Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: heppu79 - 01.01.2014, 12:12:25
-
eli ahtaa joko liikaa(noin 0,9-1.2 bar)tai sitten ei juuri olleskaan(noin 0.3bar)parin päivän ajon jälkeen syttyi viimein häiriövalo.todennäköisesti se ahtopaineen säädin rikki,vaiko onko.mitäs se säätimellä oleva sähkö on?ostaisko alkuperäisen säätimen vai säädettävän?
-
Ei noissa matalapaineturboissa taida ahtoja ollaakkaan kauheesti enenpää kuin tuo 0.3. Eikös näihinkin sovi se IPD usan ahtopaineensäädin?
-
0.75 pitäisi olla,ja sitä siellä tähän asti oli.
-
Onkos se sitte lastutettu? 850 T5 vakioahdot oli 0.66 muistaakseni.
-
ei sitä ole lastutettu.aikoinaan jostakin lueskelin kun aloin tuota ihmetellä niin sanottiin et semmoset pitäs olla tossa 210:nen heppasessa.
-
Jossain siinä 0.5-0.75 ne vakioahdot pyörii...
Tuolta voi käydä lukemassa vääntöä asiasta -> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37625.0
-
Ei noissa matalapaineturboissa taida ahtoja ollaakkaan kauheesti enenpää kuin tuo 0.3. Eikös näihinkin sovi se IPD usan ahtopaineensäädin?
ei tuo uudempi 2.5T ole mikään matalapainemalli :)
-
joopa joo.ei asettunut säätimen vaiholla.vika paikallistettu jumittavaan hukkikseen.oisko kalvo venynyt kellosta?.eikä näyttäis kukaan myyvän yksityiselle pelkkää kelloa.tarttis laittaa koko ahdin huoltoon ja sehän maksaa enemmän kuin uusi ahdin.hyviä ajatuksia vastaan otetaan.tai sit on siirryttävä vapareihin.
-
loppujen lopuksi vika löytyi,imusarjan paine/lämpö anturi oli rikki.