Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: wwaadd - 30.12.2013, 02:52:43

Otsikko: 850 manuaali t5 vetari kyssäri
Kirjoitti: wwaadd - 30.12.2013, 02:52:43
tuos kaiffarin kans painittii puoltoista tuntia oikeanpuolen vetarin kans ja ei lähe vaihteiston päästä irti millää... olisko keinoja että miten kun liikkuu edestakas vittuilematta alle puolsenttiä mut siihe se ilo loppuuki.... raakaa voimaa?? vai järenkäyttöä?
Otsikko: Vs: 850 manuaali t5 vetari kyssäri
Kirjoitti: C70 - 30.12.2013, 06:38:19
Ei se ole kuin rihloilla siellä, ei ole lukkorenkaita tai muuta, niinkuin vasemmassa. Se tukilaakeri pitää akselin paikallaan. Se akseli pitää myös olla suht suorassa, että tulee ulos. Helpottaa hommaa ottaa se laakerin teline irti.
Toinen mahdollisuus on, että akseli on vaurioitunut kiinni tasauspyörästön rattaaseen....
Otsikko: Vs: 850 manuaali t5 vetari kyssäri
Kirjoitti: wwaadd - 30.12.2013, 06:56:32
laakeri otettu kaikkinee päivinnee irti ja nitkuteltu ja painittu sen kans melekee kolome tuntia... jos se massavasaralla lähtis .... löytäis jostai lainaa semmose vähäksi aikaa
Otsikko: Vs: 850 manuaali t5 vetari kyssäri
Kirjoitti: Chili - 30.12.2013, 10:19:18
Puukiilalla.

Kapeakärkinen, littana puukiila alakautta sinne sisemmän nivelen ja vaihdelaatikon seinän väliseen rakoon ja yksi napautus vasaralla siihen kiilan päähän. Puukiila ei riko laatikon seinää. Ei sitä muu pitele kuin jousellinen rengas kevyesti - mutta käsin ei saa otetta. Sen kiilan ei tarttee olla kummonen, kunhan on puinen, ettet lyö teräksisellä vaihdelaatikkoon.

Edit: Ai se olikin oikean puoleinen! Eiköhän siihenkin sovi samalla lailla puukiila - itse irrotin kesällä vasemmanpuoleisen puukiilalla yhdellä lyönnillä painittuani ensin sen kanssa puoli päivää.