Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jarith70 - 05.04.2011, 18:52:43
-
On virtaa, on bensaa, startti ei avaimella pyöri - ei edes yritä.
Hinaamalla ja alamäkeen lähtee iloisesti.
Missä vika - helppo korjata ?
-
Vika voi olla: Virtalukon pohjassa, herätepiuhassa, startin virtapiuhassa, solenoidissa, startissa itsessään, startin maadotuksessa.
-
Tarkennetaas sen verran että auto pysäköitiin aivan tavalliseen tapaan ja toimi kuten pitääkin. Noin tunnin päästä yritettäessä startata - ei mitään.
Mittarivalot palaa, rele taitaa napsahtaa mutta startti ei pyöritä.
-
Solenoidi menny startista?
-
Lähteekö se käyntiin startin päästä ruuvarilla? Lyödään herätepiuhan ja varsinaisen +piuhan liittimet ruuvarilla yhteen. Jos ei lähde sillä, niin startti on sökö. Eräs toisenmerkkinen auto piti startata aina aamuisin tälleen, päivän mittaan se lähti myös avaimesta.
Herätteen voi testata irroittamalla piuhan startin päästä ja laitetaan yleismittari/valokynä siihen maata vasten. Jos viisari värähtää startatessa, saa startti herätteen. Jos herätettä ei tule, niin todennäköinen vika tässä mallissa on virtalukon pohja. Toki kannattaa myös katsoa, onko piuhassa liitin jossain päin konehuonetta, liitin voi olla irronnut.
-
Lähteekö se käyntiin startin päästä ruuvarilla? Lyödään herätepiuhan ja varsinaisen +piuhan liittimet ruuvarilla yhteen. Jos ei lähde sillä, niin startti on sökö. Eräs toisenmerkkinen auto piti startata aina aamuisin tälleen, päivän mittaan se lähti myös avaimesta.
Herätteen voi testata irroittamalla piuhan startin päästä ja laitetaan yleismittari/valokynä siihen maata vasten. Jos viisari värähtää startatessa, saa startti herätteen. Jos herätettä ei tule, niin todennäköinen vika tässä mallissa on virtalukon pohja. Toki kannattaa myös katsoa, onko piuhassa liitin jossain päin konehuonetta, liitin voi olla irronnut.
Startin päästä ? Konepellin altako siis ?
Täytyypä päivällä kokeilla kun valoa alkaa taas olla... Sikäli kun löydän/on saatavilla moinen mötikkä.
-
Lähteekö se käyntiin startin päästä ruuvarilla? Lyödään herätepiuhan ja varsinaisen +piuhan liittimet ruuvarilla yhteen. Jos ei lähde sillä, niin startti on sökö. Eräs toisenmerkkinen auto piti startata aina aamuisin tälleen, päivän mittaan se lähti myös avaimesta.
Herätteen voi testata irroittamalla piuhan startin päästä ja laitetaan yleismittari/valokynä siihen maata vasten. Jos viisari värähtää startatessa, saa startti herätteen. Jos herätettä ei tule, niin todennäköinen vika tässä mallissa on virtalukon pohja. Toki kannattaa myös katsoa, onko piuhassa liitin jossain päin konehuonetta, liitin voi olla irronnut.
850:ssä ei niin vain sovi käsi työkalun kanssa sinne startin luo.
-
850:ssä ei niin vain sovi käsi työkalun kanssa sinne startin luo.
Että sekin vielä...
-
Joskus oli myytävänä varaosakaupoissa sellaista "apustartti-kaapelia" tms. Siinä oli kaksi krokotiilileualla varustettua johtoa kiinnitetty painonappiin, oli tarkoitettu juurikin auton startin testaukseen. Merkki taisi olla Sanpet. Tosin kyllähän tuommoisen kasailee itsekkin, jos pysyy työkalut käsissä.
-
JJäähdyttimen puhaltimen kun irrottaa kiinni parilla totx ruuvilla tulee työskentelytilaa riittävästi . irrota startti ja testaa toimivuus . solenoidi saattaa olla jumissa pieni naputtelu voi auttaa. saattaa olla myös hiilet finito . ei kannata paljon alkaa korjailemaan kun uusi boschin laturi bilteman hyllystä maksaa79€
-
No niin starttimoottori kourassa havaittu että solenoidin ja hiilien välinen johto oli hapertunut poikki.
Nyt johto korjattuna - auto pelittää kuten pitääkin.