Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: abody64 - 29.12.2013, 11:03:36

Otsikko: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 29.12.2013, 11:03:36
Oli suunnitelmissa käyttää vapari k-jettiä maltillisessa turboräpellyksessä,mutta ilmeni et ton vaparin ominaisuudet ei riitä.Tarkotus ois ollu saaha joku 200hp.Netistä joku väitti että vaparijetti riittää johonki 160-180heposeen asti???Ja turbo saabin jettillä pärjäis jo 200-220 asti.....Pitäneekö paikkaansa?
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: vellu_volvo - 29.12.2013, 15:07:08
Minun käsitys on että vapari k-jet ei toimi käytännössä ollenkaan kun mennää ahto-alueelle. Vaparin k-jettiä vois käyttää mikäli käytät rinnalla jotain lisärikastusta erillisellä ohjaimella. Menee hieman offiks, mutta suosittelen vaikka megan asennusta. MS1v2.2 on jo todella edullinen ja yksinkertainenkin mikäli laittaa ohjaamaan pelkkää polttoainetta.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 29.12.2013, 16:15:24
Jees.Kai se pitää unohtaa tuo jetti kokonaan.Menee nuo lisärikastimet ufohommiksi,ja luultavasti tyhjäkäynti voi olla mitäsattuu nuilla lisärikastimilla.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Jule - 29.12.2013, 16:44:08
Kyllähän se vaparin k-jetti toimii, mutta tarviit siihen ohjauspaineensäätimen turbosta. Jos ajattelit jättää  sen vielä painepuolelle, niin sitä op-säädintäkin saa sitten viilailla uuteen uskoon.

Ja käsittääkseni vaparin k-jetti riittää max 200hp, ja turbon puolet enemmän, tai lähinnä mihin ne määräjakajat riittävät, mutta käytännössähän tuo megasquirt on paljon järkevämpi toteuttaa.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: tommi m - 29.12.2013, 18:23:42
Turbo k-jettiin tarvii ahtopaineella toimivan paineensäätimen. Vaparin bensa jakajassa on pinta-ala pienempi koska vain neljä suuttimen paikkaa,turbossa 6 joista 2 tulpattu. Jostain v-8 mesestä 8 reikänen jakaja oliskin jo aika kiva. Ei nuo niin kalleita osia vielä ainakaan ole,mutta megalla saa koneen tehopotentiaalit paremmin käyttöön.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 29.12.2013, 19:15:59
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Veksi - 29.12.2013, 20:07:44
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123

Äkkiseltään sanoisin että B21 lohko osanumeroltaan 1000123 valettu 17 maaliskuuta -75 kevät syksyllä
Kannattaa vähän katelle käyttäjäkokemuksia noista MegaSquirteista. On ollut monella erinäisiä ominaisuuksia...
K-jet yksinkertainen ja toimiva. Ei tosin yhtä taloudellinen ja tehokas kuin sähköruiskut
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 29.12.2013, 20:34:21
Kiitokset.Siksipä se jetti ois mieluinen ollutkin,tässä rojektissa ei mitään haitekkiä haetakkaan ;D
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Fuse - 30.12.2013, 05:41:18
Eikä tuo K-Jetin toiminta riipu ainoastaan määräjakajasta jne... on monen tekijän summa jos haluaa asiat oikeasti kohdalleen eikä vaan sinnepäin muutetulla moottorilla. The_OttoB sitä selvensikin joskus: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33691.msg665449#msg665449

Mega alkaa tuon jälkeen tuntumaan hyvin helpposäätöiseltä. ;)
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 30.12.2013, 10:29:50
Hankalalta näyttää tuon jetronikin kans,ja tarkotus ois kuitenki saada toimiva auto.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: tommi m - 30.12.2013, 14:48:42
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :)
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Jule - 30.12.2013, 15:12:34
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :)

Tietysti se kuntoonsäädettynä toimii, mutta jos lähtee tavallaan alusta asti kasaamaan, niin helpommalla pääsee ohjelmoitavalla sähköruiskulla kuin k-jetillä. Toisaalta jos valmiin turbok-jetin johonkin asentaa, niin eihän siinä niin kummoista hommaa ole.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: abody64 - 30.12.2013, 16:34:30
Mulla on ollut k-jet turbo vaiks kuin ja kauan, hyvin sillä on päässy menemään. Olen myös saanu kuulla aiheesta että ihan p***ska sun ruiskus, jne. Kaikki on huonoi jos ei oo kunnossa.  :

Onko jetti vakiotällillä vai onko turbon oma???Tai muuten kutiteltu?
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Veksi - 30.12.2013, 18:31:54
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Lankku - 30.12.2013, 19:25:48
Korjattu:
Tehdääs näin ettei mene ihan mutuiluksi
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia K-jetin kanssa
-Käsi pystyyn jolla on ollut ongelmia MSän kanssa, jotka eivät ole väärästä asennuksesta tai asetuksista johtuvia eli käyttäjälähtöisiä.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Veksi - 30.12.2013, 20:38:04
Eipä lähetä oikomaan ;)
Ongelma on aina ongelma
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Ari E - 30.12.2013, 21:08:58
ms ohjaamassa pelkkää ruuttaa:
puolalta kierrostieto: check
megalle virta: check
suuttimille virta: check
suuttimien maadoitus megalta: check
lisäilmaluisti k-jetistä: check
k-jetin ruutan rele ennallaan: check
sitten pari hassua asetusta kohdilleen ja karttoja tekemään  :)
Ei pätkivää kierrostietoa tai ongelmia vr-muuntimen kanssa
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: The_OttoB - 30.12.2013, 21:23:55
Ehkä kaikkein helpoin ja toimivin paketti, ilman mappausta ja perehtymistä ruiskuihin, olisi Lh 2.2. 700 Turbo vm 89 ja vanhemmat. Pientä nikkarroimista jakajan kanssa mutta muuten bolt-on.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: JuHaU - 30.12.2013, 21:28:08
Jatketaan ms keskustelua sille varatussa topikissa.

Tässä voidaan keskustella k-jetistä mutta ei verrata sitä ohjelmoitaviin ruiskuihin.

Itse en lähtisi modaamaan vaparin k-jettiä ahtokäyttöön. Ennemmin hommaa ahtosetin valmiista ajoneuvosta vaikka toisenmerkkisestäkin.
Otsikko: Vs: k-jetti ja solmu
Kirjoitti: Lzlo - 30.12.2013, 21:41:05
Kylläpä se kuppi alkaa tuolle megalle kallistuun,sain tuon moottorin raahattua kotia,osaisko joku suomentaa nuo tiedot koneen kyljestä? B 75 0 317 ja yläpuolella b21 1000123

Pistäppä YV:tä jos k-jetti hilut jää jouten. Mulla olis niille varmaankin paikka  ;)