Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epe - 01.01.2014, 22:59:40
-
Nyt kun arvon kaikkitietävät osaisi sanoa mikä tul mun kulkineeseen.....
Eli kylmänä käynnistäessä saa hangata pari akullista tyhjäksi ennenkuin lähtee ja lämpimänä lähtee eka tartista....
Ja kun kylmänä starttailee niin melkein joka starttauksella hörähtää muttei aivan jaksa lähteä.
Vikakoodina näytti jossain välin nokka-akselin asennontunnistinta mutta sekin koodi jo hävisi.
Polttoainetta saa ja takaiskukin asennettu....
-
Veikkaan suutinvikaa. Kirjoita foorumin haku-kenttään "d5 ei käynnisty", niin saat esille paljon vastaavia aiheita.
Nokka-akselin asentoanturista tulee vikakoodi, jos joutuu pitkään starttaamaan. Se on ihan normaalia.
-
Ei ole vikaa suuttimissa.... sisähalkaisijaltaan 9mm letkuun tuli minuutissa n.30cm-
Mites noi lämpöanturit voisiko joku niistä höpöttää omiaan ja aiheuttaa moista?
-
mittaa hehkut. itsellä oli 2 särki niin -5c oli jo tosi vaikee saada ilman lämmitystä käyntiin. jos siellä ois niitä enemmän rikki tai jopa hehkurele tai joku semmonen ettei ois ollenkaan hehkutusta...?
-
Hehkut kävin mittaamassa ja näytti kunnossa olevan mutta eipä tullut katsottua että tuleeko sinne virtaa laisinkaan....
-
Onko noi hehkut miten vanhat?
-
hehkut voi olla yli 100tkm koska itse en niitä ole vaihtanut... Mitenhä tuon hehkun pitäisi pelata kun nyt moottorin lämpö n55 niin ei tule virtaa hehkuille startatessa.
Kuuluuko olla noin vai pitäisikö silti käydä edes hetken päällä?
-
Näyttäs että rele on sökö koska siihen asti virta tulee mutta startatessa ei lähde siitä eteenpäin vaikka auto nyt kylmänä
-
mites tota relee vois testata.... nyt tulee virta numeroihin 30 ja 31 pitäiskö 87 kytkeä maa jolloin rele vetäisi?
Lisäksi on nastat di ja st mitähä noi on.... lisäksi on tietysti ne 5 nastaa joista lähtee hehkuille
-
Hehkun releen pitäisi olla ihan perinteisen näköinen neljänapainen rele. Tuntuu kovin oudoilta nuo mainitsemasi merkinnät ja nastojen määrä.
-
Olikos hehkuille oma pääsulake? Muistelisin lukeneeni että uusi hehkujen rele ei kyllä olisi kovin kallis kokeilu.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7174.msg141867#msg141867 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7174.msg141867#msg141867)
Miksu on kirjoittanut moista: "163 heppaisessa rele on konehuoneen sulake/relerasiassa relepaikassa FAM2, paikat on nimetty sinne rasian pohjaan, kunkin releen viereen tai alle." Jos heräsi epäilys että on väärä rele kyseessä.
edit. Norti taasen on kirjoittanut ristiriitaista tietoa ylläolevaan nähden (FAM2 vs. FAM3) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14337.msg293031#msg293031 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14337.msg293031#msg293031)
Onko näissä vuosimallien välillä eroa (vanha D5)?
-
Napaan 30 tulee jännite kokoaika, napaan 86 tulee jännite sytytysvirta kytkettynä
Napa 85 maadoitetaan releen ohjaamiseksi moottoriohjausyksikön toimesta
Navasta 87 lähtee virta hehkutulpille.
Hehkujen ohjauksen rajalämpötila on varmaankin n. 30 astetta jäähdytysnesteen lämpöä.
-
http://sdrv.ms/19M3etF Tommonen pirulainen sieltä ilmanputsarin kupeesta löyty kun johtoja seurasin...
Eikait se auta kun jostai hommata kokeiltavaksi jos tossa olisi se vika, näyttää vittumaisen kalliilta
-
Kas tuo on se uudempi malli. Sulla on siis -06 mallinen auto, jossa se uudempi "harmaakoppainen" moottori.
Tuon toiminnasta en osaa sanoa muuta, että en usko, että hehkujen toimimattomuus saa aikaa noin totaalista käynnistymättömyyttä, mitä sulla nyt on.
Edit. Tietysti toimimattomat hehkut yhdistettynä huonoon akkuun /starttaamiseen, voisi kensites olla syypäänä.
-
Juu kyl se nyt tuohon hehkureleen tuo vika viittaisi koska hehkulle asti ei virtaa tule vaikka relelle asti tulee....
-
Tuolle hehkureleelle tulee 2 jännitettä, 1 signaali maa ja 2 karvaa jossa kulkee jotain kanttiaaltoa, eli digitaalista signaalia.
Se, että releelle tulee jännite, mutta hehkuille ei, ei kerro vielä sitä, että toimiiko se rele, koska releelle tulee myös se digitaalinen ohjaus.
Ohjausta ei tietenkään silloin tule, jos ei edellytykset ohjaukselle täyty..
Vida ainakin kykenee näyttämään vikakoodeja releelle ja varmaan sitä pystyy sillä myös ohjaamaan.
Vilkaisin äsken, että hehkureleelle löytyy vidasta 27 eri vikakoodia.
OBD-testerit ei välttämättä osaa noita näyttää.
-
Juurikin vidalla itsekkin tuota olen tutkinut.....(tosin piraatti versio) Ei sieltä kyllä kertaakaan ole mitään hehkuihin viittaavaa löytynyt.
Varmaan sieltä sais manuaalistikkin käytettyä päällä tuota hehkua
-
Palaakos näissä hehkun valo normaalisti, vaikka hehkuille asti ei menisikään virtaa?
Kuinkas mitata tuleeko hehkuille virtaa, valokynä hehkun nokan ja maan väliin?
-
Palaakos näissä hehkun valo normaalisti, vaikka hehkuille asti ei menisikään virtaa? Joissain tapauksissa kyllä.
Kuinkas mitata tuleeko hehkuille virtaa, valokynä hehkun nokan ja maan väliin? Jep.
-
Putsailin nuo liittimet releltä niin AVOT alkoi toimimaan...... ainakin vielä....