimppu+perus tulpat ja johdot. Onhan niitä hall-antureita myös hajonnut. K-jet ei myöskään siedä jos se kumitötterö mikä siinä ilma-bensa jakajassa huonosti.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: Puavo - 28.12.2013, 13:58:11
Hall ja sytytyspääte ovat kunnossa kun kerran tulee bensaa. Pa-rele ei vedä ilman signaalia sytytykseltä.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 14:44:46
Ei taho nyt olla aikaa mutta ohimennen aina tutkittu.Kumitötsä on kunnolla ja kipinä tulee.Mut nyt ei saa bensaa.oisko pumppu delannu :buck2:Ensviikolla saadaan rojekti talliin niin voi tutkia paremmin,Mut ois ollu kiva ajaa talliin ominvoimin.Ostin kikkareen turbotus(pudjetti)rojektiksi.ajamalla auto haettiin.Lämpimänä pelasi jollain lailla,mut nyt ei ees lupaile.Auto on-86 b200e ja tarkotus ois laittaa b21a johon tökätä tuo k-jetti ja pikkupuhallin kylkeen :idiot2:?
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: Puavo - 28.12.2013, 15:15:46
Kuuluuko pumpun surina pari sekuntia startin jälkeen? Jos ei, niin voi kokeilla releen ohitusta hyppylangalla. 15 ja 87 yhteen niin pumpulle menee virta kun avain II-asennossa.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 15:30:40
Ei kuulu surinaa.Joo pitää kokeilla kun ilmat vähän paranee.Oliko tämä nyt kahella pumpulla?Muistaakseni yks vanha seitensatanen k-jetti,siinä oli joku siirtopumppukin????
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: 240 - 28.12.2013, 15:33:15
Ei kuulu surinaa.Joo pitää kokeilla kun ilmat vähän paranee.Oliko tämä nyt kahella pumpulla?Muistaakseni yks vanha seitensatanen k-jetti,siinä oli joku siirtopumppukin????

Pääpumppu pohjan alla ja siirtopumppu tankissa. Toimii kyllä, vaikka siirtopumppu olisi mykkä.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 15:52:55
Äkikseltään epäilisin tuota pääpumppua.Vaikka voihan se olla että on johtovikakin,ku nuin yhtäkkiä pimeni.Tyhmä kysymys mutta missä se rele on???Kauan ku näitten kans pelannu niin joutuu näköjään kaiken opetteleen uudestaan :-[
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: Lankku - 28.12.2013, 16:02:56
Vihreä rele rattiakselin vasemmalla puolella kojelaudan rungon luona.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 16:06:18
Kiitosta vaan :)
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: tommi m - 28.12.2013, 20:58:00
bensasuodatinta löysälle tuleeko ainetta,varovaisuutta toki. jos turbotat niin vaparin k-jet ei toimi.
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 21:00:18
Ai.Miksei toimi??????
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: abody64 - 28.12.2013, 21:21:54
No joo,löytyhän tuota tietoo jos jonkinlaista netin ihmemaasta.Suunnitelmat tais mennä uusiksi.......
Otsikko: Vs: 240 k-jetti
Kirjoitti: The_OttoB - 28.12.2013, 23:47:47
K-Jetin voi helposti vaihtaa LH 2.4:seen ja jättää vanhan sytkän ohjaamaan ruiskua. Jakajaan vähän ennakon rajoitusta ja myöhäistävä kello.