Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: abody64 - 29.12.2013, 11:03:36
-
Oli suunnitelmissa käyttää vapari k-jettiä maltillisessa turboräpellyksessä,mutta ilmeni et ton vaparin ominaisuudet ei riitä.Tarkotus ois ollu saaha joku 200hp.Netistä joku väitti että vaparijetti riittää johonki 160-180heposeen asti???Ja turbo saabin jettillä pärjäis jo 200-220 asti.....Pitäneekö paikkaansa?
-
Minun käsitys on että vapari k-jet ei toimi käytännössä ollenkaan kun mennää ahto-alueelle. Vaparin k-jettiä vois käyttää mikäli käytät rinnalla jotain lisärikastusta erillisellä ohjaimella. Menee hieman offiks, mutta suosittelen vaikka megan asennusta. MS1v2.2 on jo todella edullinen ja yksinkertainenkin mikäli laittaa ohjaamaan pelkkää polttoainetta.
-
Jees.Kai se pitää unohtaa tuo jetti kokonaan.Menee nuo lisärikastimet ufohommiksi,ja luultavasti tyhjäkäynti voi olla mitäsattuu nuilla lisärikastimilla.
-
Kyllähän se vaparin k-jetti toimii, mutta tarviit siihen ohjauspaineensäätimen turbosta. Jos ajattelit jättää sen vielä painepuolelle, niin sitä op-säädintäkin saa sitten viilailla uuteen uskoon.
Ja käsittääkseni vaparin k-jetti riittää max 200hp, ja turbon puolet enemmän, tai lähinnä mihin ne määräjakajat riittävät, mutta käytännössähän tuo megasquirt on paljon järkevämpi toteuttaa.
-
Turbo k-jettiin tarvii ahtopaineella toimivan paineensäätimen. Vaparin bensa jakajassa on pinta-ala pienempi koska vain neljä suuttimen paikkaa,turbossa 6 joista 2 tulpattu. Jostain v-8 mesestä 8 reikänen jakaja oliskin jo aika kiva. Ei nuo niin kalleita osia vielä ainakaan ole,mutta megalla saa koneen tehopotentiaalit paremmin käyttöön.
-
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123
-
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123
Äkkiseltään sanoisin että B21 lohko osanumeroltaan 1000123 valettu 17 maaliskuuta -75 kevät syksyllä
Kannattaa vähän katelle käyttäjäkokemuksia noista MegaSquirteista. On ollut monella erinäisiä ominaisuuksia...
K-jet yksinkertainen ja toimiva. Ei tosin yhtä taloudellinen ja tehokas kuin sähköruiskut
-
Kiitokset.Siksipä se jetti ois mieluinen ollutkin,tässä rojektissa ei mitään haitekkiä haetakkaan ;D
-
Eikä tuo K-Jetin toiminta riipu ainoastaan määräjakajasta jne... on monen tekijän summa jos haluaa asiat oikeasti kohdalleen eikä vaan sinnepäin muutetulla moottorilla. The_OttoB sitä selvensikin joskus: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33691.msg665449#msg665449
Mega alkaa tuon jälkeen tuntumaan hyvin helpposäätöiseltä. ;)
-
Hankalalta näyttää tuon jetronikin kans,ja tarkotus ois kuitenki saada toimiva auto.
-
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa. :)
-
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa. :)
Tietysti se kuntoonsäädettynä toimii, mutta jos lähtee tavallaan alusta asti kasaamaan, niin helpommalla pääsee ohjelmoitavalla sähköruiskulla kuin k-jetillä. Toisaalta jos valmiin turbok-jetin johonkin asentaa, niin eihän siinä niin kummoista hommaa ole.
-
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa. :
Onko jetti vakiotällillä vai onko turbon oma???Tai muuten kutiteltu?
-
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa
-
Korjattu:
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa, jotka eivät ole väärästä asennuksesta tai asetuksista johtuvia eli käyttäjälähtöisiä.
-
Eipä lähetä oikomaan ;)
Ongelma on aina ongelma
-
ms ohjaamassa pelkkää ruuttaa:
puolalta kierrostieto: check
megalle virta: check
suuttimille virta: check
suuttimien maadoitus megalta: check
lisäilmaluisti k-jetistä: check
k-jetin ruutan rele ennallaan: check
sitten pari hassua asetusta kohdilleen ja karttoja tekemään :)
Ei pätkivää kierrostietoa tai ongelmia vr-muuntimen kanssa
-
Ehkä kaikkein helpoin ja toimivin paketti, ilman mappausta ja perehtymistä ruiskuihin, olisi Lh 2.2. 700 Turbo vm 89 ja vanhemmat. Pientä nikkarroimista jakajan kanssa mutta muuten bolt-on.
-
Jatketaan ms keskustelua sille varatussa topikissa.
Tässä voidaan keskustella k-jetistä mutta ei verrata sitä ohjelmoitaviin ruiskuihin.
Itse en lähtisi modaamaan vaparin k-jettiä ahtokäyttöön. Ennemmin hommaa ahtosetin valmiista ajoneuvosta vaikka toisenmerkkisestäkin.
-
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123
Pistäppä YV:tä jos k-jetti hilut jää jouten. Mulla olis niille varmaankin paikka ;)