Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Vihvilä - 28.12.2013, 12:43:39
-
Onko kellään kokemuksia että suostuuko konttori käyttämään verrokkina?
-
Onko kellään kokemuksia että suostuuko konttori käyttämään verrokkina?
Ei, koska 200-sarjalaista ei ole tehtaalta tullut ko. moottorilla.
-
mistäs kyseinen motti on kaikiin listoihin sitten tullut? :o
-
mistäs kyseinen motti on kaikiin listoihin sitten tullut? :o
Mistä listasta nyt puhut? Tuo kone on ollut 700 sarjassa.
-
no siis wikissä, autowikissä ja täällä http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html (http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html) jaa vielä täälä http://www.uusitorppa.fi/Muutaiheet/volvon_moottorit_200srj.htm (http://www.uusitorppa.fi/Muutaiheet/volvon_moottorit_200srj.htm)
kylläkin lukee ettei olis ollu saatavilla kuin 1984 mutta en ole kyllä löytäny yhtään esim erikoismallia joka olis ollu tolla moottorilla. Ulkomaan foorumeilla on käytetty myös nimikettä B19ET+IC ei vaan ole tosiaan mitään volvo alkuperäsiä lappuja vielä löytynyt niin siksi kysyinkin että onko täällä tarkempaa tietoa
-
ainut motti mitää mää löydän 1984 vuodelta muualta on B23FT-IBS mutta siinäkään ei ole kun 162 hepoa mutta on tehty volvon tehtaalla mutta vain u.s. markkinoille kait.
-
no siis wikissä, autowikissä ja täällä http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html (http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html) jaa vielä täälä http://www.uusitorppa.fi/Muutaiheet/volvon_moottorit_200srj.htm (http://www.uusitorppa.fi/Muutaiheet/volvon_moottorit_200srj.htm)
kylläkin lukee ettei olis ollu saatavilla kuin 1984 mutta en ole kyllä löytäny yhtään esim erikoismallia joka olis ollu tolla moottorilla. Ulkomaan foorumeilla on käytetty myös nimikettä B19ET+IC ei vaan ole tosiaan mitään volvo alkuperäsiä lappuja vielä löytynyt niin siksi kysyinkin että onko täällä tarkempaa tietoa
Tuossa listassa on mainittuna 200 srj koneet ensiksi ja alapuolella muita koneita.
B230ETic ei ole sama kone kuin B19ETic. Kyseessä on 2 aivan eri konetta erilaisilla lohkoilla ja moottorinohjauksella.
B19ET+ic on käytetty verrokkimoottorina muutoskatsastuksessa Suomessakin.
-
ei b230 vaan
1984 B21FT-IBS — 7.5:1 compression — 162 horsepower (121 kW; 164 PS) — U.S. models sori kirjotin väärin eli 21 ei 23
paljos tuommosessa B19ET+ic koneessa on löylyä?
ja siis tuo moottori oli ainut joka löytyy samasta ikäluokasta muualta maailmalta mikä on edes lähellekkään samoissa tehoissa.
-
Onhan siinä löylyä jotain 170hp tuntumaan, mutta vertailumoottorina se ei toimi. Katsastuskonttorit ja Trafi tuntee nuo koneet ilman IC:tä, eli B19ET 145hp ja B21ET 155hp. Toki jotkut käyttäneet tuota jenkkien 162hv konettakin vertailumoottorina.
Toki voit koettaa tuota paprua näyttää konttorilla: http://www.240.se/install/2-20-5.pdf (http://www.240.se/install/2-20-5.pdf) Siellä mainittu "B19ET-IBS 170hk"
-
Onkohan kukaan onnistuneesti katastanu tuommosen lapun kanssa. ja kuinkakohan tarkkaan ne syynää ton että kaikki kittiin kuuluvat osat on paikalla? vai kiinnostaako niitä vaan tehot. Tietty jos elävät vaan trafin mukaan eikä valmistajan mukaan niin sitten se ei onnistu kun tuohon 186 hepon kattoon
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27941.0