Veljellä S40 ja itsellä oli C70. Kerran umpioita irtonaisina vierekkäin kattelin, ja eroavat aika paljon toisistaan tosiaan. Eli ei ihan helpolla luulis menevän.
Ainakin mitä itse olen nytten tässä tutkaillut asiaa niin ainakaan Slamitin sivuilta löytyvään (http://www.slamit.net/product/3937/linssiajovalot-volvo-svc70-musta) ei saisi xenoneita laillisesti asennella vaikka kävisikin sinne. Ja toistaiseksi ainoa umpio joka sopisi x70 sarjaan.Noissa umpioissa siis on joidenkin mukaan hyväksyntä mutta kukaan ei ole sitä todistanut.
Mitenköhän paljon tuo s40 umpio eroaa tuosta x70 umpiosta? onko koossa, liittimissä vai muodossa eriäväisyyttä. Ei kauheasti viitsisi kyllä satasia laittaa haisemaan jos on niin paljon eroavaistuutta ettei ilman rälläkkää yms kannata edes kokeilla :)
Ja mitenköhän tuo 850 umpio sitten taas eroaa tuosta x70 umpiosta? Jos vaikka löytyisi 850 sopiva D merkitty umpio :D
Hei!
Xenoneita olisin nyt havittelemassa, mutta haluaisin muuttaa lamput halogeenistä xenoineiksi laillisesti :)
Kiitos vastauksista etukäteen!
Ja tarkoittaakos tuo nyt sitä että jos auto on rekisteröity 1.10.2000 jälkeen niin pitäis olla vielä automaattinen xenonien korkeudensäätö???Jep, tarkoittaa. Kaverin S60:piin oli Ruotsissa vaihdettu orkkis xenonit ja siellä monta vuotta katsastettu. Suomeen tuotaessa maahantuontikatsastuksesta pomppasi, ei ole automaattista säätöä. Siihen laittoivat Hellan tarvikesysteemin.
Pitäis vissiin vaihtaa toisen auton alkuperäiset xenonumpiot joissa on hyväksytyt xenon merkinnät ... muuten ei taida onnistua. Eli hankalaksi menee ...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=661.0
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Ja tarkoittaakos tuo nyt sitä että jos auto on rekisteröity 1.10.2000 jälkeen niin pitäis olla vielä automaattinen xenonien korkeudensäätö???