Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vesku - 29.12.2013, 18:49:57
-
Ostin toisenkin seiskan ku halvalla sain.. Ensimmäisiä LH-jetronic ruiskullisia LH 2.2 järjestelmällä. Ei vikadiagnostiikkaa laisinkaan.
Tahtoo käydä melko reipasta tyhjäkäyntiä, noin 1400rpm.
Putsattiin kaasuläppäkotelo ja säädettiin kaasuläpän asentoanturi --> Ei vaikutusta juurikaan.
Kokeiltiin imuvuotoja etsiä sumuttelemalla cleaneria --> ei löytynyt vuotoja.
Tyhjäkäyntimoottorin johdon irrottamalla tyhjäkäynti normalisoitui, irrotettiin tyhjäkäyntimoottori ja todettiin sen olevan jumissa. Saatiin se liikkumaan ja putsattua mutta ei vaikutusta silläkään..
Edelleen tyhjäkäynti on melko korkeella.
Olisko tuo tyhjäkäyntimoottori kuitenkin sökö?
-
LH2.2 oli jotenkin hienosti tehtävä se joutokäynnin säätö, en ole kokeillut itse ikinä mutta tuolla on jotain juttua hommasta: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFuelinjection.html#SettingBaseIdle
-
Putooko tyhjäkäynti hyvin pieneksi kun pidät tyhjäkäynnin motoria töpselissä kiinni ja litistät venttiilin ja imusarjan puoleisen letkun lyttyyn niin että se menee tukkon? Samalla katsot että mitä tekee venttiili. Sen pitäisi alkaa aueta heti korjatakseen tyhjäkäynti aisoihin. Luonnollisesti pitää olla alussa venttiili letkuissa kiinni ja kone käyntiin.
-
Mites siinä on sytytyksen ennakon säätö kohdallaan?